کارت ویزیت و هدف از طراحی و چاپ آن

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، علیرغم وابستگی فزاینده به فناوری در این دنیای دیجیتال پر سرعت، کارت های ویزیت همچنان مهم و غیرقابل جایگزین هستند. معمولاً افراد حرفه ای در تجارت و بازاریابی هنگام دیدار با مشتریان بالقوه کارت ویزیت خود را برای معرفی خود و تبلیغ کسب و کارشان به دست آن ها می دهند. اهمیت کارت های ویزیت در نمایشگاه ها یا سمینارها دیده می گردد، جایی که می توان آن ها را در اختیار گروه بزرگی از مردم قرار داد که مشتریان بالقوه شما هستند. بیزینس کارت، ساده ترین راه برای تبادل اطلاعات تماس است.

کارت ویزیت و هدف از طراحی و چاپ آن

چرا کارت ویزیت مهم است؟

اهمیت کارت­های ویزیت را می توان در فعالیت بازاریابی و برندسازی یک شرکت نیز مشاهده کرد. آنها حامل اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و غیره هستند. همه چیز از ترکیب رنگ ها گرفته تا قرار دادن لوگو و انتخاب فونت ها می تواند به ایجاد تأثیر مطلوب بر فکر گیرنده یاری کند.

برای مشتریان، کارت می تواند کیفیت احتمالی محصولات یا خدمات شرکت ارائه دهنده کارت را معین کند. فرقی نمیکند که کسب و کار شما چه چیزی باشد. برای مثال اهمیت کارت ویزیت میوه فروشی به مقدار بیزینس کارت شرکت خدماتی مهم است.

مطالعات نشان داده است که بیش از 72 درصد از افرادی که کارت دریافت می نمایند، بسته به کیفیت کارت آن شرکت، نظری در خصوص آن دارند. این ثابت می نماید که طراحی کارت و کیفیت آن می تواند تصویر و موفقیت یک تجارت را معین کند. استفاده از کاغذ کارت با کیفیت بالا و طراحی هیجان انگیز می تواند مشتری تازه را تحت تاثیر قرار دهد.

کاربرد کارت ویزیت چیست؟

همانطور که در بالا مشاهده شد، کارت ویزیت برای بازاریابی و برندسازی یک کسب و کار بسیار مهم است. در زیر به پنج کاربرد اصلی بیزینس کارت اشاره شده است که آنها را ضروری می نماید.

1. به اشتراک گذاری اطلاعات تماس

استفاده اولیه از بیزنس کارت، به اشتراک-گذاری اطلاعات تماس با مشتری یا همکار تجاری احتمالی است. کارت، انتقال اطلاعات مهم تماس مانند نام، عنوان شغلی، شماره تماس، آدرس ایمیل و وب سایت شرکت را آسان می نماید.

گیرنده کارت می تواند به راحتی آن را در کیف پول یا پوشه کارت برای مراجعه بعدی نگهداری کند. این کارت ها برای یافتن جزئیات شرکت بسیار مفید هستند. برای مثال اگر شما کارت ویزیت گل فروشی را داشته باشید می توانید به راحتی و بدون مراجعه دوباره سفارش گل دهید و در وقت معین شده برای تحویل به گل فروشی بروید.

امروزه می توان از بعضی از مدل های آیفون و گوشی های اندرویدی برای ارسال اطلاعات تماس به گوشی دیگر به صورت دیجیتالی استفاده کرد. اما انتقال یا اشتراک­گذاری تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که تلفن گیرنده برای پذیرش چنین اطلاعاتی سازگار باشد. ممکن است همه مشتریان یا همکاران تجاری شما تلفن های سازگار برای دریافت جزئیات تماس دیجیتال نداشته باشند. از این رو اهمیت کارت همچنان قوی است.

2. ایجاد روابط با افزودن یک تماس شخصی

وقتی فردی کارت خود را تحویل می دهد، فقط اطلاعات تماس خود را به اشتراک نمی گذارد. مردم معمولاً هنگام مبادله کارت با یکدیگر دست می دهند و احوالپرسی می نمایند و با هم صحبت می نمایند. از این رو هنگام تحویل کارت­های ویزیت، فرد فرصتی برای تبادل نظر با گیرنده و بعلاوه فرصتی برای ارتباط با آنها پیدا می نماید. صحبت کردن با مشتری یا همکار احتمالی هنگام تحویل کارت، محیطی محبت آمیز ایجاد می نماید و گرمی در بحث به ایجاد روابط قوی تر یاری می نماید.

با این حال، نباید فراموش کرد که کیفیت کارت ها نیز نقش بسزایی دارد. کیفیت و طراحی کارت ویزیت نشان دهنده حرفه ای بودن شما و کیفیت محصولات و خدمات شماست.

3. ایجاد یک برداشت خوب

با رقابت شدید در بازار، اولین برداشت شما آینده شما را معین می نماید. کسب و کارها از رسانه های مختلف برای جلب توجه مصرف نماینده استفاده می نمایند. زندگی در حال حاضر بسیار سریع حرکت می نماید. از این رو لازم است که به سرعت یک تاثیر اولیه عالی ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه تازه شما و محصولاتتان را به خاطر بسپارند.

یک بیزینس کارت با طراحی زیبا و برنامه ریزی شده می تواند به ایجاد تصویری مطلوب از کسب و کار در فکر گیرنده یاری کند. قراردادن درست لوگوی شرکت، استفاده از رنگ و فونت و کیفیت کاغذی که برای چاپ کارت ها استفاده می گردد می تواند معین کند که آیا شما می توانید اولین برداشت عالی را ایجاد کنید یا خیر. از این رو بهتر است برای سفارش یک کارت ویزیت گل سرا به برترین طراحان کارت مراجعه کنید.

4. ابزار بازاریابی و تبلیغات

یک بیزینس کارت سفارشی شده با طراحی واضح می تواند برترین ابزار بازاریابی و تبلیغ برای یک کسب و کار باشد. با افزایش وابستگی به فناوری و رسانه های اجتماعی برای ترویج یک کسب و کار، شرکت ها آغاز به تمرکز زیادی روی بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره نموده اند تا کسب و کار بیشتری را جذب نمایند.

با این حال، استفاده از کارت های ویزیت نیز می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد، زیرا هنگام تحویل کارت یا اشتراک کارت، نماینده شما فرصتی برای دیدار حضوری با مشتری یا مشتریان احتمالی دارد. وقتی شخصاً با شخصی دیدار می کنید، به جای امید به ایمیل یا فناوری، آسان تر است که تصویری قوی بسازید و او را تحت تأثیر قرار دهید.

جمع بندی

حال که با اهمیت طراحی یک کارت آشنا شدید بهتر است در خصوص نحوه طراحی آن اطلاعاتی را داشته باشید. برای مثال جهت طراحی کارت ویزیت میوه سرا باید به نحوه ذخیره سازی فایل طراحی شده و اندازه کیفیت نهایی آن و بعلاوه استفاده از دستگاه های چاپ مجهز توجه داشته باشید.

جنس کاغذ و روکشی، یک رو و یا دورو بودن آن، ضخامت کارت، سایز کارت (برای نوع مستطیل 5/5×5/8 و 5/4×5/8 سانتی متر و برای کارت با ابعاد مربع 5/5×5/5 سانتی متر) بسیار حائز اهمیت است.

منبع: فرارو

به "کارت ویزیت و هدف از طراحی و چاپ آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت ویزیت و هدف از طراحی و چاپ آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید