چگونه پرینتر HP را به وای فای متصل کنیم؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در دنیای امروز نقش سیم ها و کابل ها برای اتصال دستگاه های مختلف، بسیار کمرنگ شده و این روند حتی به چاپ صنعتی و خانگی هم رسیده است؛ به همین علت هم سازندگان شاخص پرینتر مانند اچ پی (HP)، کانن (Canon)، اپسون (Epson) و برادر (Brother)، طیف گسترده ای از امکانات بی سیم را برای چاپ اسناد ارائه می دهند و با اتصال آن ها به وای فای به آسانی می توان چاپ بدون سیم را تجربه کرد.

چگونه پرینتر HP را به وای فای متصل کنیم؟

در این میان، اچ پی مجموعه ای غنی از چاپگرهای بی سیم سطح پایه، میان رده و پرچم دار برای مصارف خانگی و اداری فراوری نموده است. چه یک چاپگر لیزری اچ پی داشته باشید یا یک چاپگر جوهر افشان که در سال های اخیر تهیه نموده باشید، احتمالا توانایی اتصال به وای فای (Wi-Fi) را دارد. به همین علت مراحل انجام کار را در این مطلب با توجه به امکانات پرینتر شما شرح داده ایم.

در حالی که چاپگرهای بی سیم باعث راحتی زیادی هنگام استفاده می شوند، اما اگر خیلی تازه نباشند، راه اندازی آن ها برای نخستین بار کار ساده ای نیست و بسیاری از خریداران در راه اندازی چاپگر HP بی سیم خود برای اولین بار، با مشکلاتی روبرو شده اند. بعلاوه هنگامی که به هر علتی نام یا گذرواژه شبکه Wi-Fi را تغییر می دهید، باید روند اتصال چاپگر بی سیم خود به شبکه را دوباره طی کنید.

اتصال پرینتر HP به وای فای با استفاده از مرورگر وب

اگرچه فرآیند راه اندازی از این روش طولانی است، اما یکی از راه های مؤثر برای اتصال چاپگر HP به Wi-Fi است. با این کار حتی به یک برنامه جداگانه مانند HP Smart روی دسکتاپ، مک یا تلفن خود احتیاج ندارید. روش کار را در اینجا با هم مرور می کنیم.

گام 1: چاپگر HP بی سیم خود را به منبع برق وصل کنید و دکمه پاور (روشن/خاموش) را روی چاپگر خود فشار دهید.

گام 2: برای چاپ صفحه اطلاعات، دکمه i را در پرینتر پیدا نموده و فشار دهید. این کار گزارش اطلاعات دستگاه را با تمام جزئیات مرتبط مانند پین، نام Wi-Fi Direct، رمز عبور Wi-Fi Direct، شرحات نمادها و موارد دیگر چاپ می نماید.

گام 3: به بخش تنظیمات گوشی خود بروید (اینجا برای نمونه از یک دستگاه اندرویدی استفاده کردیم).

گام 4: شبکه و اینترنت را باز کنید و روی اینترنت ضربه بزنید.

گام 5: داده تلفن همراه و Wi-Fi را غیرفعال کنید و از همان منو به Wi-Fi چاپگر خود متصل شوید.

گام 6: اگر وای فای چاپگر گذرواژه می خواهد، از آنچه روی صفحه گزارش اطلاعات نوشته شده است، بهره ببرید.

گام 7: پس از اتصال به وای فای پرینتر HP، مرورگر کروم را باز کنید و به آدرس 192.168.223.1 بروید. توجه داشته باشید که آدرس IP ممکن است بر اساس تنظیمات IP شما در روتر متفاوت باشد.

گام 8: با این کار صفحه تنظیمات چاپگر در وب باز می گردد. Network را با زدن علامت + کنار آن باز کنید.

گام 9: حالا Wireless (802.11) را باز نموده و Wireless Setup Wizard را انتخاب کنید.

گام 10: در این مرحله از شما پین چاپگر HP را می خواهد. از صفحه گزارش اطلاعات، برای پیدا کردن پین چاپگر خود بهره ببرید. پین احتمالا در گوشه بالا سمت راست نوشته شده است. می توانید همان را در قسمت دسترسی کارتریج چاپگر هم پیدا کنید. پین را وارد نموده و گزینه Submit را بزنید.

گام 11: دستیار راه اندازی بی سیم خود را اجرا کنید و شبکه Wi-Fi خود را از فهرست انتخاب کنید. روی Next ضربه بزنید.

گام 12: رمز عبور Wi-Fi را وارد نموده و روی Next ضربه بزنید تا تنظیمات تکمیل گردد.

استفاده از اپلیکیشن HP Smart برای اتصال چاپگر HP به WI-FI

می توانید از برنامه HP Smart هم طبق مرحل زیر، برای راه اندازی چاپگر بی سیم خود بهره ببرید.

گام 1: چاپگر، تلفن یا لپ تاپ خود را نزدیک تر به روتر Wi-Fi قرار دهید.

گام 2: تلفن یا لپ تاپ خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید. اگر از کابل LAN برای اتصال به رایانه خود استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید. بلوتوث را روشن کنید تا برنامه HP Smart بتواند چاپگر نزدیک را تشخیص دهد.

گام 3: اگر از برنامه HP Smart در آیفون یا اندروید استفاده می کنید، مجوزهای دسترسی به مکان را هم فعال کنید.

گام 4: برنامه HP Smart را اجرا کنید. وقتی برای اولین بار آن را باز می کنید، برنامه به طور اتوماتیک آغاز به شناسایی چاپگر شما می نماید. اگر نخستین بار نیست، روی Add Your First Printer در بالای آن ضربه بزنید.

گام 5: روی آغاز ضربه بزنید، Wi-Fi را انتخاب کنید و مجوزهای مورد احتیاج را فعال کنید.

گام 6: چاپگر HP خود را از فهرست پیدا کنید.

گام 7: حالت تنظیم Wi-Fi را در چاپگر خود بازیابی کنید. مراحل بر اساس مدل چاپگر شما فرق دارد و شرحات آن را می توانید در کاتالوگ دستگاه یا وب سایت HP بخوانید.

گام 8: پس از دو ساعت، برنامه HP Smart را ببندید و دوباره باز کنید و دوباره چاپگر را اضافه کنید و برای تکمیل تنظیمات چاپگر، فرآیند نصب روی صفحه را دنبال کنید.

اتصال چاپگر HP به وای فای به وسیله نمایشگر لمسی دستگاه

اگر یک پرینتر بی سیم HP با نمایشگر لمسی دارید، روند اتصال به وای فای بسیار ساده تر است و کافی است مراحل زیر را را دنبال کنید.

گام 1: چاپگر HP خود را روشن کنید.

گام 2: به تنظیمات (Setup) بروید. گزینه Network or wireless settings را انتخاب کنید و روی Wireless Setup Wizard بزنید.

گام 3: نام Wi-Fi خود را انتخاب نموده و رمز عبور خود را وارد کنید.

صفحات را بدون سیم چاپ کنید

با انجام مراحل بالا چاپگر HP شما به سرعت آماده کار می گردد. توجه داشته باشید که بیشتر چاپگرهای HP بی سیم فقط از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند و بنابراین احتمالا باند فرکانسی وای فای 5 گیگاهرتزی روتر شما در هنگام نصب نشان داده نمی گردد.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه پرینتر HP را به وای فای متصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پرینتر HP را به وای فای متصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید