20 روش سرگرم کننده برای 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در دوره کودکی، وقتی هنگام بازی کردن بدن خود را حرکت می دادید، اصلا به ورزش فکر نمی کردید! چرخش به دور میله ها، دویدن در اطراف پارک و فوتبال با دوستان، همگی جز فعالیت های دوران کودکی شما بودند و نه انجام حرکات ورزشی! اگر در بزرگسالی جز آن دسته از افراد هستید که فکر کردن به انجام حرکات ورزشی و در نتیجه عرق ریختن، روحیه شما را خراب می نماید، وقت آن رسیده که به فکر راه های سرگرم کننده ای باشید که به راحتی می توانند به عنوان فعالیت بدنی در برنامه روزانه شما قرار بگیرند؛ درست مثل اینکه دوباره به دوران کودکی خود برگشته اید.

20 روش سرگرم کننده برای 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه

توصیه می گردد که بزرگسالان بین 150 تا 300 دقیقه با شدت متوسط در هفته، فعالیت بدنی انجام دهند. فقط با 30 دقیقه فعالیت در روز، شما در میان همین محدوده قرار می گیرید. در ادامه لیستی از یک سری فعالیت های بدنی وجود دارد که باعث می گردد تا قلب شما خون را به درستی در بدن تان به جریان بیندازد و به طور همزمان کمی سرگرمی هم به برنامه شما اضافه گردد.

1. بازی های مخصوص پیاده روی/ دویدن را انجام دهید

پیاده روی یا آهسته دویدن یک نوع تمرین آسان و در دسترس است، اما دور زدن مداوم در یک محله می تواند به سرعت برای شما خسته نماینده گردد. اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را روی گوشی همراه تان نصب کنید تا پیاده روی شما را به یک ماجراجویی تبدیل کند. بسیاری از این برنامه ها با استفاده از واقعیت مجازی، پیاده روی همیشگی شما را به یک سرگرمی هیجان انگیز تبدیل می نمایند.

2. تمرین شخصی خود را بسازید

اگر برنامه ریزی برای رفتن به کلاس های مختلف ورزشی یا پرداخت هزینه برای این کار باعث می گردد که دیگر ورزش نکنید، نگران نباشید! می توانید با استفاده از اپلیکیشن های رایگان ورزشی، تمرین های مربوط به هر رشته ورزشی را در خانه انجام دهید یا تمرین های مخصوص به خودتان را طراحی کنید.

3. از پله ها استفاده کنید

درست است که استفاده از پله به جای پله برقی یا آسانسور، سرگرم نماینده ترین گزینه برای تمرین به نظر نمی رسد، اما در عوض برای عضله های پای شما بسیار مناسب است. شما می توانید با استفاده از پله ها در طول روز، میزان قابل توجهی از فعالیت را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

4. جلسه های پیاده روی برگزار کنید

اگر شغل شما به گونه ایست که جلسه های کاری زیادی دارد، هر روز یک جلسه پیاده روی برگزار کنید. از اتاق های خسته نماینده و تکراری دفترتان به پارک نزدیک محل کار خود بروید تا در حین صحبت برای برنامه ریزی کسب و کارتان، قدم بزنید و هوای تازه تنفس کنید.

  • 15 تمرین آسان و موثر برای کاهش وزن در محل کار

5. ورزش هایی را که می خواستید از کودکی انجام دهید، امتحان کنید

از آخرین باری که فعالیت جدیدی را تجربه نموده اید چه مدت می گذرد؟ در حالی که آغاز یک ورزش جدید یا رفتن به یک کلاس جدید ممکن است برای شما دلهره آور باشد، اما تغییر در برنامه روزمره ممکن است تنها چیزی باشد که شما را از داشتن یک فعالیت ثابت بدنی، هیجان زده می نماید. لیستی از تمام فعالیت هایی که فکر می کنید امتحان کردن آن ها در کودکی هیجان انگیز بوده است، مانند دوچرخه سواری، شمشیربازی، پایکوبی باله و… تهیه کنید و بعد یکی از آن ها را امتحان کنید.

6. سنگ نوردی را تجربه کنید

هنگامی که از یک دیوار سنگی بالا می روید، قدرت خود را به چالش می کشید و آدرنالین بیشتری را برای فرار از نیروی جاذبه تجربه می کنید. یک سالن سنگ نوردی یا مربی پیدا کنید تا در این تجربه به شما یاری کند.

7. طناب بازی کنید

پرش با طناب یک ورزش هوازی بسیار خوب است که ضربان قلب شما را در مدت کوتاهی بالا می برد. با یادگیری روش های مختلف طناب بازی، می توانید این فعالیت آسان را هم در برنامه روزانه خود قرار دهید.

8. آب بازی کنید

برای بعضی از افراد، رقابت بهترین راه برای فعال شدن است. با چند نفر از دوستان خود در یک محل قرار بگذارید، یک سبد از بادکنک های پر شده با آب را در دست بگیرید و حالا… سعی کنید تا خشک بمانید!

9. عضو یک تیم ورزشی شوید

ورزش به عنوان عضوی از یک تیم، به شما یاری می نماید تا علاوه بر پیدا کردن دوستان جدید و احساس عضویت در یک جامعه ، فعال هم باشید. یک لیست از باشگاه های ورزشی تهیه کنید و عضو تیمی شوید که برای انجام هر فعالیت بدنی به شما انگیزه می دهد.

10. پیاده روی کنید

رفت و آمد در خارج از خانه یک راه عالی برای انجام فعالیت بدنی، به ویژه کشش عضله های پا و در عین حال دیدن مناظر شگفت انگیز شهر شما خواهد بود. راستاهای رفت و آمد خود را طوری انتخاب کنید که هربار از یک راستا متفاوت با منظره های جدید استفاده کنید.

11. با حلقه هولاهوپ بازی کنید

بازی با حلقه هولا هوپ در دوران کودکی تنها یک سرگرمی جذاب بود، اما در بزرگسالی می تواند یک تمرین جدی برای شما باشد. یک حلقه بگیرید و روی عضله های شکم و پهلویتان کار کنید.

12. برای فعالیت های شبانه، قرارهای شبانه بگذارید

در قرارهای شبانه (یا هر زمانی که با عزیزان یا دوستان تان معاشرت می کنید) احتیاجی نیست که فقط در یک کافه یا سینما بنشینید. دفعه بعد برای رفتن به بولینگ، پینت بال، دوچرخه سواری و هر فعالیتی که دوست دارید، با دوستان خود قرار بگذارید.

13. یک تمیزکاری اساسی انجام دهید

احتیاجی نیست که از بین لیست کارهای خانه یا ورزش کردن یکی را انتخاب کنید! فقط کافی ست تا قسمتی از خانه خودتان را انتخاب کنید که مدت هاست تمیز کردن آن را عقب انداخته اید و بعد آغاز به فعالیت کنید. سروسامان دادن به حیاط، تمیز کردن کمدها یا کابینت ها و بسیاری از تمیزکاری های عقب افتاده، همگی می توانند در برنامه روزانه شما قرار بگیرند.

  • 6 قسمت از خانه که تمیز کردن آن ها همواره فراموش می گردد!

14. با جهت یابی، ورزش کنید

شاید برایتان عجیب باشد که با داشتن بعضی فعالیت های بدنی در خارج از خانه، می توانید مهارت های ناوبری خود را هم تقویت کنید. ورزش جهت یابی (Orienteering) یک فعالیت ناوبری متقابل است که با پای پیاده یا دوچرخه انجام می گردد و به افرادی احتیاج دارد تا در سریع ترین زمان، مکان های مختلف را روی نقشه پیدا نمایند و به آن سفر نمایند. در این ورزش، افراد در مکانی که با آن آشنایی ندارند، قرار می گیرند و از طریق نقشه و قطب نما سعی می نمایند تا راستا خود پیدا نمایند. با انجام این فعالیت ماجراجویانه، ضمن یادگیری مهارت های ناوبری و جهت یابی، فرصتی برای انجام یک تمرین عالی در فضای باز را پیدا می کنید که توسط افراد در هر سنی انجام می گردد.

15. خرید کنید

شما ممکن است نتوانید خرید کردن را به عنوان یک فعالیت بدنی تصور کنید، اما بیرون رفتن به قصد خرید می تواند قدم های زیادی را به فعالیت های روزانه شما اضافه کند. دفعه بعد که احتیاج به خرید چند چیز دارید، راستای طولانی را بین مغازه ها طی کنید. اگر ماشین خود را دورتر از ورودی مرکز خرید پارک کنید یا به مغازه های بیشتری بروید و از آن ها خارج شوید، امتیاز بیشتری برای انجام فعالیت بدنی به دست می آورید!

16. یک ساز موسیقی یاد بگیرید

بسته به نوع ساز، نواختن موسیقی می تواند شکل مفیدی از فعالیت بدنی باشد. به عنوان مثال نواختن مداوم گیتار تقریبا به اندازه وزنه برداری انرژی مصرفی شما را می سوزاند، در حالی که با نواختن طبل از انرژی قابل توجهی استفاده می کنید.

17. با اسلک لاینینگ تعادل خود را حفظ کنید

اسلک لاینینگ (Slacklining) به عمل راه رفتن، دویدن یا حفظ تعادل در امتداد طول معلق یک طناب صاف گفته می گردد که بین دو نقطه کشیده شده است. شما می توانید با بستن بند مخصوص این حرکت بین دو درخت یا دو تیرک، این فعالیت هیجان انگیز را انجام دهید. قبل از آغاز، با تماشای چند فیلم آموزش مقدماتی، چگونگی انجام آن را به سادگی یاد بگیرید.

18. به سراغ باکسرسایز بروید

انرژی متوقف شده زیادی برای آزاد کردن دارید؟ باکسرسایز (Boxercise) یک تمرین عالی است که از تمرین های هواداران ورزش بوکس الهام گرفته شده است. این ورزش برخلاف ورزش بوکس، رقابتی نیست و تنها یک روش بسیار مناسب برای داشتن تناسب اندام و حفظ قدرتمندی بدن شماست.

19. دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری از بهترین تفریحات فعالی است که می توانید در خارج از خانه داشته باشید. اگر تا به امروز دوچرخه سواری ننموده اید، نگران نباشید! در یک راستا مخصوص دوچرخه سواری، آهسته حرکت کنید تا با افزایش اعتماد به نفس خود بتوانید تپه های بلند یا حتی راستاهای سخت را هم پشت سر بگذارید.

20. از ترامپولین استفاده کنید

ترامپولین در واقع همان تشک پرش درجا و یا جامپینگ است که می تواند یک فعالیت تفریحی هم محسوب گردد. پرش روی ترامپولین می تواند یک روش بسیار خوب برای آرامش، سرگرمی و انجام فعالیت های شدید همزمان باشد. اگر در خانه خود ترامپولین ندارید، می توانید به یک مرکز ترامپولین بروید و از امکانات آنجا استفاده کنید.

در انتها

انجام فعالیت بدنی روزمره خود را تنها به موارد گفته شده در بالا محدود نکنید. سرگرمی ها و بازی های دوران کودکی خود را به خاطر بیاورید و آن ها را با خانواده و دوستان تان انجام دهید. بازی هایی مثل طناب کشی، دویدن در فضای باز، توپ بازی و یا هرچیزی که انجام فعالیت های بدنی را برای شما لذت بخش خواهد نمود.

منبع: Queensland Government

منبع: دیجیکالا مگ

به "20 روش سرگرم کننده برای 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 روش سرگرم کننده برای 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید