طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سیب زمینی با پنیر گودا ترکیب لذیذ با طرز تهیه ای آسان است که در مدت زمان کوتاهی آماده سرو شده و حتی با مقداری تزئین، گزینه مناسبی برای یک مهمانی کوچک عصرانه است. تعداد زیاد هواداران سیب زمینی، سبب شده انواع مختلفی از دستور تهیه سیب زمینی با هر ذائقه ای وجود داشته باشد.

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

تفاوت پنیر گودا با پنیر پیتزا

پنیر گودا، زرد رنگ با بافت نسبتا سفت، پنیری تهیه شده با شیر گاو که حاوی اندازه قابل توجهی، کلسیم و فسفر است. پنیر پیتزا، پنیری است که به صورت معمول در کنار سیب زمینی سرخ نموده و پخته شده استفاده می گردد و هواداران بسیار زیادی دارد. پیشنهاد طبخ سیب زمینی با پنیر گودا به این علت است که پنیر گودا با داشتن چربی کمتر، برای استفاده در کنار نشاسته مناسب تر بوده و به علت پایین بودن دمای ذوب، در کنار حرارت زودتر آب شده و کشسانی و طعم بی نظیری را ایجاد می نماید.

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

سیب زمینی پخته شده در فر، کبابی شده، سرخ شده و یا کراکت سیب زمینی با پنیر گودا به تازگی محبوبیت زیادی پیدا نموده است. در ادامه چند روش برای طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا گفته خواهد شد که مناسب برای چهار نفر است. برای تهیه سیب زمینی با پنیر گودا به اندازه دلخواه، برای هر نفر یک سیب زمینی میانه در نظر گرفته و بقیه مواد را به همین نسبت کم یا زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری با پنیر گودا

  • سیب زمینی میانه 4 عدد
  • پنیر گودا 3 لیوان
  • پیازچه 1 لیواان
  • کره، نمک و فلفل به اندازه لازم

مراحل تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

سیب زمینی ها را به خوبی شسته و با پوست داخل فر قرار دهید. با درجه حرارت میانه سیب زمینی حدوداً یک ساعت زمان لازم دارد تا کاملاً مغزپخت گردد. بعد از این زمان، سیب زمینی ها را از فر خارج نموده و صبر کنید خنک شوند. یک دایره بر روی سطح بالایی ایجاد نموده و با قاشق سیب زمینی ها را خالی کنید و در ظرف دیگری بریزید. پوست خالی سیب زمینی را به همان صورت نگه داشته و کنار بگذارید. در ادامه به سیب زمینی هایی که با قاشق خارج نموده اید، نمک، فلفل و اندازهی کره اضافه نموده و خوب هم بزنید تا حالت پوره پیدا کند.

سپس اندازه زیادی از پنیر گودا را که ریز خرد نموده اید به همراه پیازچه به مواد اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید. حالا با موادی که آماده نموده اید، پوست سیب زمینی ها را پرکنید. با اندازه کمی از پنیرگودا که به جای مانده است، روی سیب زمینی را بپوشانید و با اندازه کمی پیازچه تزیین کنید. حالا سیب زمینی ها به مدت 20 تا 30 دقیقه دوباره در فر گذاشته و منتظر بمانید پنیر گودای روی سیب زمینی آب گردد.

مواد لازم برای تهیه کراکت سیب زمینی با پنیر گودا

  • سیب زمینی میانه 4 عدد
  • پنیر گودا 3 لیوان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • جعفری خرد شده 1 لیوان
  • پودر سوخاری، روغن، نمک و فلفل به اندازه لازم

آماده سازی اولیه

برای درست کردن سیب زمینی با پنیر گودا ابتدا سیب زمین ها را به خوبی شسته و آن ها را آبپز کنید. برای اطمینان از پخت شدن سیب زمینی می توانید انتهای یک قاشق کوچک را در آنها فرو نموده و نسبت به سفتی و نرمی که در هنگام فرو کردن قاشق حس می کنید، از پخته شدن کامل سیب زمینی مطمئن شوید. پوست آن ها را بکنید و در ظرفی جدا سیب زمینی را کاملاً له کنید. نمک، فلفل، تخم مرغ و جعفری را به آن اضافه نموده و به خوبی هم بزنید.

سرخ کردن کراکت سیب زمینی با پنیر گودا

موادی که مخلوط کردید باید اندازهی سفت بوده و بتوان آن را در دست حالت داد. اگر به نظر می رسد مواد شُل شده است، با اضافه کردن اندازهی آرد به مخلوط این مشکل بر طرف خواهد شد. یک گلوله کوچک از مواد را برداشته و آن را در کف دست باز کنید. بهتر است پنیر گودا را با ضخامتی حدوداً نصف بند انگشت به طول برش بزنید و مستطیل هایی با طول دو تا سه سانتی متر از پنیر آماده کنید.

در میان مواد کراکت که در کف دست باز کردید، یک تکه پنیر گودا گذاشته و مواد را برروی پنیر جمع کنید. شکل نهایی یک استوانه بسیار کوچک خواهد بود. محصول نهایی را در پودر سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید. به علت این که مواد کاملاً پخته هستند، لازم نیست مدت زمان زیادی سرخ شوند و تنها طلایی شدن روی آن ها کافی است. کراکت سیب زمینی با پنیر گودا آماده سرو است، بهتر است روی کراکت ها را با اندازه کمی جعفری تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی با پنیر گودا

  • سیب زمینی میانه 4 عدد
  • پنیر گودا 3 لیوان
  • ژامبون 3 ورقه
  • نمک، فلفل و پودر سیر به اندازه دلخواه

مراحل تهیه سیب زمینی سرخ شده با پنیر گودا

این دستور تهیه، آسان ترین راه برای تهیه سیب زمینی با پنیر گودا است. سیب زمینی را کمی ضخیم برش زده و با درجه حرارت کم سرخ کنید تا کاملاً مغز پخت گردد. سپس آنها را به صورت لایه لایه در ظرف سرو گذاشته و پیش از اضافه کردن لایه بعدی، پنیر گودای رنده شده و ژامبون خرد شده را روی سیب زمینی های سرخ شده پخش کنید. لایه نهایی و بیرونی بهتر است ژامبون و پنیر باشد. ظرف را حدوداً یک ربع در طبقه وسط و شعله بالایی در فر قرار دهید. هنگامی که پنیرگودا آب و اندازهی طلایی شد، می توانید آن را سرو کنید.

نتیجه گیری

بهتر است بدانید سیب زمینی با پنیر گودا با هر طرز تهیه، کالری بسیار بالایی داشته و مصرف زیاد آن توصیه نمی گردد. بهتر است پنیر گودا را با بسته بندی تهیه نموده و آن را به صورت باز خریداری نکنید. این غذا در وعده ناهار و عصرانه نوش جان کنید و در صورت ابتلا به چربی خون، در خوردن سیب زمینی با پنیر گودا احتیاط کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سیب زمینی با پنیر گودا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید