رمان معروف موراکامی باز هم فیلم می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، کارگردان نامزد نخل طلا فیلمی را براساس رمان جنگ نروژی که از مشهورترین کارهای هاروکی موراکامی محسوب می گردد، به روی پرده می برد.

رمان معروف موراکامی باز هم فیلم می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ورر سونات نوشت: لی چانگ ـ دونگ ـ کارگردان مطرح کره ای ـ فیلم جدیدی براساس رمان جنگل نروژی نوشته هاروکی موراکامی در دست ساخت دارد.

نقش اصلی این فیلم را استیون یان بازیگر کره ای ـ آمریکایی سریال مردگان متحرک ایفا می نماید. لی درباره انتخاب این بازیگر گفت: جذابیت مرموز و درخشان استیون یان کاملا با شخصیت بن تناسب دارد.

این هنرپیشه چندی پیش به نژادپرستی در هالیوود اعتراض کرد و از فشاری که روی بازیگران آسیایی ـ آمریکایی وجود دارد، حرف زد.

فیلمبرداری این پروژه از 11 سپتامبر آغاز شده و جنگل نروژی جدید اوایل سال آینده به نمایش درمی آید.

کتاب موراکامی اولین بار در سال 1987 به چاپ رسید. این کتاب که به بیش از 33 زبان جهان ترجمه شده است، در ژاپن بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشته است.

در اولین اقتباس سینمایی از جنگل نروژی که سال 2010 به روی پرده رفت، بازیگرانی چون کنیچی ماتسویاما ، رنیکو کیکوچی و کیلو میزوهارا ایفای نقش کردند. تران آن هونگ کارگردان سرشناس سینمای ویتنام و آسیا و برنده شیر طلا و جایزه فیپرشی جشنواره ونیز، جایزه دوربین طلای جشنواره کن و جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه این فیلم را ساخت.

او پس از اکران فیلمش اذعان کرد که پس از چهار سال مذاکره با هاروکی موراکامی موافقت او را برای ساخت نسخه سینمایی رمان جنگل نروژی کسب نموده است.

لی چانگ ـ دونگ که کارگردانی اقتباس جدید رمان موارکامی را به عهده گرفته، از نامزدهای نخل طلای کن و تندیس شیر طلاست و سال 2010 جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کن دریافت نموده است. این هنرمند از سال 2003 تا 2004 در سمت وزیر فرهنگ و گردشگری کره جنوبی فعالیت داشت.

هاروکی موراکامی متولد 12 ژانویه 1949 است و نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه اندازی یک کلوب جاز در توکیو آغاز کرد. رمان عاشقانه جنگل نروژی او که در سال 1987 منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. 1Q84 طولانی ترین رمان موراکامی است که سال 2009 در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش آخرین رمان او پیش از قتل یک افسر شوالیه، در سال 2013 روانه بازار و با استقبال زیادی روبرو شد. مجموعه داستان کوتاه مردان بدون زنان در سال 2014 به زبان ژاپنی منتشر شد. قتل افسر شوالیه جدیدترین رمان موراکامی، اثری 2000 صفحه ای است که از ماه فوریه روانه بازار شده و به کشتار نانجینگ پرداخته است. این موضوع که از مسائل حساس کشور ژاپن محسوب می گردد، موجب شده بعضی موراکامی را به باد انتقاد بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رمان معروف موراکامی باز هم فیلم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان معروف موراکامی باز هم فیلم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید