اولین گردشگران فضایی به فضا فرستاده شدند، عکس

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، گجت نیوز نوشت: شرکت ویرجین گلکتیک اولین پرواز فضایی خود را در 10 اوت انجام داد و گردشگران را به مرز فضا برد. این پرواز شامل سه عضو نیروی هوایی ایتالیایی و بیش از ده ها محموله تحقیقاتی بود.

اولین گردشگران فضایی به فضا فرستاده شدند، عکس

روز گذشته، شرکت ویرجین گلکتیک پس از سال ها تاخیر نخستین سفر فضایی خود را انجام داد و گردشگر ها را به مرز فضا برد. البته این سفر بیشتر به عنوان یک ماموریت علمی تلقی می گردد تا یک ماموریت خصوصی.

این شرکت گفت که اولین پرواز فضانورد خصوصی خود یعنی Galactic 02، به آسمان رفت و با پیروزیت بازگشت. این پرتاب سه شهروند خصوصی هواپیمای فضایی VSS Unity را به وسیله بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو تقریباً در ساعت 8:30 صبح به فضا برد.

به گفته ویرجین گلکتیک، این پرواز 60 دقیقه ای در زمان رها شدن به ارتفاع 443 هزار فوتی و حداکثر سرعت 3 ماخ دست یافت و حدود یک ساعت بعد با یک فرود بدون پیشرانه به زمین بازگشت. با پایین آمدن فضاپیمای VSS Unity، چترهای این فضاپیما برای یاری به کاهش سرعت باز شدند و ماموریت پس از گذشت یک ساعت و 12 دقیقه به انتها رسید.

کیشا شاهاف یکی از مسافران این پرواز بود که به وسیله یک رویداد جمع آوری یاری مالی بلیط سفر را به دست آورد. دخترش آناستاتیا میرز نیز در این سفر او را همراهی می کرد. این سفر پیروزیت آمیز آنها را تبدیل به اولین فضانورد آنتیگوا و باربودا و بعلاوه اولین زوج مادر و دختری می نماید که به فضا رفتند.

سومین فضانورد خصوصی این پرواز، جان گودوین، ورزشکار سابق بریتانیایی بود که او را به اولین فرد المپیکی در فضا و دومین فضانورد مبتلا به پارکینسون تبدیل کرد. قبل از سفر، گودوین گفت که امیدوار است دستاوردهای او بتواند نشان دهد موانع می توانند آغاز ماجراجویی تازه باشند. سی جی استارکو، خلبان کلی لتیمر و راهنمای فضانوردی بت موزز از دیگر خدمه پرواز بودند.

روش پرتاب فضاپیما در ویرجین گلکتیک با شرکت هایی مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین تفاوت هایی دارد. این کمپانی برای پرتاب از یک هواپیمای حامل با دو خلبان استفاده می نماید که از باند فرودگاه بلند می شوند و سپس ارتفاع زیادی می گیرند.

وقتی هواپیما در ارتفاع کمتر از 10 مایل قرار بگیرد، فضاپیمای متصل به خود را آزاد نموده و فضاپیمای وی اس اس یونیتی پس از آن موتور خود را روشن می نماید و به ارتفاع بالاتری می رود. این فضاپیما می تواند بیش از 80.5 کیلومتر فاصله از سطح دریا را طی نموده و به مرز فضا که به وسیله نیروی هوایی آمریکا و ناسا تعریف شده است، برسد.

پرواز بعدی ویرجین گلکتیک در ماه آینده انجام می گردد

هنگام بحث در خصوص این سفر، مدیر عامل ویرجین گلکتیک، Michael Colglazier، گفت: این شرکت با فرستادن اولین گردشگران به فضا یک جهش تاریخی دیگر به جلو انجام داد. این دستاورد نشان می دهد که چگونه پروازهای فضایی دسترسی به فضا را توسعه می دهند.

ویرجین گلکتیک اعلام نمود که این پیروزیت باعث می گردد سفرهای فضایی به صورت ماهانه انجام شوند و ماموریت بعدی (موسوم به Galactic 03) در سپتامبر برنامه ریزی شده است.

اگرچه مدیر عامل شرکت گفت که شرکت در سفر به فضا برای همه مقدور است، اما با توجه به هزینه بالای این سفر که در آن برای تهیه بلیط باید حداقل 450 هزار دلار خرج کنید، به نظر می رسد فقط ثروتمندان قادر به خرید چنین بلیطی خواهند بود. هزینه تهیه این بلیط تقریبا دو برابر بلیط OceanGate است.

گودوین در سال 2005 یک پرواز با ویرجین گلکتیک را رزرو نموده بود. او یکی از اولین افرادی بود که پیروز به رزرو چنین بلیطی شد. شاهاف و دخترش نیز با اهدای 10 دلار به یک سازمان خیریه فضا برای بشریت بلیط خود را برنده شدند.

اگرچه این پرواز هم به علت پیروزیت و هم به خاطر نقاط عطفش مورد توجه نهاده شد، اما این اولین باری نبود که فضانوردان خصوصی به فضا سفر می کردند. برای مثال، ویلیام شتنر، بازیگر پیشتازان فضا در سال 2021 در پروازی به فضا به جف بزوس پیوست. در همان سال، ریچارد برانسون، سرمایه دار میلیاردر تجاری و بنیانگذار ویرجین گلکتیک، با خوشحالی به سمت ستاره ها رفت. این شرکت از آن موقع تا به امروز پروازهایی را برای راه اندازی سفرهای فضایی تجاری انجام داده است.

چه اطلاعاتی از این کمپانی رکوردشکن در دست داریم؟

ویرجین گلکتیک یک شرکت آمریکایی پرواز فضایی است که به وسیله ریچارد برانسون و گروه ویرجین بنیانگذاری شده است. دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است و از نیومکزیکو فعالیت می نماید. این شرکت سال هاست با هدف ارائه پروازهای فضایی زیر مداری برای گردشگران فضایی در حال توسعه فضاپیماهای تجاری است.

فضاپیمای ویرجین گلکتیک از یک هواپیمای حامل معروف به شوالیه سفید دو به هوا پرتاب می شوند. اولین پرواز فضایی Virgin Galactic در سال 2018 با سفینه فضایی VSS Unity رخ داد. برانسون در ابتدا امیدوار بود تا سال 2010 اولین پرواز فضایی را ببیند، اما این تاریخ برای چندین سال به تعویق افتاد.

این شرکت بعلاوه آرزوهایی برای حمل و نقل زیرمداری دارد و در سال 2017، برانسون گفت که Virgin Galactic در برترین موقعیت دنیای برای ارائه سفرهای هوایی به هر نقطه دنیا واقع شده است.

در 13 دسامبر 2018، VSS Unity اولین پرواز فضایی زیرمداری پروژه VSS Unity VP-03 را با دو خلبان به ارتفاع 82.7 کیلومتری (51.4 مایلی) و با استانداردهای ایالات متحده وارد فضای بیرونی کرد. در فوریه 2019، این پروژه سه نفر از جمله یک مسافر را با VSS Unity VF-01 حمل کرد و یکی از اعضای تیم در طی یک پرواز فضایی که به 89.9 کیلومتر (55.9 مایل) رسید، در داخل کابین شناور بود.

در 11 ژوئیه 2021، ریچارد برانسون موسس شرکت و سه کارمند دیگر به عنوان مسافر سوار یک فضاپیما شدند و این اولین باری بود که یک مؤسس شرکت پروازهای فضایی با فضاپیمای شخصی خود به فضا سفر می کرد.

این پرواز زیر مداری با استفاده از پلتفرم پرتاب هواپیمای دوقلو VMS Eve، همراه با VSS Unity انجام شد که برانسون، سه مسافر دیگر و دو خلبان را قادر ساخت تا تقریباً سه دقیقه بی وزنی را در بالای جو زمین تجربه نمایند. کل این پرواز تقریباً یک ساعت به طول انجامید و در تأسیسات Spaceport America در نزدیکی Truth or Consequences، نیومکزیکو فرود آمد.

در فوریه 2022، این کمپانی گفت که فروش بلیط را به روی عموم باز می نماید و قبل از این تاریخ به مشتریانی که سپرده های خود را زودتر پرداخت نموده بودند یا در فهرست بودند بلیط فروخته بود. تا نوامبر 2021، این شرکت حدود 700 مشتری با بلیط های پیش فروخت شده داشت.

این شرکت میخواهد حدود 3 راه اندازی در هر ماه در سال 2023 داشته باشد. یک شرکت فرعی به نام Virgin Orbit از همین روش پرتاب برای رسیدن به پرتاب مداری استفاده کرد، اما در ماه مه 2023 تعطیل شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اولین گردشگران فضایی به فضا فرستاده شدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گردشگران فضایی به فضا فرستاده شدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید