وزیر ارتباطات: ایران به اپراتور های منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، وزیر ارتباطات گفت: همه عوامل برای اینکه ایران هاب منطقه ای ترانزیت دیتا گردد، فراهم است و با تدویـن تعرفـه مـدل هـای فـروش از جملـه عمـده فروشـی و فـروش بلنـدمدت دیتا به اپراتور های فعال در منطقه، خدمات ترانزیت دیتا برقرار می گردد.

وزیر ارتباطات: ایران به اپراتور های منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد

به گزارش گروه مالی وبلاگ آریابلاگ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رونمایی از نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین المللی کشور، تبدیل شدن ایران به هاب منطقه ای ترانزیت دیتا را برنامه ای دست یافتنی دانست.

وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یکی از مسائل مغفول مانده در حوزه ارتباطات، استفاده بهینه از ظرفیت خدادادی کشورمان برای ترانزیت دیتاست.

وی ادامه داد: ترانزیت داده بین غرب و شرق جهان به وسیله خاک کشور ما مزیت های ویژه ای برای کشور های همسایه دارد که مهمترین آن ها کاهش زمان پینگ 20 تا 30 میلی ثانیه ناشی از کوتاه شدن فاصله تا مراکز داده در اروپا و بعلاوه امکان تعمیر و بازیابی خرابی راستا های فیبر در کوتاهترین زمان نسبت به راستا های دریایی مثل دریای عمان، خلیج عدن و کانال سوئز است.

زارع پور اضافه نمود: به عبارتی همه عوامل برای اینکه کشور ما به هاب منطقه ای ترانزیت دیتا تبدیل گردد، فراهم است و بدیهی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات توضیح داد: اخیراً از نقشه راه عملیاتی شدن چنین ظرفیتی رونمایی کردیم. با اجرای این طرح، پایداری خدمات ترانزیت کشور و سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه افزایش و شرایط رقابتی برای ارائه خدمات ترانزیت دیتا بـه کشور های همسایه بهبود خواهد یافت. بعلاوه ظرفیت ترانزیت داده از مرز های شمال غربی به مرز های غربی، شرقی و جنوبی کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح و تدویـن چهارچـوب تعرفـه پیشـنهادی بـرای ارائـه مـدل هـای فـروش جدیـد از جملـه عمـده فروشـی و فـروش بلنـدمدت دیتا به اپراتور های فعال در منطقه، خدمات ترانزیت دیتا بر اساس تقاضا در کوتاهترین زمان ممکن برقرار خواهد شد.

زارع پور افزود: برای اجرای این طرح از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون قـرارداد های تازه ترانزیـت بیـن المللـی دیتا منعقد شده است و در همین مدت کوتاه، 40 درصد به ترانزیت ترافیک از خاک کشورمان اضافه نموده شده است.

به گفته وی، اجرای این طرح، ضمن تضمین پایدار ترافیک مصرفی کشور، گام بلندی دیگری برای تکمیل حلقه های اقتصاد دیجیتال در ایران عزیز ماست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر ارتباطات: ایران به اپراتور های منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: ایران به اپراتور های منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید