ایده های طراحی کابین دوش حمام

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، طراحی حمام مانند طراحی سایر قسمت های خانه اهمیت بسیاری دارد. امروزه طراحان و معماران طرح های مدرن و متنوعی ارایه می دهند که قابل اجرا در حمام خانه های مدرن امروزی می باشند. در عصر حاضر کابین دوش های بسیار زیبایی برای حمام طراحی می شوند که فضای آن را به طور کلی دگرگون می سازند. کابین اکثر دوش ها از جنس شیشه ساخته می گردد و علاوه بر جدا نمودن دوش از سایر قسمت های حمام به گونه ای زیبا و جذاب به کل حمام مشرف می باشد. پانل های شیشه ای جلوه زیبایی به حمام بخشیده و فضای حمام را بزرگتر نشان می دهند. این پانل های شیشه ای هم در حمام های بزرگ و هم در حمام های کوچک کاربرد دارند و محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد.

ایده های طراحی کابین دوش حمام

در این نوشته از ما به معرفی انواع مدل های کابین دوش پرداخته ایم تا با ایده دریافت از آنها بتوانید به طرح ایده آل خود برای طراحی حمام دست پیدا کنید. این مدل ها و ایده ها به توضیح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

دوش با کابین شیشه ای

اگر می خواهید محل قرار دریافت دوش را از سایر قسمت های حمام جدا کنید, شیشه شفاف ایده آل ترین متریالی است که می توان بدین منظور به کار برد. در تصویر زیر دوش حمام توسط پانل های شیشه ای از سایر قسمت ها تفکیک شده است. درون این محفظه شیشه ای یک سکو برای نشستن تعبیه شده و قفسه های کاربردی و کوچک را مشاهده می کنید که در دیوار طراحی شده اند. علاوه بر آن دوش بزرگی که در سقف قرار گرفته زیبایی کابین شیشه ای را دوچندان کرده است.

نصب پنجره بالای دوش

ساخت یک پنجره در هر اندازه تغییر شگرفی در نمای حمام ایجاد می کند. در واقع حضور نور و پنجره یک فاکتور اضافی اما اثرگذار در حمام محسوب می گردد. حسی که از مشاهده و لمس نور در زیر دوش پیدا می کنید حسی ناب است,خصوصاً اگر این نور, نور طبیعی خورشید باشد. علاوه بر آن نوع دکوراسیونی که برای این حمام در نظر می گیرید خود تفاوت بسیاری در زیبایی و انعکاس نور پنجره ایجاد می کند.

سونا در کابین دوش

طراحی سونا و دوش در یک مکان ایده مناسبی برای حمام های کوچک محسوب می گردد. با این نوع طراحی شما یک سونای شخصی در خانه خود خواهید داشت. محفظه دوشی که هم در آن می توان دوش گرفت و هم به عنوان یک اتاق بخار می توان از آن استفاده کرد باید دارای پنجره باشد تا در صورت لزوم بتوان بخار را به بیرون راهنمایی نمود.

کابین دوش کوچک

اگر حمام خانه شما کوچک است می توانید با توجه به فضا در گوشه ای از حمام یک دوش کوچک طراحی کنید. فضای اطراف این دوش بسیار محدود بوده و صرفاً برای دوش دریافت سرپایی طراحی شده است. به منظور بزرگ نمایی فضای حمام می توان از شیشه شفاف برای ساخت محفظه آن استفاده نمود. محفظه شیشه ای بدون قاب بهترین گزینه برای طراحی دوش در حمام های کوچک است.

سونای خانگی

اگر فضای حمام شما به اندازه کافی بزرگ است می توانید یک سونای خصوصی در آن تعبیه کنید. در تصویر زیر شما یک محفظه بخار زیبا و بزرگ را مشاهده می کنید که دیوار آن با موزائیک پوشیده شده و یک سکوی سنگی برای نشستن در آن تعبیه شده است. تورفتگی دیوار فضای کافی برای قرار دادن وسایل مورد احتیاج برای دوش دریافت فراهم می کند و پنجره بزرگی که در سمت چپ تصویر مشاهده می کنید نور کافی برای روشنایی حمام تامین می کند.

دوش با کابین شیشه ای گرد

مهمترین چیزی که در طراحی دوش حمام به ذهن خطور می کند, شکل ظاهری کابین دوش است که به عنوان یک فاکتور جزئی می تواند دیزاین حمام را دگرگون سازد. کابین های گرد زیبایی بی نظیری دارند خصوصاً اگر با شیشه شفاف ساخته شوند اما آنها برای حمام های کوچکی که فضای کافی برای دوش ندارند مناسب نمی باشند.

الهام از طبیعت

اگر فردی طبیعت دوست هستید ممکن است حین دوش دریافت تمایل داشته باشید المان های طبیعی پیش رویتان باشند. در این صورت در طراحی حمام خود باید از متریال های طبیعی نظیر سنگ و چوب بهره ببرید. سعی کنید ترکیبی از متریال های طبیعی را در کنار هم به کار ببرید و با ایجاد کنتراست یک دیزاین بی نظیر ایجاد نمائید. شما می توانید از سنگ معمولی یا سنگ های رودخانه ای برای پوشش کف حمام و از چوب به عنوان یک عنصر دکوراتیو در حمام بهره ببرید.

دوش بدون کابین

ممکن است شما به دوش هایی که با پانل های شیشه ای, پرده یا دیوار جداکننده از سایر قسمت های حمام جدا شده اند عادت داشته باشید. هر چند دوش ها در اکثر حمام ها به صورت جدا از سایر قسمت ها می باشند اما لزوماً احتیاجی به تفکیک آنها نیست. شما می توانید دوش را بدون محفظه در حمام خود قرار دهید, اینگونه حمام شما بزرگتر به نظر می آید.

دوش داخلی و خارجی

شما می توانید دوش های داخلی و خارجی را در کنار هم طراحی کنید. با استفاده از دیوارهای شیشه ای به آنها اجازه دهید به یکدیگر مشرف باشند و بین آنها ارتباط وجود داشته باشد. در این صورت نور نیز وارد کابین دوش درونی شده و فضای آن را روشن جلوه می کند.

دوش لوکس

اینکه بگوییم چه فاکتوری فضای حمام را لوکس جلوه می دهد کار مسئله ای است. لوکس شدن حمام به چگونگی ترکیب متریال های مختلف, رنگ ها و نوع دکوراسیون آن بستگی دارد. یک دوش لوکس با محفظه شیشه ای کوچک از نظر بصری کاملاً بی نقص است. در طراحی این دوش ها تمام عناصر مورد احتیاج به صورت ایده آل ردیف می شوند و همواره یک عنصر متفاوت باعث می گردد حمام لوکس تربه نظر بیاید.

منبع: ساختمانچی

به "ایده های طراحی کابین دوش حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی کابین دوش حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید