اپل و سامسونگ در بازار موبایل پول پارو می نمایند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، زومیت نوشت: یک گزارش تحقیقاتی نشان می دهد 96 درصد از سود عملیاتی صنعت موبایل در فصل اول 2023 به حساب اپل و سامسونگ واریز شده است.

اپل و سامسونگ در بازار موبایل پول پارو می نمایند

به غیر از چند مورد انگشت شمار، اپل و سامسونگ سال ها است با آیفون و گلکسی دو جایگاه برتر صنعت موبایل را از لحاظ سهم بازار به خود اختصاص داده اند. گزارشی نو نشان می دهد که وقتی بحث به کسب عایدی از صنعت موبایل می رسد، این دو شرکت مجدداً حرف اول را می زنند.

مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت می گوید در فصل اول امسال میلادی سامسونگ با تقریبا 22 درصد از سهم بازار توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد، اپل با تقریبا 21 درصد سهم رتبه دوم را تصاحب کرد و سهم شیائومی به تقریبا 11 درصد رسید تا این شرکت در رتبه سوم قرار بگیرد.

اوپو و ویوو رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند و به ترتیب تقریبا 10 درصد و تقریبا هفت درصد از سهم بازار را در اختیار گرفتند.

وقتی عایدی شرکت های گوشی ساز را مشاهده می کنیم، اوضاع جالب تر می گردد. به ادعای کانترپوینت، اپل و سامسونگ 96 درصد از سود عملیاتی بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص داده اند. از این اندازه حدودا 80 درصد به حساب اپل واریز شده است.

بر اساس گزارش Android Authority، میانگین قیمت فروش سامسونگ در فصل اول امسال میلادی 340 دلار بوده که نشان دهنده رشد 17 درصدی نسبت به فصل اول 2022 است. کانترپوینت میانگین قیمت فروش آیفون را اعلام ننموده، اما هیچ یک از آیفون های نو اپل قیمت کمتر از 800 دلار ندارند.

عملکرد بسیار خوب اپل و سامسونگ در حالی ثبت می گردد که برندهایی مثل شیائومی و وان پلاس در سال های اخیر کوشش نموده اند میانگین قیمت فروش دستگاه هایشان را افزایش دهند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اپل و سامسونگ در بازار موبایل پول پارو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل و سامسونگ در بازار موبایل پول پارو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید