رکورردار طولانی ترین زمان تدریس در ایران ، عجیب ترین هدیه روز معلم آقای وحیدی چه بود؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، روز بزرگداشت معلم رسیده و حیف است به این مناسبت از مرحوم حسین وحیدی معلم پیشکسوتی که با 77 سال سابقه معلمی رکورردار طولانی ترین زمان تدریس بود، یادی نکنیم.

رکورردار طولانی ترین زمان تدریس در ایران ، عجیب ترین هدیه روز معلم آقای وحیدی چه بود؟

وبلاگ آریابلاگ- پریسا نوری: استاد وحیدی از 19 سالگی در مدرسه ای در زادگاهش قزوین ردای معلمی پوشید و در 51 سالگی پس از 32 سال خدمت بازنشسته شد، اما بازنشستگی برای او بیشتر از یک حکم روی کاغذ نبود، چرا که تا 97 سالگی و آخرین روزهای حیات پربرکتش که کهولت سن و بیماری توانی برایش نگذاشته بود، دست از آموزش نکشید و به رایگان در بوستان محله به بچه های محله درس می داد.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

تاریخ تولد شاگردانش را می دانست

استاد وحیدی معلمی را نه شغل که عشق می دانست. او که در سال های تدریس هزاران شاگرد از وکیل و وزیر و دکتر و معلم و ... را تربیت نموده بود و دفترچه ای داشت که شماره تلفن و تاریخ تولد بسیاری از شاگردانش را در آن نوشته و هر سال روز تولدشان را تبریک می گفت. روزی که برای ملاقات به خانه اش رفته بودیم خاطره ای در این باره برایمان تعریف کرد: چند سال پیش وقتی روز تولد به یکی از دانش آموزانم زنگ زدم مادرش گوشی را برداشت و گفت پسرش به خارج از کشور رفته است. او وقتی مرا شناخت و فهمید برای چه زنگ زده ام از خوشحالی به گریه افتاد و گفت: مگر می گردد شما نام و تاریخ تولد بچه مرا به یاد داشته باشید؟ در جواب گفتم: من جوانی ام را پای این بچه ها گذاشته ام و مثل یک پدر مراقبشان بوده ام. پس طبیعی است که روز تولدشان به آنها زنگ بزنم. بعد از مدتی همان شاگرد که موضوع را از مادرش شنیده بود به ایران آمد و مستقیم از فرودگاه به خانه ام آمد تا مرا ببیند .

شیرین ترین خاطره روز معلم

این استاد پیشکسوت که خود را پدر معنوی شاگردانش می دانست، همه یادگاران دوران تدریس از دست نوشته ها، کارت تبریک، عکس ها و کادوهای روز معلم را نگهداری می کرد. او از شیرین ترین خاطره روز معلم اینطور یاد کرد: سال ها پیش یکی از دانش آموزان روز معلم، کارت تبریکی به من داد که داخلش یک آینه چسبانده بود. گفتم: متشکرم از کارت تبریک ولی این آینه دیگر چیست؟ گفت: چیزی بهتر از خودتان پیدا نکردم. آینه خریدم تا خودتان را که بهترینید، ببینید.

منبع: همشهری آنلاین

به "رکورردار طولانی ترین زمان تدریس در ایران ، عجیب ترین هدیه روز معلم آقای وحیدی چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورردار طولانی ترین زمان تدریس در ایران ، عجیب ترین هدیه روز معلم آقای وحیدی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید