راهنمای انتخاب انواع کالای خواب

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اگه دنبال یه متخصص میگردین تا هدایت تون کنه چه نوع کالای خوابی خریداری کنید تا برترین باشه این مقاله برای شما مناسبه…

راهنمای انتخاب انواع کالای خواب

کالای خواب شامل چند تکه می باشد؟

امروزه استفاده از کالای خواب برای ما فقط تامین احتیاجهای اولیه از جمله گرم بودن در طول شب و راحتی نیست، بسیاری از افراد از کالای خواب به عنوان تغییر در دکوراسیون و تزئین محیط خواب خود و میهمانان شان استفاده میکنند. اجزای اصلی تشکیل دهنده یک سرویس کالای خواب میتواند شامل سرویس روتختی، ست ملحفه تشک، لحاف، بالش و تشک تخت باشد. میتوان روبالشی، روانداز، کوسن و روکسنی را به آن اضافه نمود اما هر کدام از آنها بعضا در سرویس روتختی یا ست ملحفه وجود دارند و وجود آنها در فهرست بالا ضرورتی ندارد.

علاوه بر تعداد اجزای موجود در کالای خواب یکی از مهمترین عواملی که باید هنگام خرید کالای خواب به آن توجه کنید، پارچه ای است که به وسیله آن هرکدام از اجزای کالای خواب تهیه میشود. انتخاب پارچه متناسب با احتیاج خریدار، مستقیما در کیفیت، دوام و قیمت هر کدام از تکه های موجود در کالای خواب تاثیرگذار است. به همین جهت به صورت مجزا در ادامه در خصوص آن شرح میدهیم …

چه جنس پارچه ای برای کالای خواب مناسب تر است؟

جنس پارچه کالای خواب

یکی از معیارهایی که تصمیم گیری در خصوص انتخاب و خرید کالای خواب را سخت میسازد، جنس پارچه کالای خواب است. معمولا سردرگمی خریداران ابتدا با طرح و رنگ موردنظر آنها آغاز میشود که نهایتا با توجه به سلیقه شخصی و مشورت گرفتن از دیگران بتوان درمورد آن نتیجه گیری کرد. اما تصمیم گیری در خصوص جنس پارچه کالای خواب امری سخت تر و تخصصی تر است که معمولا انتخاب را سخت میکند. با توجه به انواع مختلف پارچه برای کالای خواب در بازار از جمله پنبه، کتان، فلانل، ترک، پلی استر وغیره، تصمیم گیری برای خرید سخت میشود چرا که نمی دانیم از چه جنس پارچه ای برای مصرف استفاده کنیم و کدام برای ما مناسب تر است.

برترین پارچه برای تهیه کالای خواب کدام است؟

جنس پارچه مورد استفاده در کالای خواب مصرفی باید به گونه ای باشد که باعث حساسیت های پوستی و آلرژیک نشود. بعلاوه از گرما و تعرق بالا جلوگیری کند. لطافت و نرم بودن پارچه عامل مهم دیگری است که موقع خرید باید به آن توجه کنید.

با درنظر گرفتن نکات بالا و تطبیق آنها با ویژگی های پارچه های موجود در بازار میتوانید به انتخابی درست و صحیح برسید و از کالای خواب خود لذت ببرید.

سرویس روتختی چیست و انواع آن کدام است؟

تعریف سرویس روتختی

یکی از رایج ترین و محبوب ترین اقلام کالای خواب میان خریداران سرویس روتختی میباشد. علت آن هم این است که با خرید یک سرویس روتختی کامل، تقریبا همه اقلام مورد احتیاج برای تختخواب تکمیل میشود. علت دیگر آن این است که بانوان برای زیبایی و دکوراسیون منزل خود اهمیت بالایی قائل هستند و سرویس های روتختی به علت ست بودن در طرح و رنگ، جلوه و شکوه خاصی به اتاق خواب میدهد. تکه های سرویس روتختی شامل لحاف پنبه دوزی شده یا کاورلحاف، ملحفه روتشکی کشدار، روبالشی و روکسنی میباشد.

فرق روتختی با لحاف و روتختی کاوری چیست؟

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب سرویس روتختی دانستن این نکته است که تعداد تکه های روتختی چندتاست و شامل چیست؟

شاید خریداران بعد از انتخاب طرح، رنگ و نوع سرویس روتختی باید به سراغ این سوال بروند که آیا تمایل دارند سرویس روتختی مورد احتیاجشان لحاف داشته باشد یا فقط کاور لحاف کافی است؟

طبیعتا که اگر روتختی موردنظر لحاف دار باشد، شکیل تر به نظر میرسد اما هزینه بیشتری را در بر میگیرد پس اگر در منزل لحاف دارید و احتیاج نمیبینید هزینه اضافی بپردازید انتخاب روتختی کاوری(یعنی شامل کاورلحاف + ملحفه کش دار و…) گزینه مناسبی برای شماست.

برترین سرویس روتختی از کجا بخرم؟

برای خرید سرویس روتختی پیشنهاد میکنم آنرا از یک فراوریی تهیه کنید که هم قیمتی دسته اول داشته باشد و هم کیفیت سرلوحه کار آنها باشد. مجموعه چیداری با فراوری و فروش سرویس روتختی در طرح ها و مدل های متنوع این امکان را برایتان فراهم میکند که سرویس روتختی موردنظرتان را با کیفیتی استاندارد و بدون واسطه تهیه کنید.

ست ملحفه تشک چیست؟ و شامل چند تکه است؟

تعریف ملحفه تشک یا روتشکی

یکی از مهمترین ملزومات کالای خواب که در سرویس روتختی هم وجود دارد، ملحفه تشک است. روتشکی یا ملحفه میتواند کشدار یا بدون کش باشد. هدف از استفاده ملحفه روتشکی رعایت بهداشت و جلوگیری از تشدید باکتری و بیماری های پوستی موجود در رختخواب است. به همین جهت جنس مورد استفاده برای تهیه ملحفه میبایست مورد توجه باشد.

انواع سرویس ملحفه

برای آن دسته از افرادی که نمیخواهند سرویس روتختی بخرند، ست ملحفه گزینه مناسبی میباشد. ست ملحفه به دو دسته یکنفره و دونفره تقسیم میشود. از جهتی طرحدار و بدون طرح بودن یکی دیگر از ملاک های انتخاب برای نوع ست ملحفه است. جنس ملحفه دیگر معیاری است که در تفکیک نوع آن اثرگذار است.

فرق ملحفه و روتختی چیست؟

بسیاری از افراد هنگام تعویض و یا نوسازی سرویس کالای خواب خود تفاوت میان سرویس روتختی و ست ملحفه را نمیدانند به همین جهت در انتخاب بین این دو دچار تردید میشوند.

تفاوت اصلی بین این دو، تعداد تکه های موجود در هر کدام و نوع کاربرد آنها است.

سرویس روتختی از لحاظ کاربردی کامل تر است و احتیاج های بیشتری را رفع میکند اما ست ملحفه به لحاظ مالی باصرفه تر است. ست ملحفه شامل ملحفه کشدار و روبالشی میباشد در نتیجه شما میتوانید با خرید یک سرویس ملحفه، با هزینه کمتری احتیاج اولیه خودتان که همان رعایت بهداشت و تمیزی رختخواب است را رفع نمایید.

بالش یا بالشت؟ مسئله این است

چرا بالش و روبالشی مهم است؟

اگر بگوییم کیفیت خواب و مقدار راحتی در طول شب مستقیما به انتخاب بالش مناسب بستگی دارد، گزاف نیست. بروز دردهایی از جمله آرتروز و دیسک گردن و حتی کمردرد به علت عدم استفاده از بالش استاندارد هنگام خواب است. پس اگر کیفیت خواب و پیشگیری از مسائل مربوط به درد مفاصل برایتان مهم است همین حالا اقدام به تعویض بالش، متناسب با سر و گردن خود کنید.

بعلاوه برای جلوگیری از نفوذ باکتری، آکنه و لکه های مختلف بر روی بالش و عدم احتیاج به تعویض زود هنگام بالش تان، استفاده از روبالشی امری لازم است. شستشو و تعویض مداوم بالش کاری هزینه بر است اما روبالشی را میتوان به راحتی تعویض و یا شستشو نمود.

تشک یا دشک؟

استفاده از تشک مناسب برای استراحت علاوه بر افزایش مقدار راحتی، عایقی است میان بدن و سطح زمین چرا که جلوگیری میکند از نفوذ سرما و گرما به بدن. انتخاب تشک استاندارد به بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از کمردرد یا دیسک کمر یاری میکند و تاثیر بسزایی در پیشگیری از آن دارد.

انواع تشک برای استراحت کدام است؟

تشک یکی از آن اقلام کالای خواب است که انتخاب آن مستقیما به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. بعضی از افراد به تشک های طبی-فنری علاقه دارند اما بعضی دیگر خوابیدن روی همان تشک های سنتی و زمینی را همانند گذشته ترجیح میدهند و نسبت به آنها حس بهتری دارند. اما برای پذیرایی از مهمانان خصوصا تعداد بالا، برترین گزینه تشک های مهمان میباشد. برای اینکه بتوانید در گردش های بیرون شهر و مسافرت های کوتاه طبیعت گردی، هنگام استراحت راحت باشید میتوانید تشک مسافرتی تهیه و استفاده نمایید.

منبع: اتاق

به "راهنمای انتخاب انواع کالای خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب انواع کالای خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید