شما بگویید؛ کدام نوع هدفون را بیشتر می پسندید؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، در حال حاضر هدفون های زیادی در بازار وجود دارند که هر یک از آن ها را می توان به دو دسته عمده روگوشی و توگوشی تقسیم کرد. اگر شما قصد خرید یک هدفون را داشته باشید، آن هدفون از کدام دسته خواهد بود؟

شما بگویید؛ کدام نوع هدفون را بیشتر می پسندید؟

همانطور که می دانید، به صورت کلی دو نوع هدفون در بازار وجود دارد؛ رو گوشی و تو گوشی. هر کدام از این مدل ها هم زیرمجموعه های خاص خود را دارند. برای مثال مدل های رو گوشی را می توان در دو مدل بلوتوثی و سیمی تهیه کرد و هدفون های تو گوشی هم دقیقا با همین دو مشخصه در دسترس قرار دارند. از لحاظ نوع طراحی هم هدفون های تو گوشی انواع مختلفی دارند؛ هندزفری های سیمی، ایربادزها و هندزفری های بلوتوثی گردنی.

به صورت کلی هدفون های رو گوشی به محصولاتی گفته می گردد که کاپ های آن ها معمولا کل گوش را می پوشاند. این نوع هدفون ها بعلاوه تنوع بیشتری در مدل های گیمینگ خود دارند که این موضوع سبب می گردد گیمرها بیشتر به سراغ آن ها بیایند. البته هدفون های رو گوشی یک نوع دیگر هم دارند که فقط خود گوش را می پوشاند و آن را در بر نمی گیرد. این محصولات کمتر باعث عرق کردن گوش می شوند و در نتیجه برای بعضی از افراد گزینه مناسب تری هستند.

هندزفری های سیمی هم که برای همه ما آشنا هستند. این مدل از هندزفری ها سیم نسبتا کوتاهی دارند و به وسیله همان سیم و رابط جک 3.5 میلی متری یا USB-C و لایتنینگ به گوشی متصل می شوند. در مقایسه با مدل های بلوتوثی مقرون به صرفه قیمت، در این محصولات خبری از زمان تأخیر طولانی نیست و بعلاوه به خاطر اتصال سیمی، دیگر خبری از باتری نیست که بخواهید هر چند وقت یک بار آن را شارژ کنید یا بعد از دو یا نهایتا سه سال بلااستفاده شوند.

هدفون های بی سیم گردنی محصولاتی هستند که اتصال آن ها به منبع صدا به وسیله بلوتوث صورت می گیرد ولی تفاوت آن ها با ایربادز این است که در این هدفون ها یک سیم، سری سمت چپ را به راست متصل می نماید تا بدین ترتیب کاربر آن را دور گردن خود قرار دهد و برخلاف ایربادز، نگرانی از بابت افتادن از درون گوش و گم شدن وجود نداشته باشد. این محصولات برای دویدن و ورزش کردن گزینه مناسب تری هستند و می توانند احتیاج کاربران را از این حیث به شکل بهتری رفع نمایند.

در نهایت می رسیم به ایربادزها، محصولاتی بر پایه بلوتوث که شارژی هستند و این روزها محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران پیدا نموده اند. این محصولات بسیار کوچک هستند، وقتی درون گوش قرار می گیرند خبری از سیم اضافه در هیچ قسمت نیست، کیفیت آن ها بسیار زیاد است و بسیاری از افراد برای گوش دادن به موسیقی و انجام مکالمه آن ها را انتخاب می نمایند. این محصولات به خاطر بهره مندی از باتری، پس از گذشت دو یا نهایتا سه سال (حداکثر) با مشکل روبرو شده و عملا کارایی خود را از دست می دهند. این یکی از بزرگ ترین ضعف های این نوع هدفون ها در مقایسه با هندزفری های سیمی است. بعلاوه معمولا برای ورزش های سنگین و پرتحرک نظیر بدن سازی یا دویدن مناسب نیستند چون ممکن است از درون گوش خارج شده و گم شوند و یا در صورت افتادن به زمین آسیب ببینند.

حال شما بگویید؛ اگر قصد خرید یک هدفون را داشته باشید، به سراغ کدام نوع می روید؟

کدام نوع هدفون را بیشتر می پسندید؟

توگوشی بی سیم مثل ایرپادز، گلکسی بادز و...

روگوشی مثل هدفون های بیتس سولو و...

روگوشی در برگیرنده گوش مثل ایرپادز مکس، سونی WHs و...

هندزفری های سیمی

بلوتوثی گردنی

نظر دیگری دارم (کامنت کنید)

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ کدام نوع هدفون را بیشتر می پسندید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ کدام نوع هدفون را بیشتر می پسندید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید