ایران و روسیه کریدور دریایی ایجاد می نمایند؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، یک نشریه ژاپنی در گزارشی مدعی شد، ایران و روسیه به منظور دور زدن تحریم های اروپا در حال ایجاد یک کریدور دریایی هستند.

ایران و روسیه کریدور دریایی ایجاد می نمایند؟

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه نیکی آسیا، روسیه و ایران در حال طراحی برنامه هایی برای ایجاد کریدور کشتیرانی نو با هند به منظور دور زدن تحریم های اروپا هستند.

به نوشته این روزنامه ژاپنی، این طرح به عنوان یک اقدام متقابل در برابر فشارهای تحت رهبری ایالات متحده به شمار می آید اما هند که تا به امروز به تحریم های اخیر غرب علیه ایران و روسیه نپیوسته است، درباره این کریدور تجاری واکنشی نشان نداده است.

بنابر این گزارش، ایران پیش از این برای توسعه زیرساخت های راه آهن و زیرساخت های جاده ای خود کوشش نموده و خود را به عنوان یک قطب حمل ونقل بالقوه بین آسیا، روسیه و اروپا معرفی نموده است.

نیکی آسیا به نقل از یک مقام ارشد نوشت: ایران 3300 کیلومتر راه آهن در سراسر کشور ساخته است و به علاوه 6000 کیلومتر بزرگراه در دست ساخت دارد که 1000 کیلومتر آن تا ماه مارس به انتها می رسد.

جمهوری اسلامی ایران بعلاوه در سال 2022 یک بزرگراه چهار بانده را افتتاح کرد که دریای خزر و خلیج فارس را به هم متصل می نماید.

در سال 2002، ایران، روسیه و هند قراردادی را برای ساخت کریدور حمل ونقل بین المللی شمال به جنوب امضاء کردند که هند و روسیه را به وسیله ایران و آذربایجان و با دور زدن کانال سوئز به هم متصل می نماید.

نیکی آسیا در ادامه گزارش داد که روسیه نیز می خواهد با بهره برداری از این کریدور صادرات خود را به وسیله ایران به کشورهای جنوب آسیا افزایش دهد و در نتیجه اتکای خود را به اروپا قطع کند.

منبع: فرارو

به "ایران و روسیه کریدور دریایی ایجاد می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و روسیه کریدور دریایی ایجاد می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید