جدیدترین تلفن همراه شیائومی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، شیائومی امروز از جدیدترین گوشی هوشمند خود یعنی مدل سی وی 3 رونمایی کرد. گوشی شیائومی Civi 3 که جدیدترین محصول این برند است از تراشه قدرتمند دایمنسیتی 8200 بهره می برد و از نظر قیمت از رقبایش بهتر عمل نموده است.

جدیدترین تلفن همراه شیائومی معرفی گردید

به گزارش گجت نیوز، یکی از مورد انتظارترین گوشی های شیائومی در ماه های اخیر انتها معرفی گردید. گوشی شیائومی سی وی 3 که فعلا فقط در کشور چین عرضه می گردد طراحی فوق العاده ای دارد و با وجود تراشه قدرتمند دایمنسیتی 8200 اولترا و مشخصات فنی مجذوب کننده، می تواند یکی از برترین گوشی های ماه های اخیر باشد. با گجت نیوز همراه شوید تا با هم مشخصات فنی و ویژگی های شیائومی Civi 3 را آنالیز کنیم.

طراحی و نمایشگر گوشی شیائومی سی وی 3؛ خیره کننده!

پیش از پرداختن به مشخصات فنی گوشی تازه شیائومی بهتر است سراغ آنالیز ویژگی های ظاهری این مدل برویم. پنل پشتی این مدل به دو بخش تقسیم شده که ظاهری خاص به سیوی 3 شیائومی داده است. در صورتی که این مدل به بازار ایران بیاید، می توانیم سی وی 3 را در رنگ های بنفش، سبز، طلایی و قهوه ای نارگیلی خریرداری کنیم. ماژول دوربین این مدل نیز با طراحی دایره شکلش ظاهری مدرن به خود گرفته و با حلقه ای فلزی احاطه شده است. فلش ال ای دی دوربین این مدل هم بیرون ماژول قرار گرفته است.

حاشیه های نمایشگر Xiaomi Civi 3 نیز کمی خمیده هستند و از نظر ارگونومی کاربردی به نظر می رسند و خطر سر خوردن گوشی از دست کاربر کمتر از دیگر طراحی ها است. ضخامت این مدل هم تنها 7.56 میلی متر است و وزن سی وی 3 شیائومی نیز 173 است.

در آن سوی گوشی، یک نمایشگر 6.55 اینچی قرار گرفته است. پنل این نمایشگر از نوع اولد بوده و رزولوشنش نیز 2400 پیکسل در 1080 پیکسل است. نرخ نوسازی این گوشی هم 120 هرتز است و با وجود نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتزی، Civi 3 شیائومی به یک گوشی مجذوب کننده برای گیمرها تبدیل می گردد.

محصول تازه شیائومی در نمایشگرش از بازه رنگی DCI-P3 پشتیبانی می نماید و می تواند رنگ هایی عمیق و دقیق به وجود بیاورد. حدبیشتر روشنایی این صفحه نمایش نیز به 1500 نیت می رسد که برای استفاده در محیط های آفتابی نیز گزینه خوبی است.

برای رسیدن به حداقل مقدار پرش تصویر در نمایشگر، شیائومی از ویژگی هایی مانند فرکانس 1920 هرتزی PWM استفاده نموده است. پنل اولد این گوشی از نوع 12 بیتی است و می تواند در نمایش گرادینت های مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. ویژگی های معمول مانند تنظیم اتوماتیک نور نمایشگر، حالت نور حدبیشتری برای محیط های آفتابی، HDR10 پلاس و حالت انطباقی HDR10 و … تنها بخشی از ویژگی های نمایشگر این گوشی مجذوب کننده چینی هستند.

ویژگی های فنی و سخت افزاری گوشی شیائومی Civi 3

قلب تپنده تازهترین محصول شیائومی، یک تراشه قدرتمند از برند مدیاتک است. تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا که نسخه بهبود یافته دایمنسیتی 8200 محسوب می گردد از نظر سرعت پردازش سی پی یو، قدرت و سرعت پردازش گرافیکی و پشتیبانی از 5G sub-6GHz و mmWave 5G از نسخه قدیمی اش متمایز است.

خریداران این گوشی شیائومی می توانند از میان کانفیگ های مختلف انتخاب مناسب خود را داشته باشند. نسخه پایه این گوشی قدرتمند به 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 مجهز شده است. دیگر نسخه این گوشی هم با 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5X می تواند برای کاربران حرفه ای تر گزینه بهتری باشد. حافظه داخلی این گوشی هم با توجه به نسخه می تواند بین 256 گیگابایت تا یک ترابایت باشد. نوع حافظه داخلی UFS 3.1 است. خوب است بدانید این مدل در زمان عرضه به بازار به MIUI 14 بر پایه اندروید 13 مجهز خواهد بود.

یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون پلیمر به گوشی شیائومی سی وی 3 نیرو می دهد. اگر تبلیغات شیائومی درست از آب در بیایند، این مدل می تواند با یک بار شارژ یک روز کامل را دوام بیاورد. شیائومی در گوشی Civi 3 از پروتوکل های مختلفی برای شارژ پشتیبانی می نماید که می تواند برای کاربران معمولی کمی پیچیده باشد. برای مثال این مدل از پروتوکل های BC1، BC2، پاور دلیوری 3.0، پاور دلیوری 2.0 و … پشتیبانی می نماید.

شاید این پروتکل ها برای بیشتر کاربران مهم نباشند و مجذوب کننده ترین موضوع، سرعت شارژ این غول چینی باشد. سی وی 3 شیائومی با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی می تواند در تنها 38 دقیقه به صورت کامل شارژ گردد. شیائومی به فکر گرم شدن گوشی در زمان شارژ و استفاده های سنگین هم بوده و از سیستم خنک کننده محفظه بخار استفاده نموده است.

همان طور که پیش از این هم گفته بودیم این مدل از ارتباط 5G پشتیبانی می نماید. در کنار این مورد شاهد ویژگی های ارتباطی دیگری مانند وای فای نسل 6، بلوتوث نسخه 5.3ِ پشتیبانی از AAC، LDAC و LHDC نیز هستیم. این مدل از NFC نیز پشتیبانی می نماید.

دوربین گوشی تازه شیائومی

ماژول دوربین گوشی سی وی 3 شیائومی به یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع IMX800 مجهز شده است. دیافراگم این حسگر f/1.77 است و از ویژگی OIS پشتیبانی می نماید. در کنار این حسگر یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید قرار گرفته و دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو نیز تکمیل کننده ماژول دوربین این مدل است. این گوشی از ضبط ویدئو با کیفیت 4 کا با نرخ فریم 30 اف پی اس پشتیبانی می نماید.

بر روی نمایشگر این گوشی هم بخشی کپسول شکل وجود دارد که دوربین سلفی دوگانه گوشی شیائومی Civi 3 را در خود جای داده است. حسگر اول 32 مگاپیکسلی است و دارای دیافراگم f/2.0 است. دوربین دوم هم 32 مگاپیکسلی است و دارای لنز اولترا واید است. دوربین سلفی این گوشی هم از قابلیت فیلمبرداری 4 کا پشتیبانی می نماید.

قیمت گوشی شیائومی Civi 3

گوشی شیائومی Civi 3 در نسخه های مختلفی روانه بازار می گردد. نسخه پایه این گوشی با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 353 دلار قیمت دارد. نسخه مجهز به 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم هم با قیمت 382 دلار به دست خریداران می رسد.

اگر به برترین نسخه گوشی شیائومی سی وی 3 احتیاج دارید، باید برای 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی 424 دلار هزینه کنید. این گوشی فعلا در بازار چین عرضه می گردد و شاید در آینده ای نزدیک در ایران هم قابل سفارش باشد.

منبع: فرارو

به "جدیدترین تلفن همراه شیائومی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین تلفن همراه شیائومی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید