بازگشت جیلی به ایران با کراس اوور کوچک X3 پرو

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، طبق شنیده ها کراس اوور کوچک می پل X3 به زودی به وسیله خودروسازان بم در ایران عرضه خواهد شد و این کراس اوور کوچک را می توان سرآغازی بر حضور مجدد جیلی در بازار ایران به حساب آورد. می پل X3 پرو در بازار ایران و چین رقیبی برای جک S3 و ام وی ام X22 پرو به شمار میرود.

بازگشت جیلی به ایران با کراس اوور کوچک X3 پرو

می پل X3 پرو (MAPLE X3 Pro) تازهترین محصول خودروسازان بم است. کراس اوور کوچکی که به زودی به وسیله این خودروساز خصوصی راهی بازار خواهد شد.

حالا نسخه ای از برند جیلی دوباره به ایران خواهد آمد. خودروسازان بم که یکی از چندین شرکت خودروسازی خصوصی در کرمان به شمار می آید، با فراوری و عرضه جیلی GC6 و نسخه فیس لیفت آن برای مشتریان ایرانی شناخته شده است.

این شرکت تصمیم دارد خودرویی تازه از برند جیلی را به بازار ایران عرضه کند. این خودرو می پل X3 پرو نام دارد که در حقیقت همان جیلی ویژن X3 به شمار میرود و در ایران با نام BAC X3 عرضه خواهد شد.

تاریخچه جیلی در ایران

آخرین حضور جیلی در کشورمان به سال های 1396 تا 1398 و سدان GC6 بازمی گردد که به وسیله خودروسازان بم فراوری می شد، اما با شروع تحریم ها، این برند خوش نام چینی مثل بسیاری از خودروسازان جهانی از بازار ایران رخت بربست.

حال، اما طبق اخبار واصله، خودروسازان بم قصد عرضه کراس اوور کوچک می پل X3 پرو را دارد که محصولی از گروه جیلی محسوب می گردد. این یعنی احتمالاً به زودی شاهد بازگشت دوباره جیلی به بازار کشورمان خواهیم بود.

برند می پل را بشناسیم

می پل خودروسازی بود که در سال 2000 در شانگ های چین تأسیس شد. اولین محصول این شرکت در تابستان 2003 بر اساس سیتروئن ZX متعلق به دهه 90 فراوری شد. سپس این شرکت در سال 2004 سدان ماریندو را به بازار فرستاد و از سال 2007 صادرات محصولات خود را به کشور هایی مثل مصر، روسیه و شیلی شروع کرد.

به گزارش پدال، جیلی که از سال 2002 سراغ می پل رفته بود، در سال 2008 به طور کامل آن را در اختیار گرفت و به برند مالی خود تبدیل کرد.

با این حال، از سال 2010 جیلی به تدریج برند می پل را کنار گذاشت و آن را با برند مالی تازه انگلون جایگزین کرد. سپس از سال 2020، برند می پل به وسیله همکاری بین جیلی و شرکت Kandi Technologies برای ساخت خودرو های الکتریکی مقرون به صرفه قیمت بر اساس مدل های بنزینی جیلی احیا شد.

می پل X3 پرو؛ ظاهر و درون کابین

مِی پل X3 پرو را می بایست یک کراس اوور کوچک، اما با طراحی بسیار خوب ظاهری و داخلی و بعلاوه امکانات و توانایی فنی مناسب برشمرد. این کراس اوور در سال 2021 با ظاهر کنونی معرفی و بلافاصله پس از آن در بازار کشور های چین و آمریکای جنوبی نظیر برزیل به مشتریان عرضه شد.

این کراس اوور در سال 2021، تغییرات یا بهتر است بگوییم به روزرسانی هایی را در بخش ظاهری تجربه کرد که از جمله آن ها می توان به مواردی نظیر جلوپنجره تازه با خطوط عمودی، لوگوی مشکی رنگ جیلی، سپر های جلو و عقب تازه و… اشاره نمود. در بحث ابعاد خودرو هم جالب است بدانید که می پل X3 با طولی به مقدار 4005 میلی متر، ابعادی تقریباً مشابه با سایپا کوییک دارد، اما بی تردید طراحی آن قابل قیاس با کوییک نیست.

مشخصات فنی می پل X3

می پل X3 پرو در بخش فنی به یک پیشرانه تنفس طبیعی با حجم 1500 سی سی، تجهیز شده است. این پیشرانه قادر به فراوری بیشینه قدرت 109 اسب بخار و بیشینه گشتاور 142 نیوتن متر است و این مقدار قدرت فراوریی پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو انتقال می یابد. این کراس اوور کوچک برای کاهش مصرف سوخت، حالت رانندگی اکو را نیز داراست.

حضور در ایران

طبق شنیده ها کراس اوور کوچک می پل X3 به زودی به وسیله خودروسازان بم در ایران عرضه خواهد شد و این کراس اوور کوچک را می توان سرشروعی بر حضور مجدد جیلی در بازار ایران به حساب آورد. می پل X3 پرو در بازار ایران و چین رقیبی برای جک S3 و ام وی ام X22 پرو به شمار میرود.

منبع: روزنامه هفت صبح

منبع: فرادید

به "بازگشت جیلی به ایران با کراس اوور کوچک X3 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت جیلی به ایران با کراس اوور کوچک X3 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید