300 گیگابایت ترافیک بین الملل اینترنت ایران قطع شد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گزارش داد 300 گیگابایت ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل ایران از عصر روز یکشنبه 28 آذرماه قطع شده است.

300 گیگابایت ترافیک بین الملل اینترنت ایران قطع شد

براساس این گزارش، 300 گیگابیت از ظرفیت بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که به وسیله روس تلکام تأمین می گردد، از ساعت 18:30 28 آذر قطع شده که باعث کندی و اختلال در سرعت و کیفیت اینترنت داخلی ایران شده است.

از دیشب، بعضی کاربران با انتشار تصاویری از رصد شرایط اینترنت در ابرآوران، گزارش دادند که اینترنت ایران با اختلال هایی همراه است:

در حالی دوباره اینترنت ایران با یک مشکل نو روبرو شده که داریم به شب یلدا نزدیک می شویم و طبق رسم هر ساله، بالاترین مصرف اینترنت اپراتورها در این شب به ثبت می رسد.

نزدیک به دو هفته پیش هم 430 گیگابایت ظرفیت اینترنت بین الملل ایران با قطعی یک کابل دریایی، از دست رفته بود که شرکت زیرساخت اظهار داشت تا حدودی این ظرفیت را به وسیله کابل های زمینی و دریایی دیگر جبران نموده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام نموده است مشکل قطعی 300 گیگابایت ترافیک اینترنت بین الملل را به زودی برطرف خواهد نمود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، در نشست خبری دو روز پیش خود اعلام نمود ایران و شرکت زیرساخت ارتباطات در زمینه تامین پهنای باند اینترنت بین الملل هیچ گونه مسئله ای ندارد و شبکه زیرساخت اپراتورها و شرکت های اینترنتی در سال های اخیر توسعه نیافته است که باعث کندی و اختلال در سرعت اینترنت کاربران می گردد.

اگر این ظرفیت های پهنای باند بین الملل در همین یکی دو روز تامین نشوند؛ احتمالا در روزهای آینده و به ویژه در روز 30 آذرماه که شب یلدا است؛ اینترنت کل کشور با اختلال های جدی روبرو خواهد بود و کاربران به شدت اذیت می شوند.

در اینجا فقط بحث استفاده از اینترنت برای تفریح و تماشای فیلم نیست؛ بلکه این روزها کل بار سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه ها بر دوش فضای مجازی و آنلاین و اینترنت است و می تواند فرایند کلاس ها و آموزش های دانش آموزان، دانشجویان و معلمان را با دردسرهایی روبرو کند.

به روزرسانی: خبرگزاری ها از اتصال 300 گیگابیت اینترنت بین الملل قطع شده به مدار و برطرف اختلال در اپراتور روس تلکام خبر دادند.

منبع: شبکه چی

به "300 گیگابایت ترافیک بین الملل اینترنت ایران قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 گیگابایت ترافیک بین الملل اینترنت ایران قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید