پیش بینی وقوع سیل در نیمه جنوبی کشور

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی پنج روز آینده بارش ها در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

پیش بینی وقوع سیل در نیمه جنوبی کشور

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: سه شنبه (4 مردادماه) در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه شرقی فارس، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: روز چهارشنبه (5 مردادماه) این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکر شده در نیمه جنوبی فارس و جنوب استان های یزد و بوشهر نیز رخ خواهد داد.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنج شنبه (6 مردادماه) با کاهش شدت ناپایداری ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان برای نیمه شمالی این استان بعلاوه استان های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط استان های همدان، لرستان و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان روز های آدینه و شنبه فعالیت این سامانه در جنوب شرق و بخش هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد.

وی تاکید نمود: طی پنج روز آینده بارش ها در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

وی اعلام نمود: طی پنج روز آینده به طور متناوب برای استان های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بعلاوه روز های سه شنبه تا آدینه در دامنه و ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان در برخی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و برخی نقاط استان های سمنان تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد وخاک پیش بینی می گردد که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه ها خواهد شد بعلاوه طی این مدت به سبب وزش باد در برخی منطقه ها غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار رخ می دهد.

وی اضافه نمود: دریای عمان و تنگه هرمز از سه شنبه تا سرانجام هفته و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از سه شنبه تا آدینه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (5 مردادماه) نیمه ابری گاهی وزش باد شدید در بعدازظهر گرد و خاک و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و طی پنج شنبه (6 مردادماه) آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (4 و 5 مردادماه) اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 9 و 11 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هست

منبع: فرارو

به "پیش بینی وقوع سیل در نیمه جنوبی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وقوع سیل در نیمه جنوبی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید