ربات تازه دیزنی اسکیت سواری می نماید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، وقتی به ربات ها فکر می کنید، احتمالاً فکر شما به سمت شرکتی مثل دیزنی نمی رود. اما این شرکت در جدیدترین رویداد خود از ربات جدیدی رونمایی نموده است که ابعادی شبیه بچه ها (و در واقع شخصیت های دیزنی) دارد.

ربات تازه دیزنی اسکیت سواری می نماید

وقتی به ربات ها فکر می کنید، احتمالاً فکر شما به سمت شرکتی مثل دیزنی نمی رود. اما این شرکت در جدیدترین رویداد خود از ربات جدیدی رونمایی نموده است که ابعادی شبیه به بچه ها (و درواقع شخصیت های دیزنی) دارد، با اسکیت حرکت می نماید و البته می تواند پشتک بزند.

دیزنی در رویداد SXSW 2023 در خلال ارائه Art & Science of Storytelling اشاره ای به کوشش های خود درزمینه توسعه ربات های پویا داشت؛ ربات هایی که می توانند کار های مختلفی انجام دهند. یکی از این ربات ها می تواند 20 متر به هوا پرتاب گردد و در حین پرواز پشتک بزند. ربات دیگری که این شرکت توسعه داده، شبیه به یک فرودگر است که می تواند از ارتفاع بالا رها گردد و به سلامت روی زمین فرود بیاید. اما یک ربات دیگر هم بود که نمایش طولانی تری را از آن دیدیم.

این ربات در مراسم مذکور به تن هایی از داخل یک جعبه خارج شد و خودش را به تماشاچیان نشان داد. ربات دیزنی در زیر پا های خود اسکیت داشت تا به راحتی بتواند حرکت کند. البته این ربات می تواند پشتک هم بزند و اگر زمین بخورد، خودش قادر است دوباره روی پا بایستد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

ربات دیزنی می خواهد احساسات داشته باشد

مورگان پاپ، از مهندسان ارشد دیزنی روی صحنه درباره کوشش های این شرکت گفت: این جدیدترین کوشش ما درزمینه ساخت ربات هایی است که می توانند با مهمانانمان ارتباطی عاطفی برقرار نمایند.

دیزنی برای ساخت این ربات و ربات های مشابه آن از مواد پربازده و جلوه های مکانیکی خاصی استفاده می نماید تا محصولاتش پویاتر شوند. بااین حال، آن ها برای ایجاد احساس در حرکات ربات خود از داده های حاصل از موشن کپچر هم استفاده نموده اند. در این تکنیک معمولاً حرکات انسان ها به وسیله لباس های مخصوصی که قابلیت ردیابی دارند، به کامپیوتر داده می گردد.

تمام این فاکتور ها در ساخت شخصیت کلی این ربات تأثیر داشته اند. با توجه به اینکه قرار است پارک تفریحی جدیدی با الهام از انیمیشن Zootopia در سال 2023 در شانگ های افتتاح گردد، این احتمال داده می گردد که این ربات هم به آنجا برود. اما دیزنی هنوز این موضوع را تأیید ننموده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "ربات تازه دیزنی اسکیت سواری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات تازه دیزنی اسکیت سواری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید