اخبار سیاسی

مکبث تمام شدنی نیست!

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ به نقل از سایت کمپانی رویال شکسپیر، هر حرکت خشونت باری عواقب خشونت باری به همراه دارد. دنیای طبیعی و سیاسی دگرگون شده و مکبث از این فرصت به نفع خود بهره می برد تا بتواند سلسله های مختلف را پشت سر گذاشته و سرنوشت آن ها در دست...

7 شهریور 1402

ایرانیان با تاسیس جندی شاپور گوی سبقت را در آموزش عالی از دیگران ربودند

به گزارش خبرنگاران، انتشارات دانشگاه تهران کتاب از جندی شاپور تا دانشگاه تهران؛ درآمدی برتاریخ آموزش عالی در ایران به قلم سید احمدرضا خضری را به چاپ رساند.

19 مرداد 1402

ایجاد ارتباط، هدف اصلی رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران یکی از مهمترین رویدادهای سالانه صنف ساختمان است که از 12 تا 15 مرداد ادامه دارد. رونیکس به عنوان برندی پیشرو در بازار ابزار ایران در سالن 40 حضوری فعال در این نمایشگاه داشت. رونیکس با نمایش جدیدترین محصولات خود در...

16 مرداد 1402

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی: بچه ها کار 20 برابر مستمری والدینشان عایدی دارند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به بیان توضیحاتی درباره شرایط بچه ها کار در کشور و عایدی بالای آن ها پرداخت و گفت: در حال حاضر 27 سازمان و ارگان متولی ساماندهی بچه ها کار هستند.

27 تیر 1402

تهرانی ها طاقت گرما نداشتند، وقتی مرکز تخلیه می شد

ارنست اورسل توریست بلژیکی عصر قاجار در سفرنامه خود از تهرانی هایی نام می برد که به محض اینکه گرمای طاقت فرسای تابستان آغاز می شد سفر ییلاقی خود را آغاز می کردند.

19 تیر 1402

اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی

دیجیاتو نوشت: وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی گفت این حوزه به آنها مرتبط نیست و آماری هم از اینکه چند درصد گوشی ها این مشکل را دارند، ندارد.

8 تیر 1402

فراوری موبایل بومی یا مونتاژ؟

وزیر ارتباطات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرد که سال جاری بر اساس برنامه، یک میلیون گوشی مالی زیر 100دلار فراوری می گردد. البته مدت هاست که زمزمه هایی از فراوری موبایل های بومی به گوش می رسد. به همین دلیل هیات وزیران سال گذشته آیین نامه ای...

22 خرداد 1402

نصف ایران در فقر مسکن

گزارش رسمی با محتوای تخریب گسترده رفاه ملکی در عصر جهش قیمت ها، نشان دهنده رکوردزنی فقر مسکن در کشور است.

30 اردیبهشت 1402

نماینده مجلس: مردم به علت ناتوانی در پرداخت کرایه، به سمت خانه های اشتراکی رفته اند

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضروروت برخورد با سوداگران و قیمت گذاری های کاذب در بنگاه های املاک و سایت ها گفت: تا تصویب نهایی طرح ساماندهی املاک مسکونی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گذاری های کاذب و کاهش تلاطم بازار باید قیمت از سایت ها حذف گردد.

23 اردیبهشت 1402

تخصیص سهام به جاماندگان چه زمانی انجام خواهد شد؟

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید تامین اعتبار سهام ارزنده وجود داشته باشد گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت های مس، فولاد و پتروشیمی خلیج فارس مخالفت کرده است.

16 اردیبهشت 1402

رکورردار طولانی ترین زمان تدریس در ایران ، عجیب ترین هدیه روز معلم آقای وحیدی چه بود؟

روز بزرگداشت معلم رسیده و حیف است به این مناسبت از مرحوم حسین وحیدی معلم پیشکسوتی که با 77 سال سابقه معلمی رکورردار طولانی ترین زمان تدریس بود، یادی نکنیم.

12 اردیبهشت 1402

برادران لیلا با فکر های فقیر و شکم های خالی به جایی نمی رسند

برادران لیلا فیلم بحث انگیزی است که مهم ترین محتوای این بحث ها، نگرش فیلم ساز به فقر در جامعه امروز است. موافقان و مخالفان فیلم درباره این موضوع بسیار سخن گفته اند. آیا فقر بهانه فیلم برای داستان پردازی است یا مضمون آن.

27 فروردین 1402

پیاده روی سفیران انگلیس، هلند و دانمارک در خیابان ولیعصر تهران

فرانک مولن سفیر هلند در تهران توییتی با انتشار تصاویری از خود و دیگر سفیران و همسران شان نوشت.

3 فروردین 1402

کیهان:امریکا از توافق ایران و عربستان شاد نیست؛ فقط ابراز خوشخالی می کند!

کیهان نوشت:درباره توافق بین ایران و عربستان، مثل هر توافق دیگری باید گفت که سود و زیان مهم ترین منطق پذیرفته شده در روابط بین الملل است. این منطق یک روز ایجاب می کند دو کشور دشمن هم باشند و روز دیگر ایجاب می کند با یکدیگر دوست شوند.

27 اسفند 1401

تعطیلی مدارس کشور در 27 و 28 اسفند؟ ، تصمیم وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس کشور 27 و 28 اسفند دایر هستند، گفت: فرایند یادگیری در سال 1401 تا روز 28 اسفند ادامه دارد.

26 اسفند 1401

گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز

میراث آریا/ این خبر درباره گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز برای شما نگارش شده است.

23 اسفند 1401

خرج کردن دانگی از کی در تهران رسم شد؟، مسجد و سه راه دانگی کجاست؟

کوچه دانگی، سه راه دانگی، مسجد دانگی، کاروانسرای دانگی. این ها نام هایی است نشسته بر تن بعضی از مکان ها و خیابان های مرکز، به ویژه جنوب آن.

16 اسفند 1401
14 اسفند 1401

کریدور عبور از رکود مسکن

با وجود اینکه بازار دوم معاملات مسکن مدت هاست که به کلی از کار افتاده است، راهی برای احیای این بازار وجود دارد که می تواند به منزله کریدور عبور مسکن از رکود فراگیر عمل کند. در صورتی که چرخ بازار پیش فروش آپارتمان به حرکت دربیاید، امکان بازگشت تدریجی...

14 اسفند 1401

سالانه حداقل 10 درصد دانشجویان را به راهیان نور اعزام کنید

وزیر علوم در بخشنامه ای به روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری تاکید نمود: اقدامات لازم برای اعزام سالانه حداقل 10 درصد دانشجویان به اردو های راهیان نور صورت گیرد.

2 اسفند 1401
تعداد: (253)