یکبار برای همواره خانه را منظم کنید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بسیاری از مردم ساعت های زیادی را به مرتب کردن لوازم خانه و خانه داری اختصاص می دهند ولی همیشه از نتیجه کار ناراضی هستند.

یکبار برای همواره خانه را منظم کنید

تمیزکاری و مرتب کردن خانه همواره یکی از معضلات بزرگ برای ما محسوب می گردد. بخصوص اگر خانه ما کوچک باشد یا در بیرون از منزل شاغل باشیم. در این مطلب از وبلاگ آریابلاگ به بیان نکات نظم دهی دکور منزل می پردازیم.

نکات نظم دهی دکور منزل

برترین راه برای نظم در خانه خلوت نگه داشتن آن و استفاده از کمدها و قفسه ها به برترین نحو و با بالاترین کارایی است.

قانون 20 به 80 برای نظم در خانه

این یک قانون جالب است که می گوید به عنوان مثال شما تنها 20 درصد از لباس های خود را در 80 درصد مواقع می پوشید و 80 درصد دیگر لباس های تان را معمولا استفاده نمی کنید و این در خیلی چیزهای دیگر مثل اسباب بازی، کتاب، بازی های ویدئویی و غیره صدق می نماید. پس برای ایجاد امکان نظم در خانه بهتر است همه این 80 درصد نا کارآمد را رها کنید.

کارآیی وسایل از نکات نظم دهی دکور منزل

ممکن است وسایل خیلی با ارزشی پیدا کنید که در خانه شما احتیاجی به آن ها نیست! تامل نکنید و اجازه ندهید که یک ماه دیگر در گرد و غبارهای خانه گم شوند، از شر آن ها خلاص شوید. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید به مطلب انجام این کارها در دکور منزل فاجعه است! سر بزنید.

به سوال آیا این وسیله را دوست دارید پاسخ دهید

شاید به نظر دیوانگی بیاید اما ما گاهی اوقات پولمان را صرف خرید چیزهایی می کنیم که آن ها را دوست نداریم و متاسفانه پولمان دیگر قابل برگشت نیست، اگر مطمئن هستید که چیزی را دوست ندارید و زمان عدم استفاده از آن به بیشتر از 6 ماه رسیده باید آن را رها کنید.

از کوچک به بزرگ

برای اینکه حس بهتری از درون داشته باشید از چیزهای کوچک تر آغاز کنید تا وقتی کارتان تمام شد لذت آن را بچشید و احساس پیروزیت کنید. در بی نظمی غرق شده اید و نمی دانید از کجا آغاز کنید به سراغ کارهای کوچک بروید. نظم دادن به یک کشو، یک قفسه یا حتی روی میزتان می تواند آغاز خوبی باشد. قدم های کوچک بردارید و ببنید که چقدر در نظم و مدیریت آشفتگی ها به شما یاری می نماید.

پاکسازی سطوح صاف از نکات نظم دهی دکور منزل

قفسه ها، صفحات روی میز و سایر سطوح مثل آهنربا اقلام ریز و درشت را به خود جذب می نمایند. قرار دادن بعضی اقلام ضروری روی این سطوح اشکالی ندارد ولی این را به صورت یک هدف قرار دهید که کمترین استفاده را از این سطوح ببرید. در کشوهای تان برای قراردادن اقلام بیشتری جا باز کنید یا در طبقه ها از جعبه یا سطل های کوچک برای سر و سامان دادن بهره ببرید تا بتوانید در خلوت نگه داشتن سطوحی مثل کانتر آشپزخانه پیروز شوید.

وسایل ضروری را کنار هم نگه دارید

وسایل خود را دسته بندی کنید و اقلام مشابه یا مرتبط با هم در کنار هم نگه دارید. در واقع این کار شما را مجبور می نماید تا خانه خود را نظم دهید و زندگی تان را خوشایندتر می نماید. البته به این شکل زمانی هم که به آن ها احتیاج دارید، می دانید که در کجا قرار دارند. این موضوع استرس های کوچک روزانه را کاهش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مقرون به صرفه و آسان دکور نشیمن را نو کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "یکبار برای همواره خانه را منظم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکبار برای همواره خانه را منظم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید