محبوبیت گوشی های تاشو به تدریج در حال افزایش است و به گفته سامسونگ سال پیش 10 میلیون دستگاه گوشی تاشو در جهان فروخته شده
به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سامسونگ در آستانه رونمایی از گوشی های تاشو های بعدی خود خود است و قبل از رویداد بعدی Unpacked در 10 آگوست، رئیس بخش گوشی موبایل سامسونگ پست وبلاگی دیگری منتشر کرده که نشان می دهد اکنون زمان عرضه تاشو های نو فرا رسیده است و اینکه افراد بیشتری از به گوشی های تاشو علاقه مند شده اند و آن را می خرند.
روه TM Roh نوشه است که با گذشت تنها 3 سال، این گوشی های به خاطر طراحی رادیکال و پیشگامانه و انعطاف پذیر که با سبک زندگی مدرن مطابقت دارند، تبدیل به گوشی ترجیح شمار زیادی از مردم شده اند.
سامسونگ می گوید که نزدیک به 10 میلیون گوشی هوشمند تاشو در سال 2021 فروخته است. رقمی که نسبت به سال 2020 حدود 300 درصد افزایش داشته است.
البته سامسونگ ممکن است کمی اغراق کند، اما برآوردهای دیگران هم عدد کمی را نشان نمی دهد و برخی کارشناسان عدد 7.9 و 7.1 میلیون دستگاه را درست تر می دانند و این اعداد هم نشان می دهند که گوشی های تاشو دیگر یک چیز عجیب نیستند و تبدیل به گوشی های کاربردی در دست برخی از مردم شده اند.
هنوز گوشی های تاشو درصد قالب توجهی از فروش کل گوشی ها را تشکیل نمی دهند. مثلا در سال 2021 شرکت سامسونگ 272 میلیون دستگاه گوشی فروخته است. با این همه سامسونگ به گوشی های تاشو به عنوان بازار آینده نگاه می کند و دوست دارد تا زمانی که این بازار واقعا پررونق شود، پیشتازی خود را حفظ کند.
در بخش نوظهور گوشی های تاشو سامسونگ واقعا بسیار جلوتر از سایر شرکت هاست و برآورد می شود که در سال 2021 حدود 87.8 درصد گوشی های فروخته شده تاشو از برند سامسونگ بوده باشند، در حالی که نزدیک ترین رقیب این شرکت -هواوی- تنها 9.3 درصد گوشی های تاشو را در این سال فروخت. اندازه فروش بقیه شرکت ها به این صورت است: شیائومی 2.4 درصد، رویول 0.3 درصد و اوپو 0.2 درصد.
تخمین زده می شود در سال 2025 فروش گوشی های تاشو به 27.6 میلیون برسد.
پس منطقی است که سامسونگ شروع به پهن کردن فرش قرمز برای مدل های بعدی گلکسی زد فولد و زد فلیپ خود کرده است،.
طبق گزارش ها، اپل در حال بررسی گوشی های مفهومی تاشو است، اما در بهترین شرایط نخستین گوشی تاشوی اپل یک سال بعد از رویداد آینده Unpacked سامسونگ وارد بازار می شود. شاید اپل می خواهد مفهوم گوشی های تاشو یا رول شونده را به سبک خود تغییر بدهد. شاید هم اصلا این بازار را مهم ارزیابی نکرده. در هر صورت اگر هم اپل وارد این بازار شود، آنگاه ما کاربران پایانیی از رقابت بین شرکت های بزرگ می توانیم بیشترین سود را ببریم و پایان از شر گوشی های تکراری خلاص شویم (البته اگر شرایط جیبمان بگذارد!)
منبع: ورج
منبع: یک پزشک