کتاب

کدام کارگردان لقب سام خون آلود را داشت؟ ، کارگردانی که از شاهکارش فقط 94 تا 96 درصد راضی بود

سام پکین پا از آن فیلم سازانی بود که منتقدان نمی توانستند نادیده اش بگیرند و هر فیلمش با واکنش های مثبت و منفی زیادی روبرو می شد. هرچند احتمالاً نه نوازش ها و نه تاختن ها تأثیر عمده ای در مسیر فیلم سازی اش نداشت و همواره فیلمی را که دوست داشت می ساخت.

22 شهریور 1402

اهدای کتاب و وعده ایجاد باشگاه های کتابخوانی در قشم

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، مدیر کتابخانه مشارکتی استوار گزیر در ادامه سفرهای کتاب محور به کتابخانه ارشاد شهر طبل یکی از کتابخانه های فعال جزیره قشم رفت.

15 شهریور 1402

طرز تهیه شربت زردآلو خانگی آسان برای روزهای گرم تابستان

شربت یکی از بهترین گزینه ها برای رفع عطش تابستان است و حالا که تابستان پر از میوه های خوشمزه و خوب است خوب است دست به کار شوید و با میوه های تابستانی شربت درست کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شربت آلبالو را مرور کرده بودیم و اکنون می خواهیم طرز تهیه شربت...

12 شهریور 1402

انتشار فصلنامه علمی مطالعات باستان شناسی پارسه، از توسعه شمشیرهای ساسانی تا بازسازی یک زره ایرانی

به گزارش خبرنگاران، در فصلنامه علمی مطالعات باستان شناسی پارسه که از آذرماه سال 1396 به عنوان مجله علمی در حوزه تخصصی باستان شناسی منتشر می گردد، مقالاتی در زمینه های گوناگون باستان شناسی و تاریخ هنر ایران، مطالعات تطبیقی با آن و مطالعات میان رشته ای...

5 شهریور 1402

تصاویر و حرف های پسر معلولی که رتبه 25 کنکور شد ؛ او حتی نمی تواند کتاب را ورق بزند ، اشک های شوق مادر اسماعیل؛ همواره او را نخبه صدا زدم

اسماعیل نصراللهی، دانش آموز مازندرانی، به رغم معلولیت شدید، سال جاری پیروز شد رتبه 25 کنکور را به دست بیاورد.

4 شهریور 1402

ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا

به گزارش خبرنگاران در همدان، صبح امروز چهارشنبه همزمان با اول شهریور زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا جمعی از مسئولان استان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ حکیم هزاره ها، این دانشمند و فیلسوف بزرگ ادای احترام کردند.

1 شهریور 1402

ایرانیان با تاسیس جندی شاپور گوی سبقت را در آموزش عالی از دیگران ربودند

به گزارش خبرنگاران، انتشارات دانشگاه تهران کتاب از جندی شاپور تا دانشگاه تهران؛ درآمدی برتاریخ آموزش عالی در ایران به قلم سید احمدرضا خضری را به چاپ رساند.

19 مرداد 1402

چه کسی بیشتر شبیه ارنست همینگوی است؟

رویداد سالانه روزهای همینگوی در فلوریدا برگزار گردید و طبق معمول با رقابت بیش از 100 نفر برای کسب جایزه بیشترین شباهت به این نویسنده مطرح و برنده نوبل ادبیات همراه بود. در نهایت مردی به نام گریت مارشال به عنوان برنده نهایی انتخاب شد.

3 مرداد 1402

کوچک ترین گاو جهان کجا زندگی می نماید؟، عکس

گاوهای وچور کوچک ترین گونه گاو در دنیا هستند که قدشان از یک متر کوتاه تر است و طول بدنشان به ندرت بیش از 30 سانتی متر می گردد.

24 تیر 1402

11 عنوان کتاب در نهاوند رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران در همدان، میلاد امینیان عصر یکشنبه در آئین بزرگترین رونمایی کتاب در غرب کشور اظهار کرد: در این آئین 11 عنوان کتاب در امسال به وسیله نویسندگان و پژوهشگران نهاوندی تالیف شده که امروز مورد رونمایی نهاده شد.

12 تیر 1402

شروع برگزاری جلسات تخصصی حافظ شناسی در زنجان

حسین رحمانی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: با توجه به ضرورت بازخوانی اشعار شعرای شهیر کشور، سلسله جلسات مربوط در راستای شناساندن هرچه بهتر این مشاهیر به میزبانی کتابخانه های استان برگزار می گردد.

6 تیر 1402

شروع برخورد با ساختمانهای ناایمن در تهران ، چند انبار در منطقه 11 بسته شد

شهردار منطقه 11 تهران از جلوگیری فعالیت بعضی انبارهای غیرمجاز و ساختمان های ناایمن در اطراف بوستان رازی اطلاع داد.

4 خرداد 1402

کتاب هفتاد سال توسعه در ایران نقد و آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگاران(ایبنا) نخستین نشست تخصصی غرفه انتشارات مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با موضوع نقد و آنالیز کتاب هفتاد سال توسعه در ایران؛ آسیب ها و چالش ها اعلام شد.

21 اردیبهشت 1402

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

ریزش مو به عوامل مختلفی می تواند بستگی داشته باشد. در حالت کلی برای جلوگیری از ریزش مو سه فاکتور مراقبت از مو، اصلاح عادات غذایی و اصلاح سبک زندگی می تواند بسیار مفید باشد. در این مطلب به سوال پرتکرار برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم پاسخ داده شده است.

13 اردیبهشت 1402

چگونه دندان های مرتب داشته باشیم؟

احتمالاً بسیاری از ما، امروزه وقتی افرادی که دندان های خود را ارتودنسی می کنند، می بینیم اولین فکری که به فکر مان متبادر می شود، این است که چقدر علم پزشکی پیشرفت کرده و چه امکاناتی در خدمت انسان های امروزی قرار داده است، اما موضوعی که وجود دارد، سابقه...

11 اردیبهشت 1402

جایزه نمایشگاه کتاب سارایوو به رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین اعطا شد

به گزارش خبرنگاران ، همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو، آثار برگزیده این دوره از نمایشگاه در 18 بخش معین و معرفی شدند که دو جایزه آن به آثار منتشره رایزنی فرهنگی کشورمان تعلق گرفت.

30 فروردین 1402

امام علی(ع) فرمود: آمرؤ القیس پادشاه گمراهان نیست؛ در شاعری مقام والایی دارد!، سخن گفتن از علی(ع) جرم بود

کامران شرفشاهی می گوید: وقتی از حضرت امیر المونین علی(ع) می پرسند کدام شاعر را بیشتر دوست داری می فرماید: امرؤ القیس. در پاسخ به آن حضرت می گویند: او که پادشاه گمراهان است! و حضرت می فرمایند: با این وصف در مرتبه شاعری بالایی واقع شده است.

23 فروردین 1402

چرا برخی افراد همواره دیر می نمایند؟

دیرکردن عادتی است که انگار بعضی ها نمی توانند آن را از سرشان بیندازند. همگی ما کسی را می شناسیم که انگار هرگز وقت شناس نیست، چه در رسیدن به قرار ناهار عاشقانه و چه در رسیدن به جلسه کاری. اما آیا می توان علت دیرکردن همیشگی بعضی افراد را پیدا کرد؟

19 فروردین 1402

خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری های زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار گرفته است.

19 اسفند 1401

خرج کردن دانگی از کی در تهران رسم شد؟، مسجد و سه راه دانگی کجاست؟

کوچه دانگی، سه راه دانگی، مسجد دانگی، کاروانسرای دانگی. این ها نام هایی است نشسته بر تن بعضی از مکان ها و خیابان های مرکز، به ویژه جنوب آن.

16 اسفند 1401
تعداد: (85)