برترین پارک های ملی در دنیا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، پارک های ملی برای حفاظت از زیست بوم متنوع زمین، منظره ها زیبا و حیات وحش خارق العاده ساخته شده اند. پارک های ملی سرشار از شگفتی ها و زیبایی ها هستند.

برترین پارک های ملی در دنیا

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین پارک های ملی در دنیا را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی کاکادو

Kakadu National Park

پارک ملی کاکادو، بزرگترین پارک ملی در استرالیا به شمار می رود؛ این پارک ملی، مکانی عالی و خارق العاده برای انجام فعالیت های مبتنی بر طبیعت به شمار می رود. در میان باتلاق های ساحلی، جنگل ها و حیات وحش ها، حیات وحشی خیره نماینده و استثنایی وجود دارند. علاقه مندان به ماهیگیری می توانند در این پارک ملی به ماهیگیری مشغول شوند و علاقه مندان به تماشای پرندگان نیز این فرصت را دارند تا شاهد میلیون ها پرنده این پارک باشند.

9. پارک ملی کانایما

Canaima National Park

پارک ملی کانایما یکی از بزرگترین پارک های ملی در دنیا به شمار می رود و دروازه ای به آبشار انجل در ونزوئلا به شمار می رود. این پارک ملی بیشتر برای کوهستان ها، آبشارها و ساوانای سرسبز خود شناخته می گردد. علاوه بر این، این پارک ملی، یکی از محبوب ترین مقاصد کوهنوردی در قاره آمریکا محسوب می گردد. تورهای مختلفی در این پارک وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها، از منطقه ها مختلف پارک تماشا کرد. منطقه مونته رورایما، منطقه ای متفاوت از پارک ملی کانایما به شمار می رود. قله بزرگ این پارک ملی مرز بین ونزوئلا، برزیل و گویانا است.

8. پارک ملی کومودو

Komodo National Park

پارک ملی کومودو در کشور اندونزی قرار گرفته است؛ این پارک ملی شامل سه جزیره اصلی است که به نام های جزیره کومودو، جزیره رینکا و جزیره پادار شناخته می شوند. در کنار این جزایر نیز جزیره های کوچک تری وجود دارند. همانطور که از نام این پارک ملی معین است، این منطقه زیستگاه اژدهای کومودو است که بزرگترین مارمولک زنده در دنیا محسوب می گردد. طول اژدهای کومودو به حدود سه متر و وزن آن به بیش از 70 کیلوگرم می رسد. جدای از اژدهای کومودو، در پارک ملی کومودو می توان شاهد اسب های وحشی، بوفالو، بوزینه دم دراز، گوزن تیمور و گراز وحشی بود.

7. پارک ملی کروگر

Kruger National Park

پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی قرار گرفته است و مکانی حماسی است برای تماشای حیواناتی همچون پلنگ ، شیر، فیل، کرگدن و بوفالو در زیستگاه طبیعی شان به شمار می رود. پارک ملی کروگر هم مرز با زیمباوه و موزامبیک است و دارای 14 بخش مختلف است که هر کدام از آن ها، خانه حیوانات مختلفی هستند. به راحتی می توان در بخش های مختلف این پارک، چه پیاده و چه با خودرو، گردش کرد. سواحل رودخانه کروکودیل و رودخانه سابی نیز برترین مکان برای تماشای حیات وحش محسوب می شوند.

6. پارک ملی فیوردلند

Fiordland National Park

پارک ملی فیوردلند، بزرگترین پارک ملی در نیوزیلند به شمار می رود و در حقیقت، یکی از بزرگترین پارک های ملی دنیا محسوب می گردد. تنگه یا آدره میلفورد، جاذبه برجسته این پارک ملی به شمار می رود که یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در کشور محسوب می گردد و تنها تنگه در این پارک به شمار می رود که جاده به آن دسترسی دارد. با اینکه تنگه میلفورد حدود 4 ساله از کویینزلند فاصله دارد اما هر ساله بیش از یک میلیون بازدیدنماینده از آن تماشا می نمایند. تنگه میلفورد دارای کوهستان هایی خیره نماینده، آبشارهای خروشان، حیات وحشی تماشایی و انزوای کامل است.

5. پارک ملی ایگواسو

Iguazu National Park

پارک ملی ایگواسو در مرز بین آرژانتین و برزیل قرار گرفته است و محل قرار گرفتن یکی از مشهورترین جاذبه های طبیعی دنیا یعنی آبشار ایگواسو است. آبشارهای برجسته و خروشان ایگواسو وارد هر دو کشور آرژانتین و برزیل می شوند. در درون پارک ملی ایگواسو، بخشی از جنگل آتلانتیک قرار گرفته است که در آن بیش از 2000 گونه گیاهی و 400 گونه پرنده زندگی می نمایند. کسانی که به صورت پیاده از پارک بازدید می نمایند، این فرصت را دارند تا شاهد حیوانات مختلفی همچون گربه های وحشی، میمون ها، مورچه خواران بزرگ و کیمن باشند.

4. پارک ملی بنف

Banff National Park

پارک ملی بنف در کوهستان های آلبرتای کانادا قرار گرفته است و یکی از تماشایی ترین منظره ها روی زمین را در خود جای داده است. پارک ملی بنف دارای کوهستان های پوشیده از برف و تپه های پوشیده از جنگل است؛ دو شهر کوهستانی قرار گرفته در این پارک یعنی شهر بنف و لیک لوییس، برترین مکان برای آغاز بازدید از این پارک ملی محسوب می شوند. جدا از این دو شهر، بقیه پارک عمدتا دست نخورده به جای مانده است و برترین مکان برای تماشای حیات وحش محسوب می شوند. خرس های گریزلی، گوسفند بیگهورن، گوزن، شیر کوهی و گرگ از جمله حیواناتی هستند که در این کوهستان ها زندگی می نمایند.

3. پارک ملی گالاپاگوس

Galapagos National Park

پارک ملی گالاپاگوس در خارج از ساحل اکوادور قرار گرفته است و یکی از متنوع ترین مکان ها از لحاظ زیست محیطی در دنیا محسوب می گردد. این پارک ملی در سال 1959 میلادی تاسیس شده است و قدیمی ترین پارک ملی اکوادور به شمار می رود. پارک ملی گالاپاگوس حدود 97 درصد از مجمع جزایر گالاپاگوس را در بر می گیرد و تنها سه درصد از آن برای سکونت انسان ها در نظر گرفته شده اند. همین سبب شده است تا پارک ملی گالاپاگوس اکوسیستمی کاملا منحصربه فرد داشته باشد. در این پارک ملی، ماهی ها، حیوانات و گیاهان وجود دارند که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شوند.

2. پارک ملی یلواستون

Yellowstone National Park

پارک ملی یلواستون، دارای هزاران آبفشان، هزاران باتلاق گلی و هزاران چشمه آبگرم است. به نظر می رسد که پارک ملی یلواستون تکه ای فرازمینی است. این پارک ملی در روی بزرگترین آتشفشان قرار گرفته است؛ از همین رو، همچون پارک ملی یلواستون را در هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد. این پارک ملی در سال 1872 میلادی تاسیس شده بود و از جمله اولین پارک های ملی در دنیا به شمار می رود. این پارک ملی جهت حفاظت از حیات وحش بی نظیر این منطقه و بعلاوه زیبایی منحصربه فرد آن شکل گرفته است. گرگ های خاکستری، خرس های سیاه و خرس های گریزلی از جمله حیوانات ساکن این پارک ملی هستند.

1. پارک ملی سرنگتی

Serengeti National Park

پارک ملی سرنگتی در شمال تانزانیا قرار گرفته است و به معنای دشت های بی سرانجام است؛ این پارک ملی یکی از برجسته ترین نقاط روی زمین برای تماشای حیات وحش محسوب می گردد. پارک ملی سرنگتی برای مهاجرت سالانه حیوانات در آن معروفیت دارد. در این مهاجرت سالانه، میلیون ها کل یالدار، گورخر و غزال به سمت ماسای مارا در کنیا حرکت می نمایند تا بتوانند به آب و علف تازه دسترسی داشته باشند. در تمام این دشت ها، شکارچی های زیادی کمین نموده اند و از همین رو، در گردش خود احتمالا شاهد یک شکار نیز خواهید بود. در تمام فصل سال می توان از پارک ملی سرنگتی بازدید کرد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین پارک های ملی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های ملی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید