این استان ها در شرایط قرمز کرونایی هستند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خبرنگاران : طبق توضیحاتی که امروز سخنگوی وزارت بهداشت ارائه نموده، 27 استان کشور در شرایط قرمز کرونایی به سر می برند و 4 استان نیز در شرایط زرد و نارنجی هستند.

این استان ها در شرایط قرمز کرونایی هستند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 483 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 45 هزار و 738 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم آذر 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 721 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 801 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 880 هزار و 542 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 617 هزار و 715 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5824 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز نج میلیون و 871 هزار و 98 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اضافه نمود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: نمودار و موارد ابتلای روزانه کرونا در استان فارس همچنان دارای فرایند صعودی و در زمان حاضر به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است. هم اکنون شهرهای آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سروستان، سپیدان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوار، مرودشت و ممسنی در شرایط قرمز یعنی خیلی پر خطر قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: شهرستانهای عوض، بیضا، خرامه، سرچهان، گراش، پاسارگاد، خنج، زرین دشت، کازرون، گرامی، لارستان، لامرد و نی ریز در شرایط نارنجی یعنی پر خطر هستند و بقیه شهرها در شرایط زرد و خطر متوسط قرار دارند.

وی گفت: در هفته گذشته میزان بروز موارد جدید بیماری در استان فارس حدود 22.5 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بود که پایین از میانگین کشوری است. همچنین در هفته گذشته بروز مورد مرگ و میر ناشی از کووید19 در این استان 50 به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: از نقاط قوت مدیریت کرونا در استان فارس، بالا بودن میزان تست و افزایش موارد شناسایی بمیاران بوده است که بیش از 475 هزار تست پی سی آر تا به امروز در این استان اجرا شده است، در زمان حاضر دو هزار و 345 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در بیمارستانهای استان فارس بستری هستند که 387 نفر آنها به علت شرایط ویژه نامناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه مردم و مسئولان در اجرای پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلام شده و نظارت دقیق نهادهای متولی در اجرای هر چه مطلوبتر این مقررات شاهد کاهش مورد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید19 در کشور باشیم.

پیگیری خبری از تازه ترین شرایط کرونایی استان ها نشان می دهد با وجود اینکه استان چهار محال و بختیاری همچنان در اوج شیوع کرونا واقع شده است اما فرایند افزایشی شیوع در یک ثبات نسبی واقع شده است.

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: این ثبات نسبی چنانچه با مشارکت مردم در اجرای صحیح مصوبات و محدودیت های 2 هفته ای همراه گردد می تواند ما را به مهار فرایند افزایشی و شکست شیب صعودی ویروس کرونا در استان امیدوار کند.

وی با بیان اینکه این استان همچنان در اوج شیوع ویروس کرونا واقع شده است، گفت: با این وجود درصد مرگ و میر در استان کمتر از کشور است به طوری که در استان تنها سه درصد مبتلایان جان خود را از دست می دهند که این رقم در میانگین کشوری 6 درصد است.

از ارومیه نیز خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اعلام نموده که تعداد فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان به 2 هزار و 714 نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده اضافه نمود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر ثبت 23 فوتی جدید، آزمایش 17 نفر افراد فوت شده روزهای گذشته نیز مثبت اعلام شد. در حال حاضر تعداد کل بستری های مربوط به بیماری های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و 418 نفر رسیده که از این تعداد 680 نفر مشکوک و 738 نفر مبتلا به کرونا هستند.

در بوشهر نیز شمار بستری های کرونا کاهش یافته و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعمال بعضی محدودیت های آبان ماه از جمله کاهش ساعت کار بازاریان و کنترل اجرا شده در زمان حاضر شمار بستری های بخش کرونا در این استان به 149 نفر کاهش یافته است.

دکتر سعید کشمیری اضافه نمود: برای نخستین بار درچهار ماه گذشته است که شمار بستری های بخش کرونا در بیمارستان های استان بوشهر به کمتر از 150 نفر رسیده و این به معنی نتیجه بخش بودن اعمال محدودیت ها است.

این درحالی است که شمار بستری های بخش کرونا بیمارستان های استان بوشهر تا پیش از اعمال محدودیت های آبان ماه حتی به 300 نفر نیز رسیده بود.

همچنین خبر خوب دیگری از شهرستان خمین اینکه 86 درصد از مبتلایان به کرونا در خمین بهبود یافته اند و رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفته که 86 درصد از یک هزار و 60 بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تا به امروز بهبود یافته و با دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر مجتبی دیده دار اضافه نمود: تا به امروز سه هزار و 82 آزمایش تشخیص کووید 19 در خمین اجرا شده که در این راستا یک هزار و 231 بیمار مبتلا شناسایی شده است.

اما روزهای مرگبار کرونا در استان اردبیل در ادامه شرایط بحرانی و صعودی شیوع ویروس کرونا ادامه دارد به طوری که در شبانه روز گذشته 17 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و 79 مبتلای جدید نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در 26 آبان ماه با 19 فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در 25 آبان ماه با 113 نفر به ثبت رسید.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه فرایند صعودی شیوع کووید-19 در این استان، طی شبانه روز گذشته بستری همزمان مبتلایان به ویروس کرونا در این استان نیز به 483 نفر رسید که 20 نفر کمتر از رکورد تعداد افراد بستری در 2 روز قبل است.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان هم گفت: 194 مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان سمنان طی 24 ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع آمار مبتلایان به کووید 19 در استان از ابتدا تا به امروز به 17 هزار و 141 نفر رسید.

ویروس کرونا با احتساب 14 فوتی در 24 ساعت اخیر، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت 712 بیمار در استان سمنان شد. طی 24 ساعت گذشته 431 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان سمنان بستری شدند.

همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان منطقه نسبت به هفته گذشته فرایند کاهشی داشته و در چند روز اخیر تعداد موارد به 30 نفر رسیده که امیدواریم این شرایط ادامه پیدا کند و آرامش نسبی حاکم گردد.

دکتر سیدعلیرضا پورمازار اضافه نمود: همکاری مردم با مسوولان در اعمال محدویت ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب کاهش شیوع این بیماری است و باید این فرایند تا مهار آن ادامه داشته باشد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: 746 مبتلای جدید کرونا طی 2 روز ابتدای آذر در این استان شناسایی شده است.

مریم کوشکی اضافه نمود: از ابتدای شیوع کرونا تا 30 آبان، ابتلای قطعی 53 هزار و 289 شهفرایند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده که این تعداد تا خاتمه روز دوم آذر ماه به 54 هزار و 35 نفر رسیده است.

پیگیری خبری از شرایط محدودیت های کرونایی استان ها حاکی است که مسئولان استان قم با ادامه یافتن شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت های جدید، استفاده از خدمات غیرحضوری را بهترین راه حل برای در امان ماندن از کرونا هنگام انجام کارهای اداری می دانند.

از زمان شیوع ویروس کرونا درکشور و استان قم، با وجود همه کوشش های اجرا شده و اهتمام کادر درمان به مقابله با این ویروس، هنوز سلامت مردم در معرض خطر است و هر روز تعداد قابل توجهی از هموطنان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند تا جایی که محدودیت های کرونایی با توجه به این شرایط تشدید و از مردم خواسته شده تا حد امکان در خانه بمانند و برای یاری به قطع زنجیره شیوع بیماری، فعالیت های اداری خود را به وسیله بسترهای الکترونیکی انجام دهند.

پس از گذشت حدود چهار روز از اجرای محدودیت هایی کرونایی، شاهد رعایت بیشتر مردم آذربایجان غربی از این طرح هستیم و علاوه بر اصناف و بازاریان، شهفرایندان نیز در ترددهای درون و برون شهری، بیشتر موارد اضطراری را مد نظر دارند و از تردد زیاد خودداری می نمایند.

از دیشب که شب سوم محدودیت های کرونایی بود، فرایند اجرای آنها در استان آذربایجان غربی بسیار مطلوب تر شده و حتی بسیاری از شهفرایندان، پیش از ساعت 21 در منزل مانده و عطای بیرون رفتن را به لقایش می بخشند.

همچنین برآیند اعمال محدودیت ها در استان سمنان با شرایط قرمز کرونایی نشان می دهد که آحاد جامعه، در بخش های مختلف از تعطیلی واحدهای صنفی تا ممنوعیت تردد، با وجود مشقت ها، برای مبارزه با کرونا پایبند محدودیت ها و همراه مدافعان سلامت هستند.

با اعمال محدودیت های شدید کرونایی در گچساران شهفرایندان به خود آمدند و اوضاع تا حدودی بهتر شد و حالا این شهرستان در شرایط نارنجی ویروس کرونا واقع شده است.بیش از 70 نفر بر اثر بیماری کووید 19 در گچساران جان خود را از دست داده اند و در صورت پایبند نبودن شهفرایندان به رعایت مراقبت های بهداشتی احتمال افزایش قربانیان این ویروس کشنده وجود دارد.

خبر دیگر از رشت اینکه متخلفان بی توجه به محدودیت تردد شبانه درگیلان اعمال قانون می شوند و سردار عزیز الله ملکی فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا در محدودیت تردد شبانه ازساعت 21 تا 4 بامداد گفت: برای اجرای این محدودیتها دوربین های کنترلی از ابتدای مبادی ورودی فعال هستند و همان جا پلاک های غیر بومی اعمال قانون می شوند.

به گفته جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان از ابتدای اجرای طرح یعنی طی سه روز گذشته همکاری خیلی خوبی بین اقشار مختلف مردم، اعم از بازاریان، اصناف و کسبه با مجریان طرح در سراسر استان وجود داشته ضمن آنکه تیم های نظارتی که در 16 شهرستان توسط فرمانداران این طرح را اجرا می نمایند، افزایش یافته است.

از ساری خبر رسیده که رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفته که حدود 95 درصد از واحدهای صنفی استان که مشمول ممنوعیت فعالیت در اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی شدند تا به امروز این محدودیت ها را اجرا نموده اند.

حسینعلی قوانلو ادامه داد : آنالیز های میدانی نشان می دهد که اجرای محدودیت و ممنوعیت کرونایی در نقاط مرکزی و پرتردد شهرهای استان بیش از این میزان است و بخشی از تخلفات نیز مربوط به مشاغل مشمول در حاشیه شهرهاست.

وی گفت : با اجرای طرح محدودیت کرونایی از اول آذر ماه امسال تا به امروز به طور میانگین روزانه حدود 50 واحد صنفی متخلف که بیش از 90 درصد از این واحدها نیز در حواشی شهر فعالیت داشتند، به دلیل عدم رعایت محدودیت و ممنوعیت کرونایی پلمب شدند.

همچنین فرماندار بیجارگفت که ورود و خروج خودروهای شخصی به این شهرستان تابع قوانین ستاد کروناست و انتظار داریم مردم در اجرای محدودیت ها، همکاری نمایند.

علی اکبر ورمقانی اضافه نمود: پلیس راهور و پلیس انتظامی شهرستان بیجار در ورودی شهرستان از سمت استان زنجان مستقر خواهد بود و طبق دستور عمل، فقط پلاک های بومی استان که برای رسیدن به شهر خود باید از بیجار عبور نمایند اجازه خواهند داشت و سایر پلاک های غیر بومی، ممنوعیت دارند.

به گفته فرماندار شهرستان رباط کریم 204 راننده متخلف در دو روز گذشته در طرح محدودیت تردد خروج خودروهای با پلاک بومی و ورود خودروهای با پلاک غیر بومی در راستای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان جریمه 500 هزار تومانی شده اند.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین اکنون 97 درصد اصناف و واحدهای عرضه کالا در استان محدودیت های کرونایی اعمال شده را رعایت نموده اند.

هوشنگ محمدی اضافه نمود: اصناف قزوین همکاری مناسبی را با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و تعزیرات حکومتی به عنوان یکی از دستگاه های عضو این ستاد داشته اند.

شهرداری همدان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت دستفروشان در سطح شهر به ویژه محدوده پیاده راه بوعلی را برای مدت 2 هفته و تا خاتمه طرح اعمال محدودیت ها، ممنوع نمود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت که میزان رعایت پروتکل ها و الزامات مربوط به محدودیت های اجتماعی در این استان به 80 درصد رسیده است.

دکتر مهرداد بابایی گفت: میزان رعایت پروتکل ها و الزامات محدودیت های کرونا تا روز دوم اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان 76 درصد بود که به 80 درصد رسیده است.

در زنجان نیز با اجرای محدودیت های کرونایی و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه های مختلف از اول آذرماه جاری، 92 درصد اصناف استان مقررات وضع شده را رعایت کردند.

به گفته فرماندار رضوانشهر برای حفظ جان مردم و در امان ماندن از خطر کرونا، تمامی مراکز تجمع در این شهرستان تعطیل اعلام می گردد.

محمود قاسمی با اشاره به اجرای طرح ملی غربال گری جمعیت بصورت خانه به خانه اضافه نمود: برای تأمین ملزومات اولیه اکیپ های این طرح، باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده گردد و همکاری لازم با آن سلامت ما را بدنبال خواهد داشت.

در کرمانشاه نیز فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت که طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها به خوبی در این شهرستان با همکاری حداکثری مردم در حال انجام است.

به گفته وی در این طرح که از روز شنبه اول آذر در سراسر کشور شروع شده است، بخش اعظمی از بازاریان همکاری خوبی برای اجرای طرح دارند. با این حال در بعضی از شهرک ها مثل مسکن، الهیه، جعفرآباد و شریعتی گزارش هایی از فعالیت کسبه به دست رسیده است که تذکرات لازم با همکاری نیروی انتظامی به آنها داده شده است.

همکاری بیش از 90 درصدی کسبه و بازاریان شهرستان های کلاله با شرایط قرمز و گنبدکاووس با شرایط نارنجی شیوع بیماری کووید19 با طرح محدودیت کرونایی نوید بخش کاهش آمار مبتلایان به این بیماری در روزهای آینده است.

شروع طرح تشدید محدودیت کرونایی از اول آذرماه اگرچه بخش عمده ای از اصناف و بازاریان را خانه نشین کرد اما خلوتی خیابان ها به خصوص مراکز پرتجمع، امید به قطع زنجیره ابتلا به کرونا در استان گلستان بویژه در شهرستان با شرایط قرمز کلاله را افزایش داده است.

رییس پلیس هدایت و رانندگی ایلام گفت: بر اساس مشاهدات میدانی و در پی اجرای محدودیت های تردد کرونا، 90 درصد ترافیک استان در ساعات مقرر ممنوعیت کاهش یافت.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی گفت: مشاهدات میدانی نشان می دهد حدود 30 درصد ترافیک صبحگاهی در ایلام کاهش یافته است.

همچنین جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری با بیان اینکه همکاری خوبی از ناحیه مردم به خصوص صاحبان مشاغل و اصناف شاهد بودیم گفت: همانند مدت 9 ماه گذشته که اصناف و عموم مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و در خود مراقبتی و مراقبت از خانواده و اطرافیان و نزدیکان و افرادی که با آن ها در ارتباط هستند، واقعا سنگ تمام گذاشتند، در چهار روز گذشته نیز انصافا همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند.

86 درصد از مبتلایان به کرونا در خمین بهبود یافته اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 86 درصد از یک هزار و 60 بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تا به امروز بهبود یافته و با دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر مجتبی دیده دار روز سه شنبه اضافه نمود:تا به امروز سه هزار و 82 آزمایش تشخیص کووید 19 در خمین اجرا شده که در این راستا یک هزار و 231 بیمار مبتلا شناسایی شده است.

وی یادآور شد: 93 شهفرایند خمین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس مهلک از دست داده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به اینکه دوره انتقال ویروس کرونا 2 هفته ای است، اضافه نمود: اجرای محدودیت های 2اعمال شده در آذر ماه جاری و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم فرصت استراحت و تجدید انرژی را به کادر درمان می دهد.

دیده دار گفت: در زمان تعطیلی بعضی مشاغل فراغت بیشتری برای شهفرایندان ایجاد می گردد که نباید به دورهمی های خانوادگی بیانجامد چرا که این رفتار غیرمسئولانه عامل جدی در انتقال کرونا است.

وی با تاکید بر جدی دریافت کوچکترین علایم گفت: شهفرایندان در صورت بروز تظاهرات بالینی نظیر تب، تنگی نفس، سرفه و بدن درد باید به مرکز غربالگری کرونا در این شهرستان واقع در خیابان تهران، پشت بهزیستی سابق مراجعه نمایندو فرصت طلایی درمان را از دست ندهند.

15 درصد از کارمندان استان تهران به کرونا مبتلا شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران گفت: تا به امروز 15 درصد از کارمندان دستگاه های دولتی این استان به کرونا مبتلا شدند.

غلامرضا عباس پاشا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های دولتی تهران به وبلاگ آریابلاگ گفت: به دستور و تاکید استاندار تهران در بازرسی سرزده از دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی دولتی امروز- سه شنبه به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه استان، ریاست بازرسی استانداری تهران از تعدادی ادارات دولتی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید شد.

وی اضافه نمود: طبق گزارشات واصله در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و سازمانی منجر به این شد که تنها یک درصد از کارکنان این اداره کل با کرونا مبتلا هستند که این اداره کل با اقدامات جدی بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال شده است.

معاون استانداری تهران ادامه داد: برابر آنالیز های اجرا شده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بدلیل وجود خدمات ضرور شاهد افزایش مراجعین هستیم و همچنین در ورودی این اداره کل مشاهده کردیم که جمعیت زیادی حضور دارند.

وی تاکید نمود: گرچه هم اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و هم اداره کل ثبت اسناد و املاک در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقداماتی خود انجام دادند اما در این بازدید مشاهده کردیم که 3 نفر از کارکنان اداره کل اسناد از ماسک استفاده نمی کردند که برای اولین بار با تذکر کتبی و درج در پفراینده روبرو شدند.

عباس پاشا اعلام کرد: با توجه به اینکه در محل استانداری تهران مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی برای پیگیری کارهای اداری در رفت و آمد هستند 20 درصد کارمندان استانداری به کرونا مبتلا شدند.

به گفته وی، با تاکیدات استاندار تهران تمامی ادارات دولتی در زمینه رعایت بهداشت فردی و سازمانی و همچنین رعایت 50 درصدی دور کاری کارمندان رصد و نظارت می شوند و کارمندانی که از ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت ننمایند در مرحله اول با تذکر کتبی و درج در پفراینده و در مرحله بعدی با کسر از حقوق روبرو خواهند شد.

کرونا جان 8 نفر را در قم گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره آخرین شرایط از مبتلایان به بیماری کووید-19 در استان قم گفت: در 24 ساعت گذشته 8 تن کرونا مثبت جان خود را در این استان از دست دادند.

محمدرضا قدیر گفت: در 24 ساعت گذشته منتهی به چهارم آذر ماه جاری، 58 تن در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی اعلام کرد: همچنین 44 بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان های استان در این مدت داشته ایم.

وی اضافه نمود: در این مدت نیز، 57 تن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

قدیر گفت: در حال حاضر 442 تن مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان قم بستری هستند که حال 106 تن از آن ها وخیم است.

قم در حال حاضر جز شهرهای با شرایط قرمز کرونایی به شمار می آید و محدودیت ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "این استان ها در شرایط قرمز کرونایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استان ها در شرایط قرمز کرونایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید