لوکیشن های مجذوب کننده فیلم های سال 2015 ، فیلم های 2015 را کجا ساختند؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سال 2015 میلادی از جمله طلایی ترین سال های سینمای جهان در طول یک دهه اخیر بحساب می آید که با فراوری فیلم های سینمایی الهام بخش زیادی که عمدتا از فروش بسیار بالا و ثبت رکوردهای مختلفی برای خود برخوردار بوده اند نیز همراه بوده است. سال 2015؛ اختصاص پیدا نموده بود به ساخت فیلم های مبهوت کننده در ژانرهای گوناگون، بی عیب و نقص از هر نظر و بعلاوه سال سکوت و به تحسین وا داشتن اغلب منتقدان فیلم های سینمایی در اقصی نقاط جهان از فراوریاتی که بر روی پرده نقره ای در این سال به نمایش درآمده است! شاید بتوان گفت وجود این همه پتانسیل و مجذوب کنندهیت در ابعاد مختلف بسیاری از فیلم های فراوری شده سال 2015 و لوکشین های مجذوب کننده و جورواجوری که در این دسته از فیلم های سینمایی به خورد مخاطبان داده شده است و قطعا ما به 11 تا از برجسته ترین آنان در ادامه این مطلب اشاره خواهیم کرد، وجود حس و انگیزه ای فوق العاده زیاد در راستای رقم زدن تفاوت ها در جهانی واقعی و خیالی برای مخاطبان و تماشاچیان بوده است که اوج این انگیزه هنری را می توان در فیلم های صاحب نامی که در این سال (2015) در گوشه و کنار جهان به اکران در آمده است؛ نظیر جهانی ژوراسیک، جنگ ستارگان، اسپکتر، بروکلین، بازگشته، اکس ماشینا و سایر آثاری که در این مطلب به معرفی برجسته ترین لوکیشن های مجذوب کننده فیلم های آنان خواهیم پرداخت، اشاره کرد. پس مثل همواره با مجله گردشگری خبرنگاران و مجذوب کننده ترین لوکیشن فیلم های 2015 سینمای جهان در ادامه این مطلب همراه باشید.

لوکیشن های مجذوب کننده فیلم های سال 2015 ، فیلم های 2015 را کجا ساختند؟

لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان: وصیت نامه کاملا نو - The Brand New Testament

لوکیشن فیلم وصیت نامه کاملا نو، اولین نمونه از لیست لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان است. فیلم سینمایی وصیت نامه کاملا نو یک اثر بلژیکی است که البته تعدادی از لوکیشن های آن به کشورهایی همانند فرانسه و لوکزامبورگ مربوط می گردد. فیلم نامه و کارگردانی این اثر شاخص سینمایی را Jaco Van Dormael به عهده داشته است و توانسته با پرداختن درست به یک موضوع کمدی فانتزی، فیلم خود را نامزد دریافت جایزه فستیوال گلدن گلوب نیز بکند! شاهکار سینمایی وصیت نامه کاملا نو در مرکز کشور بلژیک؛ یعنی شهر بروکسل ساخته شده است و به خوبی می توان اِلمان های گوناگونی از سازه های موجود در فرهنگی ترین شهر بلژیکی ها که در حال حاضر از جمله مهمترین مقاصد توریستی و مسافرتی در قاره اروپا بشمار می رود را در این فیلم مجذوب نماینده سینمایی به وضوح مشاهده نمایید. بعلاوه بد نیست بدانید که فیلم The Brand New Testament پیروز به دریافت بهترین فیلم بخش خارجی در 88 جشنواره و آموزشگاه تخصصی سینمایی در جهان شده است که یک رکورد قابل توجه برای صنعت سینمایی بلژیک بحساب می آید.

لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های سینمای جهان: مکس دیوانه، جاده خشم - Mad Max: Fury Road

یکی دیگر از گزینه ها در لیست بهترین لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های جهان به لوکیشن فیلم مکس دیوانه تعلق دارد. مکس دیوانه، جاده خشم نام یک فیلم اکشن و سراسر هیجان است که به وسیله George Miller نوشته، تهیه و کارگردانی شده است. این فیلم که پیروز به دریافت بیشترین تعداد اسکار در سال 2015 در بخش های مختلفی بوده است، دارای لوکیشن و صحنه هایی است که در آن سعی شده تصویری از آخرالزمان را به مخاطبان و تماشاچیان این اثر هنری نمایش داده بگردد که بخش زیادی از این لوکشین های مبهوت نماینده را جرج میلر، کارگردن این فیلم؛ در استرالیا، آفریقای جنوبی و خصوصا بیابان مبهوت نماینده نامیب در بخش جنوبی قاره آفریقا فیلمبرداری نموده است. از جمله بازیگران آن نیز باید به تام هاردی (Tom Hardy) و چارلیز ترون (Charlize Theron) اشاره نمود. بعلاوه بد نیست بدانید صحرای وسیع و نارنجی رنگ نامیب که از مساحتی بالغ بر 80 کیلومتر مربع برخوردار است، یک مقصد مسافرتی ایده آل برای علاقه مندان به بیابان گردی و گردش در کویر با پوشش های گیاهی و جانوری خاص و منحصر به فرد می باشد.

لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان: موستانگ - Mustang

لوکیشن فیلم موستانگ، یکی دیگر از نمونه لوکیشن ها از لیست لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان است. موستانگ یا به تعبیر دیگر اسب وحشی نام اثری است تحسین شده در سینمای جهان که با کلی لوکشین های مجذوب نماینده و البته خارج از حد و مرزهای تعیین شده برای صنعت فیلم سازی ترکیه که به وسیله دنیز گامزه ارگووِن که خود از بازیگران اهل ترکیه می باشد، کارگردانی شده است. داستان فیلم موستانگ که نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب نیز در سال 2015 میلادی شده است، روایتگر زندگی پنج خواهر روستاییِ بی سرپرست است که در سن بلوغ به سر می برند و قصد دارند کمی بیش از هم سن و سال های خود از زندگی نوجوانی خود، لذت ببرند! بخش های زیادی از فیلم موستانگ بنا به خواست و نظر کارگردان در لوکیشنی مجذوب نماینده و تماشای به نام کاستامونو (Kastamonu) که منطقه ای است قدیمی با معماری های عصر قرون وسطایی و بعلاوه پوشش جنگلی انبوه و خلیج های چشم نواز در کشور ترکیه فیلمبرداری شده است و عمده سکانس های اصلی آن نیز در شهرهای ازلوس (Ozluce)، آبانا (Abana) و اینبلو (Inebolu) که در همین منطقه قرار گرفته اند، به تصویر کشده شده است! البته ناگفته نماند که در این فیلم می توان ردی از شهرهای استانبول و بیوگلو را نیز مشاهده نمود؛ زیرا چند لوکیشن فیلم موستانگ در این اثر مربوط به این این دو شهر می باشد.

لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های سینمای جهان: مکبث - Macbeth

لوکیشن بعدی از لیست لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان، متعلق به فیلم سینمایی مکبث است. مکبث نام یک فیلم درام بر مبنای بهترین نمایشنامه شکسپیر، یعنی تراژدی مکبث است که به وسیله جاستین کورزل در جزیزه ای به نام اسکای که از جمله تماشای ترین نقاط کشور اسکاتلند و حتی جهان می باشد، ساخته و فیلمبرداری شده است. داستان فیلم حول شخصیت اصلی آن یعنی مکبث می چرخد که در قسمت های آغازین فیلم پیروز به کشتن شاه دونکان می گردد و خیلی زود به پادشاهی اسکاتلند می رسد. این فیلم فوق العاده تماشایی دارای لوکیشن های بسیار مبهوت نماینده ای است که کمتر برای به تصویر کشیدن بهتر آن ها از افکت های رایانه و حقه های رایج سینمایی استفاده شده است! زیرا جزیره اسکای به تنهایی به علت وجود طبیعتی بکر، شهرهای قدیمی با مردمانی سنتی که همانند گذشته به سبک و سیاق خاص اسکاتلندی ها زندگی می نمایند و بعلاوه قله های باشکوهی که دور تا دور این جزیره را فرا گرفته است؛ می تواند برای هر بیننده و حتی هر گردشگری که برای سپری کردن اوقات فراغت خود آن را انتخاب می نماید، بدون هیچ شک و تردیدی مجذوب نماینده و لذت بخش تلقی گردد!

لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان: دختر دانمارکی - The Danish Girl

یکی دیگر از گزینه ها در لیست بهترین لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های جهان به لوکیشن فیلم دختر دانمارکی تعلق دارد. دختر دانمارکی محصولی است مشترک بین سینمای بریتانیا و آمریکا که در آن آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander) برنده اسکار نقش مکمل زن و بعلاوه ادی ردماین (Eddie Redmayne) به نقش آفرینی پرداخته اند. موضوع این فیلم در خلال سال 1920 روایت شده است و بیننده می تواند در آن با لوکیشن های مجذوب نمایندهی از کشورهای مشهور اروپایی؛ همانند انگلستان، فرانسه، نروژ و آلمان روبرو گردد! البته از قلم نیاندازید که تنها لوکیشن های اصلی در کشورهای نام برده فیلمبرداری شده اند و سایر لوکیشن های این درام عاشقانه مربوط است به شهر کپنهاگ؛ مرکز کشور دانمارک که به خوبی ساختمان های رنگی و قدیمی آن در فیلم به تصویر کشده شده است و می تواند مشوق خوبی برای انجام سفر به این شهر مجذوب نماینده و باشکوه دانمارکی بحساب بیاید!

لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های سینمای جهان: اکس ماشینا - Ex Machina

بی گمان یکی از برجسته ترن فیلم های نمایش داده شده بر روی پرده نقره ای سینما در سال 2015 میلادی، فیلم علمی-تخیلی اکس ماشینا می باشد که در آن بازیگرانی همانند اسکار ایزاک، آلسیا ویکاندر و دونهال گلیسن حضور پیدا نموده اند. این فیلم مجذوب نماینده و تماشای که پیروز به اخذ دریافت جایزه اسکار بخش جلوه های ویژه این جشنواره معتبر جهانی نیز شده است، داستان یک ربات انسان نما را حکایت می نماید که میخواهد با تکیه بر قدرت فکر و توانایی های انسان گونه خود از مقر سری و فوق العاده امنیتی سازنده خود فرار کند که در تمام طول فیلم ما شاهد کوشش های او خواهیم بود! اما چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری در این فیلم خودنمایی می نماید، سکانس های مربوط به لوکیشن هتل جووت (Juvet Landscape Hotel) است که در کشور نروژ واقع می باشد. این هتل اگر بیشتر از آن چیزی که در فیلم اکس ماشینا از آن نشان داده شده است، مجذوب نمایندهیت نداشته باشد، قطعا کمتر از آن هم نخواهد داشت! یک هتل جنگلی با اتاق هایی تماما شیشه ای که از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار کامل و مجللی همانند سالن های مختلف غذاخوری، استخر و اتاق های بسیار تمیز و لوکس برای اقامت گردشگران و میهمانان آن در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که فیلم رکوردشکن و پر سر و صدای اکس ماشینا، نخستین تجربه الکس گارلند در زمینه کارگردانی بحساب آورده می گردد.

لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان: بازگشته - The Revenant

فیلم بازگشته یک محصول هنری بینظیر از سینمای درخشان و روز به روز در حال پیشرفت جهانی است که برای آن دسته از مخاطبانی که در پی هیجان و انتقام گرفتن شخصیت های داخلی فیلم از یکدیگر می باشند، می تواند کامل کافی بحساب بیاید و آنان را قانع کردن نماید! بازگشته از جمله آثار پر سروصدای سینمای جهان بود که بازیگر مطرح و نقش اول آن؛ یعنی لئوناردو دی کاپریو توانست به خاطر درخشش خیره نماینده خود در این فیلم خوش چشم انداز، اولین اسکار حرفه و پیشه خود را دریافت نماید و کارگردان آن نیز که الخاندرو ایناریتو نام داشت به عنوان دومین بار در 2 سال متمادی این جایزه معتبر جهانی را به خانه ببرد! داستان فیلم بازگشته دارای لوکشین های بسیار چشم نوازی می باشد که تعدادی از این لوکیشن ها در منطقه های همانند آلبرتای کانادا و بخش هایی از کشورهای شیلی و آرژانتین گرفته شده است و در سراسر فیلم اصرار کارگردان به نشان دادن فضای سرد و زمستانی که داستان در بستر آن شکل گرفته است، به حدی واقعی و شگفت انگیز است که بسیاری از بییندگان فیلم سینمایی بازگشته اعتراف به حس کردن سرما با تماشای این شاهکار هنری پرده نقره ای نموده اند! برای کسانی که این فیلم سینمایی پیروز و تحسین شده در بسیاری از جشنواره های گوناگون جهان را ندیده اند باید بگوییم داستان فیلم مربوط به شکارچی به نام هوگو گلس (دی کاپریو) است که با حمله خرس به وی حسابی دچار آسیب شده است و دوستان وی در ابتدا او را رها ننموده و با خود می برند اما با گذشت کمی از فیلم، تصمیم جمعی از همراهان او به این مهم ختم می گردد که او را در داکوتای جنوبی رها نموده و کسی را برای مراقبت از وی با او همراه نمایند تا هوگو گلس به عمر طبیعی خود از جهان برود اما اینگونه نمی گردد و داستان بگونه دیگری ادامه می یابد.

لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های سینمای جهان: بروکلین - Brooklyn

بروکلین از جمله فیلم های لیست ما است که به خاطر وجود تعداد بیشماری از لوکیشن های واقعی و موجوددر شهر انیسکورتی (Enniscorthy)، می تواند تا مدت ها شما را در زیبایی های منحصر به فرد و بعلاوه لوکیشن های مجذوب نماینده خود مات و مبهوت نگهدارد! داستان فیلم سینمایی بروکلین روایت گر زندگی یک مهاجر ایرلندی است که برای زندگی در یکی از قدیمی ترین منطقه ها استان نیویورک؛ یعنی بروکلین با چالش ها و معضلات مختلف و متعددی رو به رو شده است. بخش های زیادی از این فیلم در کشور ایرلند و تعداد محدودی نیز در کشور کانادا تصویربرداری شده است و برای نشان دادن بعضی از سکانس های مربوط به منطقه بروکلین، تیم فیلمبرداری مجبور به سفری 3 روزه به این منطقه شلوغ در استان نیویورک شدند تا لوکیشن های مجذوب نماینده و واقع گرایانه ای را برای مخاطبان خود به تصویر بکشند. اما با تمام این اوصاف بخش اعظمی از لوکیشن های این فیلم سینمایی مجذوب نماینده که هر لحظه از آن دارای دیالوگ های ماندگاری در فکر شما خواهد بود، در شهر کوچک انیسکورتی قرار گرفته است که شهری است کاملا تاریخی با پتانسیل های بالا در زمینه های توریستی و گردشگری که پر است از پل های سنگی و قلعه های باستانی و قدمتی!

لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان: اسپکتر - Spectre

اسپکتر بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم های پرفروش و پر سر و صدای جیمز باند در کل جهان است که این بار نیز همانند تمامی مجموعه های گذشته خود، از سری بازیگران مطرحی همانند دنیل کریگ، مونیکا بلوچی، اندرو اسکات و دیوید باتیستا و غیره برخوردار شده است. تنوع لوکیشن های فیلم اسپکتر بسیار زیاد است و شما در طول تماشای این فیلم با سکانس های مختلفی از مکزیکوسیتی، اتریش، رم و انگلیس روبرو خواهید شد ک قطعا بر زیبایی های هنری این شاهکار دنباله دار سینمای جهان موثر بوده است. فیلم سینمایی اسپکتر از یک تعقیب و گریز خیابانی در شهر مکزیکوسیتیِ مکزیک آغاز و در ادامه به منطقه ها مجذوب نمایندهی به لحاظ بصری در فیلم همانند شهر سولدن (Solden) می پردازد که می تواند خارج از جهانی هنر و بیرون از پرده نقره ای سینما، یک مقصد ایده آل و فوق العاده دوست داشتنی برای علاقه مندان به ورزش ها و تفریح های زمستانی از جمله اسکی بحساب بیاید.

لوکیشن های مجذوب نماینده فیلم های سینمای جهان: جنگ ستارگان - Star Wars

تعریف و تمجید مجدد از فیلم سینمایی یا بهتر است بگوییم یک شاهکار به تمام معنای هنری در عرصه سینمای هالیوود و جهان از فیلم جنگ ستارگان قطعا کلیشه ای و تکراری خواهد بود؛ چرا که تماشاگران این فیلم سینمایی در کل جهان با تمام شدن آن بصورت ایستاده آغاز به تشویق و تحسین عوامل فیلم، بازیگران و به ویژه کارگردان آن؛ یعنی جورج لوکاس کردند! فیلم جنگ ستارگان دارای فصل های مختلفی می باشد که فصل مربوط به سال 2015 میلاد تحت عنوان The Force Awakens یا همان نیرو برمی خیزد، در اقصی نقاط جهان اکران شده است. همانطور که شما نیز آگاه هستید داستان فیلم جنگ ستارگان در لوکشین های خیالی و با کلی بهره گیری از جلوه های ویژه هنری روایت می گردد و سعی کارگردان از اول بر این بوده است که شما نقطه مکان اصلی حادث شدن وقایع فیلم را در کهکشانی بسیار بسیار دور از کره زمین تصور کنید که انصافا باید گفت تا حد زیادی در این زمینه نیز آقای لوکاس پیروز عمل نموده است! اما یک فیلم تمام خیالی شاید تنها برای بار اول و دوم مجذوب نمایندهیت دیده شدن را داشته باشد و بعد از یکی دو دفعه تماشای آن، مخاطب دل زده و خسته بشوند؛ پس ممکن است این سوال در فکر مخاطبان بوجود بیاید که چرا این اتفاق برای فیلم جنگ ستارگان که کاملا دارای داستانی خیالی است، اتفاق نمی افتد و با بارها تماشا این شاهکار سینمای هالیوود، ببیننده احساس خستگی و دل زدگی نمی نماید؟! جوابش بسیار قابل تامل است، شما از تماشا فصل های مختلف جنگ ستارگان خسته نخواهید شد؛ چرا که لوکیشن های اصلی و سکانس های مجذوب نماینده این فیلم در نقاط واقعی این کره خاکی به تصویر کشیده شده اند! مثلا در فصل نیرو برمی خیزد تعداد بیشماری از لوکیشن های مد نظر تیم کارگردانی در جزیره ای غیر مسکونی و خالی از سکنه اسکلینگ مایکل (Skelling Micheal) که در کشور ایرلند واقع شده است، فیلمبرداری شده است و سپس جلوه های ویژه هنری به تصاویر ضبط شده از این جزیره دور افتاده اضافه شده است. ضروری است بدانید این جزیره که در پیروزیت چشمگیر فصل نیرو برمی خیزد از سری مجموعه های جنگ ستارگان بسیار موثر بوده است، در حال حاضر به عنوان یک میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و بعد از اکران این قسمت از فیلم سینمایی جنگ ستارگان و اعتراف عوامل این فیلم پر فروش جهانی در مورد زیبایی های ذاتی این جزیره، گردشگران و علاقه مندان زیادی از آن زمان تا به امروز به این جزیره سفر نموده اند و آن را از حالت خاموشی محض خود، در آورده اند.

لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده سینمای جهان: جهانی ژوراسیک - Jurassic World

و اما بالاخره نوبت به آخرین فیلم از لیست مجذوب نماینده لوکیشن فیلم های مجذوب نماینده جهان در سال 2015 میلادی می رسد. جهانی ژوراسیک اگرچه یک فیلم تمام خیالی با به تصویر کشیدن دایناسورهای بزرگ الجثه می باشد، اما به قدری دارای لوکیشن های مجذوب نماینده و صد البته واقع گرایانه است که گاهی بعضی از مخاطبان این فیلم ممکن است تصور نمایند که نسل دایناسورها هنوز هم منقرض نشده است و تعدادی از آنان در جزایر هاوایی در حال زندگی می باشند! عوامل فیلم سینمایی جهانی ژوراسیک که اتفاقا از اقبال خوبی در سال 2015 میلادی نیز برخوردار شد و توانست جوایز زیادی را از آنِ خود کند، برای ساخت فیلم خود تا مدت ها در پی لوکیشن هایی بودند که هم از پوشش طبیعی مناسبی برخوردار باشد و هم از نظر جنبه های بصری سبب حیرت و شگفتی همگان گردد! در نهایت این فرایند یافتن نقطه مکان های مجذوب نماینده جهان، قرعه به نام جزایر هاوایی ایالات متحده آمریکا عایدی و آنان برای تهیه فیلم خود به سراغ منطقه های همانند اواهو (Oahu) و کایوا (Kauai) در این جزایر رفتند. جزایر هاوایی یکی از برجسته ترین مقاصد توریستی و گردشگری جهان می باشد که از جمله بخش های چشم نواز آن باید به جزیره نوبلار (Isla Nublar)، منطقه تماشای کوالوا رنچ (Kualoa Ranch) و بعلاوه پارک ساحلی ناپالی (Napail Coast Park) اشاره نمود که البته دنبال نمایندگان مجموعه تلویزیونی Lost (گمشده) به خوبی با این منطقه ها آشنایی پیدا نموده اند؛ زیرا لوکیشن های اصلی این سریال پر بیننده در همین منطقه ها فیلمبرداری شده است.

منبع: همگردی

به "لوکیشن های مجذوب کننده فیلم های سال 2015 ، فیلم های 2015 را کجا ساختند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن های مجذوب کننده فیلم های سال 2015 ، فیلم های 2015 را کجا ساختند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید