طراحی گرافیکی و چاپ

انتشار فصلنامه علمی مطالعات باستان شناسی پارسه، از توسعه شمشیرهای ساسانی تا بازسازی یک زره ایرانی

به گزارش خبرنگاران، در فصلنامه علمی مطالعات باستان شناسی پارسه که از آذرماه سال 1396 به عنوان مجله علمی در حوزه تخصصی باستان شناسی منتشر می گردد، مقالاتی در زمینه های گوناگون باستان شناسی و تاریخ هنر ایران، مطالعات تطبیقی با آن و مطالعات میان رشته ای...

5 شهریور 1402

ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا

به گزارش خبرنگاران در همدان، صبح امروز چهارشنبه همزمان با اول شهریور زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا جمعی از مسئولان استان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ حکیم هزاره ها، این دانشمند و فیلسوف بزرگ ادای احترام کردند.

1 شهریور 1402

ایرانیان با تاسیس جندی شاپور گوی سبقت را در آموزش عالی از دیگران ربودند

به گزارش خبرنگاران، انتشارات دانشگاه تهران کتاب از جندی شاپور تا دانشگاه تهران؛ درآمدی برتاریخ آموزش عالی در ایران به قلم سید احمدرضا خضری را به چاپ رساند.

19 مرداد 1402

سگ بزرگ هاوال تغییر کرد!، معرفی فیس لیفت هاوال بیگ داگ 2024، عکس

اخیرا هاوال اعلام نموده است که شاسی بلند بیگ داگ 2024 در 25 جولای عرضه خواهد شد، که یک مدل فیس لیفت نسل اول بیگ داگ است، نه نسل دوم.این خودرو به علت شباهت بسیار، ملقب به دیفندر چینی هم هست.

2 مرداد 1402

چگونه پرینتر HP را به وای فای متصل کنیم؟

در دنیای امروز نقش سیم ها و کابل ها برای اتصال دستگاه های مختلف، بسیار کمرنگ شده و این روند حتی به چاپ صنعتی و خانگی هم رسیده است؛ به همین علت هم سازندگان شاخص پرینتر مانند اچ پی (HP)، کانن (Canon)، اپسون (Epson) و برادر (Brother)، طیف گسترده ای از امکانات بی سیم را...

29 تیر 1402

لباس حاوی نخ و نانومغناطیس حرکات ظریف بدن را رصد می نماید

به گزارش خبرنگاران، این ابزار که اتوماتیک، کشسان، بادوام و ضد آب است، از خم شدن عضلات تا ضربان رگ ها را تشخیص می دهد. نتایج این پروژه در قالب مقاله ای در نشریه Matter به چاپ رسیده است. این نوع ادوات ممکن است روزی به پزشکان در ارزیابی آسیب های عضلانی یاری نموده...

16 تیر 1402

مدافع مطرح، ولی جنجالی در لیست خرید یحیی

یحیی گل محمدی توانست پرسپولیس را در فصل گذشته فوتبال باشگاهی کشور صاحب سه گانه قهرمانی کند تا ادامه حضورش در این تیم برای طرفداران این تیم اهمیت زیادی پیدا کند.

31 خرداد 1402

جایزه نمایشگاه کتاب سارایوو به رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین اعطا شد

به گزارش خبرنگاران ، همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو، آثار برگزیده این دوره از نمایشگاه در 18 بخش معین و معرفی شدند که دو جایزه آن به آثار منتشره رایزنی فرهنگی کشورمان تعلق گرفت.

30 فروردین 1402

کشف صندل های 1500 ساله زنانه

باستان شناسان در استانبول در میان گنجینه ای از آثار تاریخی، یک جفت صندل زنانه متعلق به دوران امپراتوری بیزانس کشف نموده اند که پیغام امیدبخشی به زبان یونانی روی آن نوشته شده است.

27 فروردین 1402

اختراع شگفت انگیز دانشمند زن ایرانی دیوار بتنی را 70 درصد سبک کرد، عکس

ایسنا نوشت: دکتر مانیا آقایی میبدی یک راه حل نو موسوم به Shell Wall ابداع نموده است که وزن دیوارهای بتنی را بیش از 70 درصد کاهش می دهد.

16 فروردین 1402

مجموعه داستان آثار برگزیده پنجمین دوره جایزه ارغوان منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، این جایزه، در این مجموعه، داستان های برگزیدگان بخش برنده برندگان پنجمین دوره جایزه ارغوان که رقابت میان برندگان ادوار قبلی این جایزه با موضوع دروغ بوده، منتشر شده است.

15 اسفند 1401

بازگشت جیلی به ایران با کراس اوور کوچک X3 پرو

طبق شنیده ها کراس اوور کوچک می پل X3 به زودی به وسیله خودروسازان بم در ایران عرضه خواهد شد و این کراس اوور کوچک را می توان سرآغازی بر حضور مجدد جیلی در بازار ایران به حساب آورد. می پل X3 پرو در بازار ایران و چین رقیبی برای جک S3 و ام وی ام X22 پرو به شمار میرود....

21 دی 1401

کارت ویزیت و هدف از طراحی و چاپ آن

علیرغم وابستگی فزاینده به فناوری در این دنیای دیجیتال پر سرعت، کارت های ویزیت همچنان مهم و غیرقابل جایگزین هستند. معمولاً افراد حرفه ای در تجارت و بازاریابی هنگام دیدار با مشتریان بالقوه کارت ویزیت خود را برای معرفی خود و تبلیغ کسب و کارشان به دست آن...

21 دی 1401

کامپیوتر 16 میلیارد تومانی اپل ، عکس

دیجیاتو نوشت: این کامپیوتر اپل 1 که به وسیله استیو جابز شماره گذاری شده، در حراجی RR Auction به فروش رسیده است.

28 آذر 1401

به خاطر کیومرث پوراحمد

فرانک مجیدی: آن روزها، من 6، 7 سالم بود. یکی از تصاویری که از روزهای آن سن و سال دارم، عطر لوبیاپلوی ناهار یک آدینه است و موسیقی دعوت گر سریال تو و من که نمی دانستم این به یاد خدابخش… که اول تیتراژ می آید، یک جور به نام خدا هست یا اصلاً یعنی چه؟ داستان مال...

17 آذر 1401

عباس معروفی، نویسنده مطرح ایرانی درگذشت

عباس معروفی، داستان نویس، نمایش نامه نویس و شاعر در سن 65 سالگی در آلمان از دنیا رفت.

13 شهریور 1401

رصد فعالیت های فیزیولوژیکی بدن با حسگر پوشیدنی

پژوهشگران دانشگاه های بوعلی سینا و علوم پزشکی بقیةالله حسگر پوشیدنی بر پایه نانوساختار به منظور مقدار گیری مقدار غلظت یون سدیم در نمونه عرق انسان را عرضه کردند.

31 مرداد 1401

هایپرلکسیا چیست؟ چرا خواندن زودهنگام در بچه ها می تواند نگران کننده باشد؟

گاهی اختلال های مرتبط با یادگیری در بچه ها خود را به شیوه ای بروز می دهند که نمی توان ابعاد منفی و مثبتشان را به راحتی از هم جدا کرد. برای مثال، بیش فعالی یا اختلال حواس پرتی در بچه ها، در عینی که می توانند باعث بروز مشکل های روحی و روانی بسیاری شوند، نویدبخش...

14 خرداد 1401

دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران به تعویق افتاد

تهران (پانا) - دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، به علت توسعه سویه اُمیکرون و به منظور حفظ سلامتی شرکت کنندگان به خرداد سال 1401 تغییر زمان داد.

19 اردیبهشت 1401

چاپ 157 جلد کتاب طی امسال در خراسان شمالی

خبرنگاران/خراسان شمالی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از چاپ 157 جلد کتاب در امسال اطلاع داد.

23 بهمن 1400
تعداد: (38)