برترین انیمه های سینمایی دهه هشتاد میلادی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، انیمه در دهه هشتاد میلادی کاملا با امروزه متفاوت بود و در آن موقع، ژانر وحشت و سایبرپانک سلطه بسیار بیشتری داشتند و بسیاری از ایده های عجیب و غریب را برای مخاطبان به تصویر کشیدند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین انیمه های سینمایی از دهه هشتاد میلادی بپردازیم.

برترین انیمه های سینمایی دهه هشتاد میلادی

10. انیمه شهر هیولا - محصول سال 1988

Monster City (1988)

انیمه سینمایی شهر هیولا (Monster City) به وسیله Discotek Media در سال 1988 میلادی به روی پرده سینماها آمد و با عنوان Demon City Shinjuku یا Hell City Shinjuku نیز شناخته می شود. این انیمه داستان یک شمشیرباز جوان را دنبال می نماید که در منطقه شینجوکوی توکیو در حال نبرد است و در پی انتقام گرفتن از مردی است که پدرش را کشته و بعلاوه میخواهد تا پورتالی به قلمروی شیطان در توکیو باز کند.

این انیمه نمونه بسیار خوبی از داستان سریع و خوب است که سکان کارگردانی آن را یوشیاکی کاواجیری برعهده داشته است، کسی که در این ژانر تبهر بسیار زیادی دارد. داستان این انیمه بسیار جالب به نظر می رسد و همچون نسخه ای انیمه ای از فیلم جان سخت (Die Hard) با حضور شیاطین احساس می شود.

9. انیمه ماجراجویی فضایی کبرا - محصول سال 1982

Space Adventure Cobra (1982)

انیمه ماجراجویی فضایی کبرا (Space Adventure Cobra) به وسیله Toho-Towa در سال 1982 میلادی عرضه شد. این اثر علمی تخیلی داستان شخصی به نام کبرا را دنبال می نماید که یک سارق فضایی مشهور است و پس از انجام یک کار رها می شود تا بمیرد. پس از دو سال، او باز می شود و حالا درون دستش یک اسلحه مخفی دارد. در میان راه، او با یک شکارچی جایزه بگیر به نام جین آشنا می شود که او را قانع می نماید تا به او در نجات جهان یاری کند. داستان اکشن بسیار عالی و بعلاوه تصویرگری مجذوب نماینده سبب شده تا این فیلم ترکیبی سرگرم نماینده و جالب از جنگ ستارگان (Star Wars) و جیمز باند (James Bond) باشد. تماشای این فیلم بسیار لذت بخش است که اکشن و حال و هوای فوق العاده دهه هشتاد میلادی را دارد.

8. انیمه اپلسید - محصول سال 1988

Appleseed (1988)

انیمه سینمایی اپلسید (Appleseed) به وسیله Gainax ساخته شده و کارگردانی آن را کازایوشی کاتایاما در دست داشته است و اتفاقات آن در جهانی سایبرپانک جریان دارد. این فیلم بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده اما مسیر داستانی فیلم نسبت به مانگا انحراف قابل توجهی دارد. در حقیقت، این فیلم تنها کاراکترها و محیط را برداشته و داستان منحصربه فرد خودش را پیرامون آن ها خلق نموده است. این انیمه داستان یک افسر پلیس و همکار سایبورگش را دنبال می نماید که در یک کلان شهر پادآرمانی با مجرمان مقابله می نمایند.

7. انیمه نئو توکیو - محصول سال 1987

Neo Tokyo (1987)

انیمه سینمایی نئو توکیو (Neo Tokyo) اثری علمی تخیلی از Toho به شمار می رود که در سال 1987 میلادی به روی پرده سینماها آمد. از این اثر به عنوان Labyrinth Tales نیز یاد می نمایند و سه داستان متفاوت را روایت می نماید که هر کدام از آن ها به وسیله سه نویسنده و کارگردان متفاوت ساخته شدند.

اولین داستان دختری را دنبال می نماید که در پی پیدا کردن گربه اش است اما به وسیله یک در وارد جهان دیگری می شود. این جهان پر از چیزهای عجیب و غریب است و دختر در نهایت یک چادر سیرک را پیدا می نماید و داستان های بعدی را از صفحه تلویزیون می بیند.

6. انیمه دی شکارچی خون آشام - محصول سال 1985

Vampire Hunter D (1985)

انیمه دی شکارچی خون آشام (Vampire Hunter D) اثری فانتزی و ترسناک به شمار می رود که به وسیله Toho ساخته است و داستان عاشقانه یک زوج را روایت می نماید که در آینده ای پادآرمانی زندگی می نمایند. زن تحت تهدیدی از سوی خون آشامی به نام لرد واقع شده است و در حقیقت، به عنوان عروس بعدی لرد انتخاب شده اما او می خواهد از این سرنوشت خودش بگریزد و به همین علت نیز شکارچی خون آشامی را استخدام می نماید، کسی که خودش نیمه خون آشام است. این انیمه پر از سکانس های اکشن و خونین است و داستان و کاراکترهای آن به خوبی توسعه پیدا کردند.

5. انیمه شهر شریر - محصول سال 1987

Wicked City (1987)

انیمه شهر شریر (Wicked City) اثری در ژانر فانتزی و ترسناک است که به وسیله Joy Pack Film عرضه شده است. اتفاقات این اثر در خاتمه قرن بیستم جریان دارد و جهانیی را به نمایش می گذارد که در آن، شیاطین به طور مخفیانه در کنار انسان ها زندگی می نمایند و یک نیروی ویژه مسئول متعادل نگه داشتن زندگی بین این دو گونه است. این نیرو به عنوان گارد سیاه شناخته می شود و از جهان سیاه در برابر انسان های معمولی و شیطانی که قصد برهم زدن تعادل را دارند، محافظت می نماید. این اثر تجربه اکشن خارق العاده ای را رقم می زند و کاراکترهای ماندگاری دارد و سبک هنری آن فوق العاده زیبا است.

4. انیمه مدفن کرم های شب تاب - محصول سال 1988

Grave of the Fireflies (1988)

انیمه مدفن کرم های شب تاب (Grave of the Fireflies) محصولی از استودیو جیبلی به شمار می رود که اتفاقات آن در جنگ جهانی دوم در ژاپن جریان دارد و داستان دو یتیم را دنبال می نماید که در خاتمه جنگ برای تأمین هزینه های خود کوشش می نماید. پدر آن ها برای خدمت در اقیانوس آرام رفته و مادرشان نیز به تازگی بر اثر بمباران جان باخته است. حالا آن ها باید روی پای خودشان بایستند و راه شان را در این جهانی خشن پیدا نمایند. داستان دلخراش و اشک آور این اثر به زیبایی روایت می شود که نتیجه آن چندین جایزه از جمله جایزه ربان آبی (Blue Ribbon Award) بوده است.

3. انیمه سرویس تحویل کی کی - محصول سال 1989

Kikis Delivery Service (1989)

انیمه سرویس تحویل کی کی (Kikis Delivery Service) اثری فانتزی به شمار می رود که در سال 1989 میلادی به روی پرده سینماها آمد. این اثر بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و داستان ساحره جوانی به نام کی کی را بازگو می نماید که به همراه گربه سخنگویش سفر می نماید. او همچنان در حال آموزش است و تصمیم می گیرد تا با استفاده از توانایی های پروازش، یک کسب و کار تحویل را راه اندازی کند.

در طی داستان، او این توانایی های خودش را ز دست می دهد و حالا باید راهی برای غلبه به افسردگی و هدفی تازه در زندگی اش پیدا کند. این انیمه سینمایی بسیار زیبا و تماشایی به نظر می رسد و پس از گذشت این همه سال نیز همچنان همین گونه است.

2. انیمه آکیرا - محصول سال 1988

Akira (1988)

آکیرا (Akira) یک انیمه سینمایی اکشن و علمی تخیلی به شمار می رود که داستان یک رهبر گانگستر موتورسوار را روایت می نماید که در جهانی سایبرپانک و در توکیوی پادآرمانی حضور دارد. ارتش به صورت مخفیانه در حال آزمایش روی دادن قدرت های روانی به انسان ها بوده و یکی از همین آزمایش ها نیز یکی از اعضای این باند موتورسوار را به یک روان پریش وحشی تبدیل می نماید.

حالا بقیه اعضای گروه باید با گروهی از افراد با قدرت ذهنی همکاری نمایند تا به خشم و آشوب ایجاد شده به وسیله این روان پریش خاتمه بدهند. کیفیت انیمیشن سازی این اثر توانسته آن را در جمع برترین انیمه های تاریخ قرار بدهد و همین نیز سبب شده تا این اثر برای همواره منظره جهانی انیمه را تغییر بدهد.

1. انیمه همسایه من توتورو - محصول سال 1988

My Neighbor Totoro (1988)

انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro) در سال 1988 میلادی به روی پرده سینماها آمد و داستان آن نیز پیرامون دو دختر است که باید به روستا بروند تا زمانی را با مادر مریض شان سپری نمایند. در آنجا، آن ها با ارواح جالبی در جنگل روبه رو می شوند که آن ها را به ماجراجویی های مهیجی می برند. انیمیشن سازی خارق العاده و کاراکترهای دوست داشتنی سبب شده تا این اثر به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

منبع: فوت و فن / movieweb.com

به "برترین انیمه های سینمایی دهه هشتاد میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های سینمایی دهه هشتاد میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید