همه چیزهایی که در خصوص گوشی وان پلاس 10 پرو باید بدانید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، وان پلاس 10 پرو در 11 ژانویه 2022 در کشور چین عرضه شد. خریداران در چین می توانند از 13 ژانویه این گوشی را خریداری نمایند. وان پلاس اعلام نکرده که چه زمانی این گوشی در کشور های دیگر در دسترس خواهد بود.

همه چیزهایی که در خصوص گوشی وان پلاس 10 پرو باید بدانید

انتظار می رود OnePlus 10 Pro برترین پرچمدار سال 2022 این شرکت باشد. این گوشی دارای برترین معینات در بین گوشی های OnePlus تا به امروز است، از جمله چیپست اسنپ دراگون 8 نسل 1، که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده در دنیای اندروید است. این گوشی دارای حدبیشتر 12 گیگابایت رم، حدبیشتر 256 گیگابایت حافظه داخلی، باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است و شارژ سیمی 80 واتی فوق العاده سریع دارد.

وان پلاس با این گوشی به همکاری خود با شرکت عکاسی هسل بلد Hasselblad همچنان ادامه می دهد.

قیمت این گوشی در چین 4699 یوان (تقریبا 737 دلار) برای نسخه پایه 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی است. معین نیست که قیمت آن در آمریکا، بریتانیا، اروپا، هند و سایر کشور ها چقدر خواهد بود.

معینات OnePlus 10 Pro

ما هنوز از بعضی معینات ریز وان پلاس 10 پرو اطلاع نداریم. با این حال چیزهایی که معین شده اند به صورت زیر هستند:

OnePlus 10 Pro
صفحه نمایشرزولوشن 6.7 اینچی LTPO AMOLED 120

هرتز با نرخ نوسازی متغیر

QHD+ (1440p)

پردازندهاسنپدراگون 8 نسل 1
رمحدبیشتر 12 گیگابایت LPDDR5
ذخیره سازیتا 256 گیگابایت

UFS 3.1

بدون اسلات کارت microSD

شارژباتری 5000 میلی آمپر ساعتی

شارژ سیمی 80 وات

شارژ بی سیم 50 واتی (با پایه اختصاصی)

شارژ بی سیم معکوس شارژ

شارژر مکعبی 80 واتی که در جعبه محصول وجود دارد.

دوربین هاعقب:

- 48 مگاپیکسل واید

- 50 مگاپیکسل لولتراواید، تا 150 درجه FoV

- 8 مگاپیکسل تله فوتو

ضبط 10 بیت رنگی روی همه لنز ها

12 بیت RAW روی همه لنز ها

OIS دوگانه روی حداقل یک لنز

نرم افزار نسل دوم Hasselblad

جلو:

- 32 مگاپیکسل

شنیداریبلندگو های دوگانه استریو

بدون درگاه هدفون 3.5 میلی متری

قابلیت اتصالبلوتوث 5.2

NFC

5G

ابعاد163 × 73.9 × 8.55 میلی متر
نرم افزارسیستم عامل اکسیژن 12 مبتنی بر اندروید 12

فقط در چین: سیستم عامل Color 12 مبتنی بر اندروید 12

رنگ هاسیاه آتشفشانی، جنگل زمردی

در 9 پرو یک لنز واید، لنز اولترا واید، لنز تله فوتو و سنسور تک رنگ داشتیم. با OnePlus 10 Pro، این شرکت سیستم لنز تک رنگ را کنار گذاشته و تنها به سه لنز اصلی بسنده نموده است.

در خصوص مگاپیکسل، این سنسور ها نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقی می مانند. این بدان معناست که ما یک تله فوتو 48 مگاپیکسلی واید، 50 مگاپیکسلی اولتراواید و 8 مگاپیکسلی تله فوتو داریم.

بعضی تفاوت های سخت افزاری ایجاد شده، اینها هستند: لنز اولترا واید قادر به تماشا میدان دید 150 درجه (FoV) است. این FoV فوق العاده گسترده به عملکرد یک لنز چشم ماهی شباهت دارد، زیرا کناره های عکس را تاب می دهد. خوشبختانه، به طور پیش فرض، دوربین با FoV 110 درجه بسیار معقول تر عکس می گیرد. در صورت تمایل می توانید در تنظیمات برنامه دوربین، 150 درجه را هم انتخاب کنید.

از دیگر ویژگی های گوشی وان پلاس تازه می توان به پشتیبانی از ضبط رنگ 10 بیتی و ضبط 12 بیتی RAW در هر سه لنز اشاره نمود. این گوشی لرزشگیر اپتیکال دارد، اما وان پلاس به ما نمی گوید کدام لنز ها از آن پشتیبانی می نمایند.

در قسمت جلو، وان پلاس 10 پرو دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. یعنی این دوربین دو برابر مگاپیکسل نسبت به دوربین جلوی OnePlus 9 Pro دارد.

باتری OnePlus 10 Pro از نسل قبلی احتمالا بهتر است. اول از همه، خود باتری به طور قابل توجهی بزرگتر شده: 5000 میلی آمپر ساعت، که 11 درصد بزرگتر از آنچه در 9 پرو دیدیم، شده. ثانیاً، طبق گزارش ها، چیپ ست آن نسبت به اسنپدراگون 888 که در OnePlus 9 Pro بود، از نظر مصرف انرژی بهینه تر شده. در نهایت، ظاهراً OnePlus نرم افزار خود را بهینه سازی نموده است تا نمایشگر آن نیز از نظر مصرف انرژی کارآمدتر گردد. همه این ها در کنار هم، باید عمر باتری را بهتر نموده باشد.

با شارژر مکعبی و کابل USB-C می تواند با توان خیره نماینده 80 وات، می توان گوشی را شارژ کرد که 15 وات سریعتر از سری OnePlus 9 است. این گوشی بعلاوه سرعت شارژ بی سیم 50 واتی نسل قبلی را دارد. در نهایت، شارژ بی سیم معکوس نیز دارد. OnePlus می گوید زمان شارژ با سیم و بی سیم به ترتیب 32 و 47 دقیقه است.

در داخل OnePlus 10 Pro، اسنپ دراگون 8 نسل 1 دیده می گردد که تراشه پرچمدار اندروید در سال 2022 است. اگرچه هنوز پرچمداران 2022 گوگل و سامسونگ را ندیده ایم، اما بعید است که سال جاری هیچ شرکتی تاج و تخت کوالکام را بدزدد.

هنگامی که این چیپست را در کنار 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 بگذارید، یک هیولای از نظر پرفورمانس را خواهید داشت.

تغییرات ایجاد شده در پوسته اندروید این شرکت، سیستم عامل Oxygen، بحث برانگیز است. در اواخر سال 2021، این شرکت آغاز به ادغام Oxygen OS با Color OS Oppo کرد که منجر به مسائل بسیار مهمی شد.

در بیشتر منطقه ها دنیا، OnePlus 10 Pro با نسخه ای از Oxygen OS عرضه می گردد. Oxygen OS 12، مبتنی بر Android 12، به ایالات متحده، بریتانیا، اروپا، هند و سایر کشور ها صادر خواهد شد. ولی خریداران چینی Color OS 12 را می توانند داشته باشند.

OnePlus قول ادغام خود با Oppo را داده و شاید ادغام Color OS و Oxygen OS منجر به به روز رسانی سریع تر و پایدارتر می گردد. با این حال، تا کنون، ما شاهد پیشرفت چندانی نبوده ایم.

وان پلاس وعده سه ارتقای اندروید را برای OnePlus 10 Pro به اضافه یک سال چهارم وصله امنیتی اضافی داده. این بدان معناست که 10 پرو باید تا اندروید 15 را ببیند. ببینیم و تعریف کنیم!

ماژول دوربین عقب 10 پرو با دوربین 9 پرو بسیار فرق دارد. 10 پرو به این ترتیب ظاهری کاملاً متفاوت پیدا می نماید.

از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با توجه به اینکه، OnePlus 8 Pro و OnePlus 9 Pro هر دو دارای رتبه بندی IP68 بودند، می توان تصور کرد که 10 Pro نیز چنین باشد.

گوشی، جک هدفون یا اسلات کارت microSD را متاسفانه ندارد.

منبع: یک پزشک

به "همه چیزهایی که در خصوص گوشی وان پلاس 10 پرو باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیزهایی که در خصوص گوشی وان پلاس 10 پرو باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید