سامسونگ از گوشی گلکسی S23 FE با قیمت 599 دلار رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سامسونگ برای سری S22 مدل FE را راهی بازار نکرد و حالا بعد از مدت ها انتظار، بالاخره با گوشی گلکسی S23 FE روبرو شده ایم. اما آیا این گوشی نسبت به S21 FE ارتقای قابل توجهی محسوب می گردد؟ پاسخ به این سوال هم بله است و هم خیر. از یک طرف در زمینه چیپست و دوربین به طور قابل توجهی بهتر شده ولی از طرف دیگر حتی در حد پرچم داری مانند S22 پلاس نیست.

سامسونگ از گوشی گلکسی S23 FE با قیمت 599 دلار رونمایی کرد

اول از همه باید به تراشه این گوشی بپردازیم. سامسونگ در این زمینه نام چیپست را رسما اعلام نکرده و فقط گفته که این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت پیشرفته 4 نانومتری است. اما به خوبی می دانیم که این گوشی در بعضی بازارها با اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار می گردد و در سایر بازارها اگزینوس 2200 را ارائه می نماید. بنابراین با وجود اینکه در این زمینه نسبت به گوشی های سری S23 حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما در مقایسه با S21 FE که از تراشه های اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 بهره می برند، طبیعتا به طور محسوسی توان پردازشی بیشتری دارد.

مدل پایه گلکسی S23 FE حالا از رم 8 گیگابایتی بهره می برد و دیگر خبری از ظرفیت 6 گیگابایتی نیست. البته امکان انتخاب رم با ظرفیت بیشتر هم وجود ندارد و فقط می توانید بین دو ظرفیت حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت دست به انتخاب بزنید که غیرقابل افزایش هستند و از درگاه microSD پشتیبانی نمی نمایند.

حالا باید به سراغ دوربین های این گوشی برویم. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی، پیشرفت قابل توجهی محسوب می گردد. البته باید خاطرنشان کنیم در برابر گوشی های سری S23 و S22، با دوربین اولترا واید مبتنی بر رزولوشن پایین تر یعنی 10 مگاپیکسلی روبرو هستیم و دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری این گوشی هم نسبت به رقبای پرچم دار خود رزولوشن پایین تری دارد. ضمناً بعد از اینکه دو نسل از گوشی های سری FE با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی راهی بازار شدند، در این گوشی از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی استفاده شده است.

نمایشگر هم همانطور که انتظار داشتیم از نوع تخت است و مقدار آن به 6.4 اینچ می رسد. این نمایشگر رزولوشن FHD+ در اختیار شما قرار می دهد و دارای رفرش ریت 120 هرتزی است. با توجه به وزن 209 گرمی آن، باید بگوییم که به طور قابل توجهی سنگین تر از نسل قبلی است که 177 گرم وزن داشت.

مانند بیشتر گوشی های نو سامسونگ، گلکسی S23 FE هم قرار است 4 سال آپدیت های اصلی اندروید و به مدت 5 سال آپدیت های امنیتی را دریافت کند. بدنه گوشی دارای گواهی IP68 است و بنابراین یک گوشی کاملا ضدآب به شمار میرود. با وجود افزایش ضخامت و وزن، ظرفیت باتری تغییری نداشته و همچنان با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی روبرو هستیم. سرعت شارژ به 25 وات می رسد و در نهایت باید بگوییم که فروش این گوشی از فردا با قیمت پایه 599 دلار شروع خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از گوشی گلکسی S23 FE با قیمت 599 دلار رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گوشی گلکسی S23 FE با قیمت 599 دلار رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید