تداوم فرایند افزایشی بیماران سرپایی کرونا ، 3 استان در صدر فوتی های کووید 19

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته شاهد تداوم فرایند افزایشی در موارد سرپایی مثبت کرونا بوده ایم و تعداد بیماران سرپایی مثبت در کشور نسبت به هفته قبل تر حدود 4 درصد افزایش داشته است.

تداوم فرایند افزایشی بیماران سرپایی کرونا ، 3 استان در صدر فوتی های کووید 19

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور اعلام کرد: در هفته گذشته تعداد بستری شدگان بیماری در کشور نسبت به هفته قبل تر تغییر چندانی نداشته و به طور کلی می توان گفت که شیب نزولی نمودار بستری شدگان بیماری در بیمارستان ها و مراکز درمانی متوقف شده است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته استان های ایلام، کرمان، هرمزگان، بوشهر و یزد دارای بیشترین اندازه بروز موارد بستری مثبت در کشور بوده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: نمودار موارد بستری شدگان کووید 19 در استان سیستان و بلوچستان همچنان با شیب تندی رو به افزایش است؛ به طوری که اندازه بروز موارد مثبت بستری در این استان برای اولین بار طی یک سال گذشته به اندازه میانه کشور رسیده است.

وی اضافه نمود: بعلاوه در هفته ای که گذشت، استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ترتیب دارای بیشترین اندازه بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، لاری اعلام کرد: طبق آخرین گزارش های واصله، استان های سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان، همدان، آذربایجان غربی و ایلام دارای کمترین اندازه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از تاریخ 26 خرداد تا 2 تیر ماه امسال بیش از 30 هزار اخطار به مراکز تهیه، توزیع عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهی در کشور به علت سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی صادر شده است و تعداد 786 مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمپ شده اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "تداوم فرایند افزایشی بیماران سرپایی کرونا ، 3 استان در صدر فوتی های کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فرایند افزایشی بیماران سرپایی کرونا ، 3 استان در صدر فوتی های کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید