علم و تکنولوژی

سامسونگ از گوشی گلکسی S23 FE با قیمت 599 دلار رونمایی کرد

سامسونگ برای سری S22 مدل FE را راهی بازار نکرد و حالا بعد از مدت ها انتظار، بالاخره با گوشی گلکسی S23 FE روبرو شده ایم. اما آیا این گوشی نسبت به S21 FE ارتقای قابل توجهی محسوب می گردد؟ پاسخ به این سوال هم بله است و هم خیر. از یک طرف در زمینه چیپست و دوربین به طور...

12 مهر 1402

ماسوله؛ سیاره ای در مه

طرح شدن مجدد پرونده منظر فرهنگی ماسوله در اجلاسیه سال آینده یونسکو و حفظ سهمیه آن، خبر مسرت بخشی در دل میراث دوستان ایجاد کرد.

6 مهر 1402

نسل نو پیکاپT8 به ایران می آید، عکس

گجت نیوز نوشت: کرمان موتور فرایند ثبت سفارش قطعات پیکاپ کی ام سی KMC T9 را انجام داد. در ادامه با مشخصات و امکانات پیکاپ جک T9 آشنا خواهیم شد.

1 مهر 1402

برگزاری چهلمین روز درگذشت کورش صفوی در حوزه هنری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در این برنامه که نگاهی به میراث علمی کورش صفوی، آزیتا افراشی، رئیس انجمن زبان شناسی و محمد استوار مهند، زبان شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان سخنرانی می نمایند.

27 شهریور 1402

رونمایی از رنگ های گوشی هوشمند تازه سامسونگ، عکس

طبق شایعات گفته میگردد محصول نو سامسونگ در این ماه به صورت رسمی عرضه می گردد. با این حال اکنون در نیمه ماه سپتامبر هستیم و هنوز خبری از این محصول نیست. اکنون تصاویر رسمی از رنگ های این محصول فاش شده است.

26 شهریور 1402

هتل گلدن پالاس تفلیس، اقامتگاهی لوکس و باکیفیت در منطقه محبوب شهر

هتل گلدن پالاس از هتل های لوکس و باکیفیت در شهر تفلیس است. این هتل با موقعیت قرارگیری بسیار خوب خود در میان سایر هتل های تفلیس محبوبیت دارد و مسافران از نقاط مختلف دنیا در هنگام خرید بلیط هواپیما برای اقامتشان این هتل را انتخاب می نمایند.

20 شهریور 1402

انتشار فصلنامه علمی مطالعات باستان شناسی پارسه، از توسعه شمشیرهای ساسانی تا بازسازی یک زره ایرانی

به گزارش خبرنگاران، در فصلنامه علمی مطالعات باستان شناسی پارسه که از آذرماه سال 1396 به عنوان مجله علمی در حوزه تخصصی باستان شناسی منتشر می گردد، مقالاتی در زمینه های گوناگون باستان شناسی و تاریخ هنر ایران، مطالعات تطبیقی با آن و مطالعات میان رشته ای...

5 شهریور 1402

ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا

به گزارش خبرنگاران در همدان، صبح امروز چهارشنبه همزمان با اول شهریور زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا جمعی از مسئولان استان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ حکیم هزاره ها، این دانشمند و فیلسوف بزرگ ادای احترام کردند.

1 شهریور 1402

کنفرانس جهانی ربات ها در سال 2023

کنفرانس جهانی ربات 2023 از 16 تا 22 اوت (25-31 مرداد) در پکن با موضوع نوآوری باز و به اشتراک گذاری آینده برگزار می گردد و هدف آن به نمایش گذاشتن فناوری های پیشرفته و آخرین دستاورد های صنایع رباتیک جهانی و ایجاد بستری برای تبادلات و همکاری فعالان این عرصه است.

26 مرداد 1402

اولین گردشگران فضایی به فضا فرستاده شدند، عکس

گجت نیوز نوشت: شرکت ویرجین گلکتیک اولین پرواز فضایی خود را در 10 اوت انجام داد و گردشگران را به مرز فضا برد. این پرواز شامل سه عضو نیروی هوایی ایتالیایی و بیش از ده ها محموله تحقیقاتی بود.

21 مرداد 1402

ایرانیان با تاسیس جندی شاپور گوی سبقت را در آموزش عالی از دیگران ربودند

به گزارش خبرنگاران، انتشارات دانشگاه تهران کتاب از جندی شاپور تا دانشگاه تهران؛ درآمدی برتاریخ آموزش عالی در ایران به قلم سید احمدرضا خضری را به چاپ رساند.

19 مرداد 1402

آشنایی با جنگل آمازون

جنگل آمازون به عنوان یکی از بزرگترین منابع طبیعی و محیط های بکر دنیا، در قلب قاره آمریکای جنوبی و در حاشیه رودخانه آمازون واقع شده است. این جنگل از لحاظ میزان، تنوع زیستی و تأثیر بر محیط زیست، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله، به معرفی...

17 مرداد 1402

زنگ خطری مهم برای بنز و رولزرویس، کادیلاک سلستیک مجلل به میدان آمد، عکس

کادیلاک سلستیک را می توان یکی از مجلل ترین خودروهای ساخته شده آمریکایی دانست.این خودروی بزرگ الجثه برقی، قصد رقابت با بزرگانی مانند رولزرویس و مرسدس بنز دارد.

15 مرداد 1402

در این گرمای شدید با گوشی ها و لپ تاپ های مان چه کنیم؟، عکس

دیجیاتو نوشت: در یک روز گرم تابستان، عطش خود را با نوشیدن یک لیوان آب خنک فرو می نشانید یا جلوی کولر می نشینید. اما چگونه وسایل الکترونیکی خود را از گرما نجات می دهید؟ مسلماً آن ها نمی توانند با نوشیدن یک نوشیدنی خنک از گرما خلاص شوند. گرمای زیاد این دستگاه...

11 مرداد 1402

طراحی غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان؛ تجلی مشتری مداری

رونیکس به عنوان متنوع ترین برند سازنده ابزار در بازار ایران، در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران حضور خواهد داشت و میزبان علاقه مندان به صنعت ابزار و فعالان صنعت ساختمان خواهد بود.

8 مرداد 1402

آیفون 15 محکم تر از فولاد با فریم تیتانیومی، عکس

دیجیاتو نوشت: آیفون 15 پرو احتمالاً با فریم تیتانیوم درجه 5 از راه می رسد که در مقایسه با استیل ضدزنگ در آیفون 14 مقاوم تر است.

3 مرداد 1402

چگونه پرینتر HP را به وای فای متصل کنیم؟

در دنیای امروز نقش سیم ها و کابل ها برای اتصال دستگاه های مختلف، بسیار کمرنگ شده و این روند حتی به چاپ صنعتی و خانگی هم رسیده است؛ به همین علت هم سازندگان شاخص پرینتر مانند اچ پی (HP)، کانن (Canon)، اپسون (Epson) و برادر (Brother)، طیف گسترده ای از امکانات بی سیم را...

29 تیر 1402

4 روش آسان برای تمیز کردن پنکه سقفی

چرخش پنکه سقفی در عین حال که موجب جابه جایی هوا و خنک شدن محیط می گردد، باعث می گردد که گردوخاک به پره ها و موتور آن جذب شوند. به همین علت تمیز کردن پنکه سقفی نه تنها برای زیبایی محیط خانه ضروری است، بلکه برای جلوگیری از بیماری های تنفسی چون آسم هم ضروری...

25 تیر 1402

اینجا زیباترین جاده ایران است ؛ مه آلود و رویایی!

مسیر پیچ در پیچی که اسالم و خلخال را دو استان اردبیل و گیلان به هم متصل می نماید، یکی از زیباترین جاده های ایران است.

21 تیر 1402

تهرانی ها طاقت گرما نداشتند، وقتی مرکز تخلیه می شد

ارنست اورسل توریست بلژیکی عصر قاجار در سفرنامه خود از تهرانی هایی نام می برد که به محض اینکه گرمای طاقت فرسای تابستان آغاز می شد سفر ییلاقی خود را آغاز می کردند.

19 تیر 1402
تعداد: (336)