زنان مسلمان تورنتو صاحب مرکز مشاوره اختصاصی شدند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خط تلفن کمکی که به صورت اختصاصی برای زنان مسلمان پس از چندین ماه تحیقیق را اندازی شده است دارای 13 نفر کارمند است که 5 روز هفته و هر روز به مدت 2 ساعت آماده صحبت و ارائه هر گونه هدایت و مشاوره به زنان مسلمان در شهر تورنتو هستند.

زنان مسلمان تورنتو صاحب مرکز مشاوره اختصاصی شدند

به گزارش مجله شبانه وبلاگ آریابلاگ، یک مرکز اسلامی در شهر تورنتوی کانادا در اقدامی ابتکاری یک خط تلفن برای یاری به زنان مسلمان در این شهر راه اندازی نموده است.

صباح کاظمی مدیر این مرکز می گوید: زمانی که ما در این باره جستجو کردیم متوجه شدیم مانند این خط تلفن که برای یاری و پشتیبانی از افراد احتیاجمند راه اندازی شده است زیاد وجود دارد، اما نمونه ای خاص برای مسلمانان با توجه به دین و فرهنگ آنها وجود ندارد.

وی در جریان یک سمینار برای مقاصد آموزشی و تقویتی برای زنان به فکر راه اندازی این خط تلفن افتاده است. وی از همان ابتدا با تماس های زنانی در منطقه تورنتو که می خواستند درباره موضوعات مختلفی با وی صحبت نمایند رو به رو بوده است. صباح در این باره می گوید: زنان مختلفی با من تماس می گرفتند و می خواستند درباره مسائل مختلفی که در زندگی آنها رخ می دهد با من صحبت نمایند و من در آن موقع برای بعلاوه کاری آماده نبودم.

خط تلفن یاریی که به صورت اختصاصی برای زنان مسلمان پس از چندین ماه تحیقیق را اندازی شده است دارای 13 نفر کارمند است که 5 روز هفته و هر روز به مدت 2 ساعت آماده صحبت و ارائه هر گونه هدایت و مشاوره به زنان مسلمان در شهر تورنتو هستند.

این کارمندان از 25 تا 45 سال سن داشته و با گذشته های متفاوت به این کار مشغول هستند. آنها بعلاوه می توانند به چندین زبان مختلف صحبت نمایند و در موارد مورد احتیاج به مشاوره بپردازند.

از دیگر نکاتی که در این مرکز رعایت می گردد بحث رعایت هویت تماس گیرندگان است. افراد احتیاجمندی که با این مرکز تماس می گیرند می توانند به صورت کاملا ناشناس باقی بمانند البته مسئولین این مرکز در صورت رو به رو شدن با موارد حاد که خطرات شدید برای تماس گیرندگان وجود داشته باشد به سرعت مقامات را در جریان می گذارند.

در این چند هفته که از راه اندازی این خط تماس گذشته موفقیت بسیار خوبی را بدست آورده است و در همین مدت کوتاه ده ها تماس با این مرکز اجرا شده است و زنان مسلمان سوالات خود را در مورد مسائلی همانند: ازدواج، پیدا کردن سرپناه و بعلاوه در چندین مورد کوشش برای سوء استفاده از این زنان بوده است.

صباح کاظمی می گوید: قصد ما در این مرکز بیشتر پشتیبانی کردن از افراد و گوش دادن به صحبتهای آنان است و نصحیت و هدایت کردن در مرحله بعد واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زنان مسلمان تورنتو صاحب مرکز مشاوره اختصاصی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان مسلمان تورنتو صاحب مرکز مشاوره اختصاصی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید