جاذبه های گردشگری هند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، نو مرکز هندوستان و سومین شهر بزرگ کشور است، که شامل دهلی نو ودهلی قدیم است. دهلی قدیم در قرن هفدهم پایه گذاری شد و دارای دروازه ها، بازارها پر ازدحام و کوچه های باریک است که گواهی بر قدیمی بودن این شهر است. دهلی نو شهری است که با خیابان های پهن و مشجر طراحی شده و مناطقی برای بازرگانی مدرن، ادارات دولتی و ساختمان های مسکونی در آن پیش بینی شده است.

جاذبه های گردشگری هند

جاذبه های گردشگری هند

دهلی نو

نو مرکز هندوستان و سومین شهر بزرگ کشور است، که شامل دهلی نو ودهلی قدیم است. دهلی قدیم در قرن هفدهم پایه گذاری شد و دارای دروازه ها، بازارها پر ازدحام و کوچه های باریک است که گواهی بر قدیمی بودن این شهر است. دهلی نو شهری است که با خیابان های پهن و مشجر طراحی شده و مناطقی برای بازرگانی مدرن، ادارات دولتی و ساختمان های مسکونی در آن پیش بینی شده است.

چنایی

چنایی که قبلاً مدرس نام داشت، مرکز یکی از استان ها ی جنوبی هند به نام تامیل نادوست است. این شهر با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر یک بندر دریایی امروزی است، که ریشه های باستانی دارد و مربوط به دوران دراویدی هاست.

بمبئی

دومین شهر بزرگ هندوستان بمبئی است که در کناره ی ساحل غربی گرفته و به دروازه هندوستان معروف است. این شهر که در غرب هندوستان واقع شده است، مرکز تجاری کشور و بزرگترین شهر فراوری کننده ی فیلم سینمایی هندوستان است.

احمدآباد

احمدآباد مرکز استان گجرات در غرب هندوستان است. این شهر مرکز نساجی و بازرگانی و دومین شهر مهم غرب هندوستان (بعد از بمبئی) است.

بنگلور

بنگلور مرکز استان مرکزی - جنوبی کارناکاست. در این شهر صنعت نرم افزار های رایانه ای در سطح جهانی وجود دارد و برخی این شهر را دره سیلیکون هندوستان می نامند.

منبع: بهبودی، حمید؛ (1368) گردشگری در عصر نوین، زنجان، نیکان کتاب، چاپ نخست.

منبع: راسخون

به "جاذبه های گردشگری هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید