گلکسی S22 با اگزینوس 2200 در گیک بنچ از آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اگرچه سامسونگ در رابطه با قدرت پردازشی و گرافیکی تراشه اگزینوس 2200 ادعای زیادی را مطرح نکرد اما دیگر انتظار نداشتیم گلکسی S22 مجهز به این تراشه در گیک بنچ حتی از آیفون 11 سه سال قبل هم عملکرد ضعیف تری داشته باشد.

گلکسی S22 با اگزینوس 2200 در گیک بنچ از آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شد

سری گلکسی S22 در حال حاضر برای پیش خرید در دسترس قرار دارند و طبق خبرهای منتشر شده، به نظر می رسد باید تا فصل بهار برای عرضه رسمی آن ها منتظر بمانیم. در این بین بسیاری از کاربران خیلی سریع تر از انتظار مدل های مختلف این سری را پیش خرید کردند اما بعضی دیگر منتظر آنالیز های اولیه هستند تا مطمئن شوند این گوشی ها ارزش خرید دارند.

نتایج بنچمارک های مختلف هم دقیقا بخشی از این آنالیز های اولیه به شمار میرود که کاربران را از قدرت سخت افزاری (پردازشی و گرافیکی) محصولی که قرار است مبلغ زیادی را برای خرید آن هزینه نمایند مطلع می سازد. از آن جایی که بنچمارک گوشی های مختلف با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 منتشر شد، برای بسیاری از کاربران اهمیت ندارد گلکسی S22 مجهز به این تراشه چه امتیازی را در بنچمارک ها کسب کرد. اما مدل مجهز به اگزینوس 2200 که قرار است در بازارهای بیشتری هم در دسترس قرار بگیرد بیشتر در مرکز توجه قرار گرفته است. اما پرسش اینجاست که آیا این تراشه می تواند انتظارات را برآورده کند؟

بنچمارک منتشر شده از این تراشه چیز امیدوارنماینده ای را نشان نمی دهد که هیچ، بلکه تا حدودی هم با تماشا نتایج ناامید شدیم. اگرچه اسنپدراگون 8 نسل 1 هم در بخش تک هسته ای خیلی عملکرد خوبی ندارد اما در بخش چند هسته ای و بعلاوه گرافیکی، فوق العاده قدرتمند است. جالب است بدانید در زمینه گرافیک، حتی پردازنده 4 هسته ای سفارشی اپل که در A15 به کار گرفته شده هم نمی تواند به خوبی گرافیک اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد. بنابراین کوالکام پیروز شد در مجموع یک محصول ارزشمندتر و قدرتمندتر را به نسبت نسل قبل راهی بازار کند.

از این بابت که اگزینوس 2200 مثل همواره از همتای خود از کوالکام ضعیف تر خواهد بود باخبر بودیم. بنچمارک های زیادی در این رابطه منتشر شد چرا که بسیاری از کاربران مشتاق بودند ببینند این تراشه ها در سری گلکسی S22 تا چه مقدار در برابر رقبای اصلی خود یعنی سری آیفون 13 می توانند خودی نشان دهند که البته در نهایت متوجه شدیم آیفون 13 پرو مکس در پردازش خام، چند نسل از نماینده های سامسونگ جلوتر است. اما مدل های مجهز به اگزینوس 2200 گلکسی S22 در ضعیف بودن پا را فراتر گذاشته و در گیک بنچ حتی از A13 به کار رفته در نماینده های سال 2019 اپل یعنی سری آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شدند.

اگزینوس 2200 پردازنده ای پرحاشیه تر از تمام پردازنده های اگزینوس چند سال اخیر بود. در حالی که انتظار می رفت با همکاری AMD بالاخره سامسونگ بتواند از رقبای خود در این زمینه بهتر ظاهر گردد و حتی بسیاری از کاربران گمان می کردند قدرت پردازش گرافیکی در سطح کنسول ها قرار است به زودی به گوشی های هوشمند بیاید، اما در نهایت دیدیم که هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

در ابتدا پیش بینی می شد اگزینوس 2200 در گلکسی زد فولد 3 به کار گرفته گردد که این طور نشد. بعدا سامسونگ رویداد معرفی از این تراشه را در یک تیزر، ژانویه 2022 بیان کرد. یعنی حدود چندین هفته قبل از رونمایی رسمی پرچم داران تازه شرکت. که باز هم این اتفاق رخ نداد تا بدین ترتیب کاربران درست یک ماه قبل از رونمایی کهکشانی های سری S22، به این فکر نمایند که احتمالا پروژه فراوری اگزینوس 2200 کنسل شده است.

در نهایت با این حرف سامسونگ که بعضی از گوشی های سری گلکسی S22 به این تراشه مجهز می شوند، مطمئن شدیم اگزینوس 2200 در راه است اما شاید عرضه گوشی ها اندکی طول بکشد که همینطور هم شد. نکته مهم اما اینجاست که سامسونگ در رابطه با توانایی های این گوشی خیلی زیاد ادعا نکرد در حالی که انتظار می رفت این اتفاق رخ دهد. همین موضوع سبب شد بسیاری ها متوجه این شوند که اگزینوس 2200 قرار نیست آن چیزی باشد که منتظرش بودند.

البته در تصویر بالا، فقط عملکرد پردازنده اگزینوس 2200 را در بخش تک و چند هسته ای شاهد بودیم اما در بنچمارک زیر، عملکرد گرافیکی آن هم آنالیز شد؛ همان طور که می بینید، در حالی که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 توانست امتیازی نزدیک به گرافیک 5 هسته ای سفارشی A15 کسب کند، اگزینوس 2200 به سختی خود را به A13 حدودا 3 سال قبل رساند که این اصلا برای یک تراشه پرچم دار سال 2022 قابل قبول نیست. بنابراین می توان نتیجه گرفت مثل همواره، برترین تجربه را از سری گلکسی S22، کاربرانی خواهند داشت که نسخه اسنپدراگون آن را خریداری می نمایند.

البته از قلم نیاندازید در دنیای واقعی، تجربه ای که از گلکسی S22 با تراشه اگزینوس 2200 خواهید داشت بسیار عالی و بهتر از نسل قبل خواهد بود. در واقع نباید یک گوشی از اندروید را با iOS مقایسه کرد چرا که دو پلتفرم دو دنیای کاملا متفاوتی دارند. در نهایت هم پرچم داران هر زیست بوم قادر است به برترین شکل ممکن تمام نیازهای کاربران را رفع کند. مهم تر اینکه سامسونگ می تواند عملکرد پردازنده خود را با عرضه آپدیت های مختلف بهینه تر هم کند.

برای تماشا نتایج بنچمارک بیشتر، می توانید به وب سایت ComputerBase مراجعه کنید.

منبع: Bgr

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S22 با اگزینوس 2200 در گیک بنچ از آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 با اگزینوس 2200 در گیک بنچ از آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید