زیباترین شهرهای روی آب ، هفت شهر مشابه ونیز در جهان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بیشترین معروفیت شهر ونیز ایتالیا به خاطر کانال هایی است که جزایر کوچک ونیز را به هم وصل می نماید و قایق سواری در آن جریان دارد. این جاذبه زیبا سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید و باعث رونق مالی منطقه شده است. اما ایا این زیبایی و شگفتی تنها در ونیز وجود دارد؟ ما در اینجا برترین شهرهای آبی دنیا را به شما معرفی می کنیم که از این نظر چیزی از ونیز کم ندارند. شهرهایی که ممکن است بعضی از آنها برای شما کاملا ناشناخته باشند. این شهرها زیباترین شهرهای روی آب هستند با کانال های پرآب، می توانید مانند شهر ونیز ایتالیا قایق سوای کنید و لذت ببرید. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای سفر به شهرهای آبی دنیا...

زیباترین شهرهای روی آب ، هفت شهر مشابه ونیز در جهان

1) گنت در بلژیک

قدمت شهر گنت به قرن هفتم میلادی بر می شود. از حیرت انگیزترین شهرهای آبی دنیا و تماشای که در کانال های آب زیبای آن، قایق سواری جریان دارد و حس سفر به گذشته را برای شما تداعی می نماید. وجود ساختمان هایی بسیار قدیمی و دیوارهایی که چند نسل دوام آورده اند، زیبایی این شهر را چند برابر نموده است. گنت که امروزه شهری دانشگاهی و فرهنگی است در همسایگی شهرهای بروکسل و بروژ قرار گرفته است.

2) سوژو در چین

سوژو ملقب به ونیز شرق، شهریست در چین و در همسایگی شانگهای. معروفیت این شهر به خاطر باغ های سنتی، پل ها و کانال های بسیارزیبای آن است. این شهر قدمتی 2500 ساله دارد. بیشترین معروفیت سوژو به خاطر باغ های بسیار زیبا و قدیمی ثبت شده در یونسکو آن است. آرامشی را که می توانید هنگام گشت و گذار و قایق سواری و عبور از کانال ها در این شهر تجربه کنید، در کمترجایی قابل لمس است. این شهر مکانی بسیار مناسب برای انجام ورزش یوگاست. از برترین شهرهای آبی دنیا است که باید دید.

3) گیتورن در هلند

گیتورن یا ونیز هلند در واقع روستای بدون خیابانی در شمال هلند است که در آن جابه جایی و حمل و نقل تنها از طریق کانال های آبی کم نظیر انجام می گیرد. این منطقه، بسیار زیبا و ساکت است و حتی قایق های مخصوص حمل و نقل، موتورهای بی صدا دارند و شما در کمال ارامش می توانید از زیبایی های این منطقه تماشا کنید. گیتورن با وجود کوچکیش، هرساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

4) تایگر در آرژانتین

این شهر مجموعه ای از جزایر با آب هایی آرام است که برای فصل گرمای طاقت فرسا، جای مناسبی جهت سرگرمی و گردش و استراحت می باشد. برای گردش در این منطقه هم می توانید از قایق های سرگرمیی که اغلب از چوب ماهون هستند بهره ببرید و هم از طریق تاکسی های آبی از منظره ها زیبا و مجذوب کننده مسیر تماشا کنید. روزگاری شهر تایگر را با کانال های آب و بازارهای میوه اش می شناختند و گردشگران زیادی برای قایق سواری به این شهر می آمدند.

5) استکهلم در سوئد

استکهلم، معروف به ونیز شمال اروپا، از تعدادی جزیره و شبه جزیره تشکیل شده است که از طریق کانال هایی به هم مرتبط هستند و از زیباترین شهرهای روی آب برای گردشگران است. بنیانگذاران این شهر وایکینگ ها بودند که همچنان می توانید نمادهایشان را در سوغاتی های این شهر ببینید. استکهلم به مرکز سبز اروپا نیز مشهور است. سه منطقه از استکهلم در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

6) کرالا در هند

کرالا، منطقه ای که خانه های قایقیش هر گردشگری را می تواند مجذوب خود کند.دریاچه های متعددی که در این منطقه وجود دارند از طریق کانال هایی زیبا به هم متصل شده اند. کرالا در واقع یکی از استان های بسیار زیبا و مناسب برای زندگی در هند است و یکی از مناطقی است که بالاترین فاکتورهای مثبت برای سکونت در هند را دارا می باشد. بسیاری از گردشگران هنگام بازدید از این منطقه خانه های قایقی را برای اقامت ترجیح می دهند.

7) آنسی در فرانسه

آنسی یا همان ونیز آلپ، شهری افسونگر با زیبایی های خیره کننده در مجاورت رشته کوه آلپ و رودخانه تیو است .در واقع از روزگاران قدیم تا به امروز، عبور این رودخانه از وسط شهر، منبعی برای کسب عایدی بوده است؛ بدین صورت که در گذشته با کنترل این آبراه و داد و ستد از طریق آن و امروزه با جذب گردشگرانی که مجذوب زیبایی های کم نظیر آن می شوند.

منبع: همگردی

به "زیباترین شهرهای روی آب ، هفت شهر مشابه ونیز در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای روی آب ، هفت شهر مشابه ونیز در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید