تله کابین توچال ، رویایی کوهستانی از ورزش، تفریح و زیبایی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تله کابین توچال یک مجموعه با سابقه تفریحی - ورزشی در تهران است که بویی ازروزهای دودی و پر ترافیک مرکز نبرده است. تله کابین توچال، در بام تهران، بر روی دامنه جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است. میعادگاه اسکی بازان و کوهنوردان تهرانی و جایی برای تفریحی شاد کنار دوستان و خانواده. در مجموعه توچال، انواع تفریحات و ورزش های مهیج و خدمات رفاهی در کنار طبیعتی باشکوه و زیبا، هوایی لطیف و تازه و منظره مبهوت کننده تهران بزرگ از طرفی و کوه های اطراف توچال از طرف دیگر، همه لذت تفریح در این مجموعه را چند برابر می کند. با خبرنگاران همراه باشید تا تله کابین توچال را بیشتر به شما معرفی کنیم:

تله کابین توچال ، رویایی کوهستانی از ورزش، تفریح و زیبایی

تله کابین توچال کجاست؟

تله کابین توچال

دامنه جنوبی البرز به کوهستان توچال معروف است و در کنار قله توچال دریاچه ای به همین نام به معنای دریاچه کوچک قرار گرفته است. انتهای خیابان ولنجک، بام تهران، ابتدای محدوده توچال است. برای خوش گذرانی در تله کابین توچال باید به میدان تجریش بیایید. در میدان تاکسی های بام را سوار شوید یا با ماشین شخصی همین جهت را پیش بگیرید تا به ابتدای منطقه توچال برسید. وقتی از تاکسی پیاده شدید یا ماشین را در پارکینگ بزرگ بام پارک کردید، از همان ابتدا می توانید آغاز به خوش گذرانی کید. می توانید پیاده جهت توچال را پیش بگیرید یا سوار میدی باس های توچال شوید.

خوش گذرانی در بام تهران

خوشگذرانی در بام تهران

در بام انواع امکانات رفاهی برای تفریح و ورزش وجود دارد. همین طور که پیاده به سمت ایستگاه یک توچال پیش می روید و از جهت کوهستانی و خوش آب و هوا لذت می برید رستوران ها و کافه های خوبی سر راهتان پیدا می کنید که می توانید استراحت کنید و از غذا و خوراکی های خوشمزه اش لذت ببرید. علاوه بر این، جاهای مختلف برای تجربه هیجان و لذت، نرسیده به ایستگاه یک، منتظر شماست:

در اسکیپ روم بام تهران، می توانید خود، قهرمان داستانی معمایی یا اکشن باشید و راز فرار از اتاقی که خطری بزرگ در آن تهدیدتان می کند کشف کنید. این مجموعه شامل 3 اتاق فرار است که می توانید با گروه هایی از 3 تا یازده نفره در آن به این بازی شاد و پرهیجان بپردازید. در منطقه بام تهران، با سوار شدن بر زیپ لاین بام جهتی 200 متری را در ارتفاع 60 متری سر بخورید و جیغ بکشید. زیپ لاین بام تهران، روبروی بوستان سلامتی 2 قرار گرفته است و از 10 صبح تا 10 شب به لحظاتی شاد دعوتتان می کند.

سورتمه سایر تفریحات

سورتمه توچال

طولانی ترین سورتمه ایران هم در بام تهران است که توانسته معتبهترین تاییدیه های استاندارد ایران و دنیا را کسب کند. سوار سورتمه شوید، هیجان سرعت را تجربه کنید و در آخر هم عکس های بانمک تان از سواری بر سورتمه تهران را به یادگار ببرید. یکی از بهترین سینماهای 5 بعدی هم در بام تهران وجود دارد. در سینما 5 بعدی بام تهران تجربه قرار گرفتن در طوفان، زیرباران، در سرعتی باور نکردنی و… را بدون خطر تجربه خواهید کرد. این مجموعه همه روزه از 9 صبح تا 12 شب پذیرای شماست. مجموعه واقعیت مجازی با انواع بازی های هیجان انگیز هم در بام تهران منتظرتان است.

همه این تفریحات بزرگ و کوچک به کنار، بام تهران را خیلی ها با شب های زیبای چراغانی اش می شناسند. شب ها، بام منظره ای فوق العاده از تهران بزرگ و زیبا به نمایش می گذارد که نشستن روی نیمکت ها و دیدن آن همه زیبایی آرامشی وصف ناپذیر به هر کسی می دهد. اگر شب از توچال باز می گشتید یا بعد از غروب به سمت تله کابین توچال می رفتید، این تجربه آرام بخش را از دست ندهید.

ایستگاه اول تله کابین توچال

تله کابین توچال یکی از بلندترین خطوط پیوسته تله کابین دنیا را داراست. خط اصلی تله کابین که حدود 7500 متر طول دارد، با ظرفیت 600 نفر در ساعت شما را تا ارتفاع 3680 متری از سطح دریا خواهد برد. کل جهت تا ایستگاه 7 حدود یک ساعت طول می کشد و شما منظره ای زیبا از کوهستان زیر پایتان خواهید داشت. برای سوار شدن به تله کابین در همین ایستگاه باید بلیط بخرید و اگر به خوراکی یا چیز دیگری نیاز دارید هم می توانید از بوفه های ایستگاه اول خرید کنید. همه روزه از ساعت 8 و نیم و پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 6 و نیم صبح بلیط فروشی آغاز می شود و بلیط رفت را فقط تا ساعت 12 ظهر می فروشند. تا هر ایستگاهی می خواهید بروید همین جا بلیط تهیه کنید و اگر تا ایستگاه های 5 یا 7 می روید بلیطتان را تا آخر جهت به همراه داشته باشید.

باشگاه تیراندازی با کمان توچال

باشگاه تیراندازی با کمان توچال

در ایستگاه اول تله کابین توچال هم امکانات ورزش های پرهیجان وجود دارد. باشگاه تیراندازی با کمان توچال روبروی پارک سلامتی یک امکانات تیراندازی با کمان و دارت را در استاندارترین باشگاه تیراندازی کشور فراهم کرده است. علاوه بر تیراندازی تفریحی، در این مرکز آموزش های حرفه ای این ورزش و مسابقات تفریحی و حرفه ای هم برگزار می شود. باشگاه تیراندازی هر روز از ساعت 9 صبح تا 12 شب زیر نظر مدیران و مربیان مجرب فعال است. این باشگاه کافه خوبی هم مخصوص به خود با خوردنی های خوشمزه دارد.

باشگاه بگ جامپ تله کابین توچال

باشگاه بگ جامپ تله کابین توچال

باشگاه بگ جامپ توچال هم در ایستگاه اول می تواند روزتان را شادتر و پرهیجان تر کند. بگ جامپ ورزشی است که شخص خود را از ارتفاعی زیاد به روی تشکی حرفه ای پرتاب می کند. از 5 سال به بالا اگر اهل هیجان هستید و بیماری خاصی ندارید می توانید با گذراندن آموزش های ابتدایی، پرش از ارتفاع را تجربه کنید. دکل باشگاه بگ جامپ توچال 28 متر ارتفاع دارد و تشک اتریشی درجه یکش شما را از هر گونه آسیبی حفظ می کند.

بجز سقوط آزاد، باجی جامپینگ هم یکی از مهیج ترین ورزش ها در این باشگاه است. بانجی جامپیگ از ارتفاعی 40 متری، در بام تهران می تواند تجربه ای فوق العاده مهیج باشد که طرفداران زیادی هم دارد. در باشگاه بگ جامپ توچال، پیست اسکیت خوبی با مربیان مجرب هم وجود دارد. به علاوه کافه و رستورانی خوب، اسلک لاین، ترامپولین و سنگ نوردی. ساعات کاری مجموعه در ایام هفته 12 ظهر تا 9 شب و پنجشنبه و جمعه 10 صبح تا 11 شب است.

باشگاه تنیس توچال

باشگاه تنیس توچال

در ایستگاه اول تله کابین توچال، باشگاه تنیس توچال با سابقه ای 15 ساله نیز وجود دارد. این باشگاه با 6 زمین استاندارد برای همه سنین، آقایان و خانم ها با مربیانی مجرب آماده خدمت رسانی است. این باشگاه منظرهی فوق العاده به تهران زیبا دارد و برای گذراندن روزی شاد می تواند گزینه ای مناسب باشد.

تله سیژچشمه

تله سیژ چشمه از جنب ایستگاه اول شما را به سفری هیجان انگیز با منظره ای زیبا و رویایی از تهران بزرگ می برد. این خط تله سیژ که حدود یک کیلومتر طول دارد شما را از ایستگاه اول تله کابین توچال به محل رستوران چشمه در نزدیکی ایستگاه دوم می برد. ایستگاه دوم تله کابین توچال جان می دهد برای عکاسی از خودتان در حالی که تهران زیر پایتان است و نفس کشیدن در آب و هوای فوق العاده ای که باورتان نمی شود متعلق به تهران باشد. آن هایی که اهل پیاده روی و کوهنوردی اند تا ایستگاه دوم را پیاده می آیند و در ایستگاه دوم استراحتی می کنند و از غذا خوردن در این آب و هوای خوب لذت می برند.

ایستگاه 5 تله کابین توچال

مجذوب کننده ترین مقصد برای آن هایی که اهل اسکی نیستند یا با خانواده برای گذراندن روزی شاد راهی توچال شده اند،ایستگاه 5 تله کابین توچال است. ایستگاه 5 تله کابین توچال برای کوهنوردان درجه یک به راحتی با کوهنوردی و پیاده روی نیز قابل دسترسی است. ایستگاه 5 محیطی دلپذیر برای برف بازی ساده ای کنار دوستان و خانواده دارد. همین طور وقتی برف نیست می توانید از برنامه های فرهنگسرای توچال در این ایستگاه استفاده کنید. پارک بازی بچه ها، رستوران زیبایی برای اینکه دلی از عذا در بیاورید و آلاچیق هایی برای دورهمی، از نقاط قوت ایستگاه 5 است. اگر بچه کوچک به همراه دارید یا نمی خواهید به ارتفاع خیلی زیاد برای اسکی بازی بروید، وقت و پول بیشتری برای رفتن به ایستگاه 7 هزینه نکنید.

ایستگاه 7 تله کابین توچال

ایستگاه 7 تله کابین توچال

خب اگر اهل اسکی بازی هستید به ایستگاه هفت خوش آمدید. در ایستگاه هفت با ارتفاع 3850 متری، یک دنیا برف و سرما و البته هیجان و نشاط پیش رویتان است. برای رسیدن به ایستگاه هفت باید در ایستگاه 5 تله کابین پیاده شوید و سوار خط دیگری از تله کابین شوید. از ایستگاه 5 حدود 20 دقیقه ای در راه هستید. در ایستگاه 7 هوا بیشتر از آنچه فکرش را بکنید سرد است پس لباس گرم کامل به تن داشته باشید. در ایستگاه 7 دو پیست اسکی، هتل و دو رستوران به علاوه مدرسه اسکی قرار گرفته است که به بهترین شکل از اسکی بازی و تفریح در برف لذت ببرید.

پیست های اسکی تله کابین توچال

پیست های اسکی تله کابین توچال

دو پیست اسکی در ایستگاه هفت تله کابین توچال وجود دارد. یکی پیست 1100 متری پوما از ایستاه هفتم تا هتل توچال و دومی پیست 1600 متری دوپل مایر از قله توچال تا هتل توچال. پیست های اسکی توچال به عنوان اولین پیست های برف گیر ایران هشت ماه در سال میزبان علاقه مندان به اسکی است. از اوایل آبان ماه تا خرداد می توانید به پیست اسکی توچال مراجعه کنید. این پیست های بین المللی و استاندارد میزبان مسابقات بین المللی نیز هست و پنجمین پیست اسکی مرتفع دنیا نیز محسوب می شود.

هر دو پیست دارای خطوط تله سیژ جداگانه و تله اسکی هستند. اگر در اسکی تازه کار هستید یا اولین بار است می خواهید این ورزش مفرح را امتحان کنید، می توانید با مراجعه به مدرسه اسکی، مربی بگیرید و لباس و وسایل اسکی را با بهترین کیفیت تهیه کنید. مدرسه اسکی توچال با مدیریت محمد نظر و مربیان درجه یک، از ساعت 8 و نیم صبح تا 3 عصر به جز یکشنبه ها آماده خدمت رسانی به شماست. برای اجاره تجهیزات اسکی باید با کارت شناسایی معتبر در ایستگاه اول اقدام به این کار کنید.

هتل توچال

هتل توچال

به مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا خوش آمدید. هتل توچال با نمایی چوبی و زیبا و اتاق هایی رو به ارتفاعات زیبای کوهستان های اطراف، قطعا خاطره ای به یاد ماندنی از اقامت در کوهستان برای شما خواهد ساخت. در لابی شیک هتل سه ستاره توچال منظره ای زیبا و بی نظیر از پیست اسکی پیش رویتان است و در رستوران مجلل رستوران می توانید غذایی عالی نوش جان کنید. اتاق های متنوع هتل توچال هم با انواع امکانات پذیرای شماست. امکانات ورزشی هتل توچال هم شامل سالن بیلیارد، پینگ پونگ و … است. پزشکی هم به صورت دائمی در هتل توچال مستقر است تا در صورت نیاز انواع خدمات درمانی را ارائه دهد. برای شب مانی در این هتل مرتفع باید پزشک شرایط سلامتی تان را تایید کنید. برای رفتن به هتل توچال در ایستگاه هفتم یا از اسکی استفاده کنید یا سوار تله سیژ شوید و نزدیک هتل پیاده شوید.

در مجموعه تله کابین توچال می توانید روزهایی خاطره انگیز در کنار دوستان و خانواده داشته باشید پس وقت را تلف نکنید. توچال در هر فصلی جاذبه های خاص خود را دارد. شما تا به حال به تله کابین توچال سری زده اید؟ از بین مراکز تفریحی و گردشگری تهران به تله کابین توچال چه نمره ای می دهید؟ خاطرات و نظرات خود را درباره این جاذبه گردشگری با مخاطبان وبلاگ آریابلاگ به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "تله کابین توچال ، رویایی کوهستانی از ورزش، تفریح و زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین توچال ، رویایی کوهستانی از ورزش، تفریح و زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید