محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2020

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در سال 2019 تحریم های آمریکا علیه هواوی شروع شدند و علی رغم افزایش فشارها، هواوی در سال 2020 پیروز شد به فعالیت خود در حوزه های مختلف ادامه دهد و در عین حال محصولات جذاب متنوعی از هدفون ها و گوشی ها گرفته تا لپ تاپ ها را عرضه کند. در ادامه به محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2020 می پردازیم که البته در حال حاضر آنر دیگر زیرمجموعه هواوی نیست.

محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2020

برنده: سری هواوی میت 40

هواوی میت 40 پرو پلاس در تقریبا تمام جنبه ها گوشی فوق العاده ای است اما از همه مهم تر، از یکی از بهترین دوربین های موبایل بهره می برد. ماژول دوربین این گوشی به لطف بهره گیری از امکانات متنوع و دو دوربین با زوم 3 و 10 برابری انعطاف پذیری زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورد. مدل پرو هم اگرچه از نظر دوربین جذابیت کمتری دارد، اما روی هم رفته همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد.

متأسفانه به دلیل تشدید تحریم های آمریکا، هواوی دیگر نمی تواند تراشه های کایرین را فراوری کند و برای این گوشی ها هم به تعداد محدودی تراشه دسترسی دارد. در نتیجه، این گوشی ها به طور محدود در بعضی بازارها عرضه شده اند و ضمناً مشکل عدم دسترسی به سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل هم همچنان وجود دارد.

بازنده: کاربران

فقدان سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل در گوشی های جدید هواوی همچنان مشکل بزرگی محسوب می گردد و باعث شده گوشی های هواوی که بسیاری از آن ها از نظر سخت افزاری عالی هستند، بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست بدهند. اگرچه هواوی برای ایجاد اکوسیستم خود بودجه هنگفتی را کنار گذاشته، اما عادت کردن کاربران به این سرویس های جایگزین یک شبه اتفاق نمی افتد و یک فرایند زمان بر است.

همین تحریم های گسترده علیه هواوی و محدود شدن عرضه گوشی های این شرکت، به معنای کاهش رقابت بین شرکت ها است و در نهایت کاربران برای خرید گوشی به گزینه های کمتری دسترسی دارند. امیدواریم در سال 2021 هواوی با دولت آمریکا به توافق برسد تا بتواند با تمام قوا به عرضه محصولات متنوع خود ادامه دهد.

  • محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2020

برندگان: لپ تاپ های میت بوک و مجیک بوک و دیگر گجت ها

با پیشرفت روزافزون AMD در حوزه پردازنده ها، هواوی و آنر در سال 2020 تعدادی لپ تاپ مقرون به صرفه جذاب را با تراشه های این شرکت راهی بازار کردند. به عنوان مثال، لپ تاپ های مجیک بوک 14 و پرو ساخت آنر با توجه به قیمتی که دارند، نسبت به رقبا از جذابیت بیشتری بهره می برند و می توانند نظر کاربران زیادی را جلب نمایند.

از طرف دیگر، هواوی در سال 2020 از لپ تاپ های میت بوک 14 و ایکس پرو رونمایی کرد که لپ تاپ های رده بالا محسوب می شوند ولی با توجه به امکاناتی که دارند، از قیمت مناسبی بهره می برند. همچنین نباید ایربادهای هواوی و آنر و همچنین ساعت هوشمند هواوی واچ GT2 پرو را از قلم بیندازیم که همه آن ها قدرت هواوی در حوزه های مختلف را نشان می دهند.

برنده یا بازنده: آنر

اگر هواوی تحت تحریم های گسترده نبود، ناچار به فروش آنر نمی شد. گوشی های آنر در مناطق مختلف دنیا محبوبیت زیادی دارند و این برند توانست صندلی هواوی را بیش از پیش محکم کند.

حالا با جدا شدن آنر از هواوی، این شرکت به امکانات گسترده هواوی در زمینه تحقیق و توسعه و زنجیره تأمین وسیع این شرکت دسترسی ندارد. این موضوع می تواند جذابیت گوشی های آنر را تا حد زیادی کاهش دهد. اما از طرف دیگر، آنر یک برند مشهور به حساب می آید و با رهایی از تحریم های آمریکا، مانند دیگر شرکت ها بدون محدودیت می تواند انواع و اقسام قطعات را خریداری کند و در کشورهای مختلف حضور گسترده ای داشته باشد. باید ببینیم آیا آنر در سال 2021 می تواند به رقیب قدری برای هواوی تبدیل گردد یا نه.

  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید