اهمیت زردچوبه در درمان سرطان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، استفاده از زردچوبه به عنوان داروی گیاهی به ویژه در هند، چین و سایر کشورهای آسیایی سابقه طولانی دارد. این مقاله در مورد اهمیت زردچوبه در درمان سرطان اطلاعاتی را فراهم ساخته است.

اهمیت زردچوبه در درمان سرطان

عامل ضد باکتری و عامل ضد التهابی

چکیده

استفاده از زردچوبه به عنوان داروی گیاهی به ویژه در هند، چین و سایر کشورهای آسیایی سابقه طولانی دارد. این مقاله در خصوص اهمیت زردچوبه در درمان سرطان اطلاعاتی را فراهم ساخته است.

تعداد کلمات: 649 کلمه / تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه

برگرفته از سایت هالیستیزین

مترجم: رزیتا ملکی زاده

اهمیت زردچوبه در درمان سرطان

زردچوبه گیاهی است که دارای ساقه های ریشه مانند زیرزمینی است و در منطقه ها گرمسیری رشد می نماید، بعلاوه یک گیاه چند ساله است که به خانواده زنجبیل (Zingiberaceae) تعلق دارد. این گیاه بومی جنوب آسیا بوده و به مدت بسیار طولانی در طب آیووردا (طب سنتی هند) مورد استفاده قرار می گرفته است. پودر بدست آمده از ساقه های زیر زمینی آن عمدتاً به عنوان ادویه استفاده می گردد با این حال، جهت اهداف دارویی هم مورد استفاده قرار می گیرد. کورکومین که یک ماده شیمیایی موجود در زردچوبه است معین شده است که دارای خواص دارویی است. بنابراین زردچوبه به عنوان آنتی بیوتیک، عامل ضد باکتری و عامل ضد التهابی بکار برده می گردد. بعلاوه برای سیستم گوارش مفید است.

درمان سرطان

کورکومین به درمان سرطانهای معده، روده، سینه و پوست یاری می نماید. اثر بخشی کورکومین در درمان سرطان روده به اثبات رسیده است. طی مطالعه آزمایشگاهی اجرا شده در سال 2007 در خصوص اثر بخشی کورکومین، به اثبات رسید که بجای استفاده از شیمی درمانی به تنهایی، بایستی این فرایند درمانی با تجویز کورکومین تکمیل گردد. نکاتی که در ادامه آورده شده است اهمیت استفاده از زردچوبه را در پیشگیری از بروز سرطان شرح می دهد.

کورکومین موجود در زردچوبه آنزیم هایی را مهار می سازد که باعث رشد تومور در بدن می شوند. در نتیجه منجر به مداخله غیر مستقیم در رشد سلولهای سرطانی می گردد.

یکی از عوامل مؤثر بر سرطان وجود رادیکالهای آزاد است. از آنجا که کورکومین یک آنتی اکسیدان است، این رادیکالهای آزاد را خنثی می سازد.

طی آزمایشی که بر روی موش ها انجام شد، نتایج کاهش 40 درصدی در تومورهای خوش خیم حاصل شد. تومورهای خوش خیم در موش ها از طریق ژن های مسبب سرطان روده بزرگ در انسان ایجاد شده بودند.

مطالعه ای مشابه بر روی 3 گروه موش انجام شد. به تمامی 3 گروه موش سلولهای سرطان پروستات مسئول رشد تومورهای بدخیم تزریق شد. به 2 گروه از موشها عصاره کورکومین داده شد در حالی که بر روی گروه سوم هیچ کاری انجام نشد. دو گروه اول حدود 70% بهبودی از خود نشان دادند یعنی کاهش 70 درصدی در اندازه تومور در مقایسه با گروه آخر داشتند.

مطالعات یا آزمایشهای زیادی در خصوص اثر کورکومین بر روی انسان به طور مستقیم انجام نشده است. بنابراین، فرد همواره بایستی پیش از انتخاب داروهای گیاهی جهت درمان سرطان با پزشک مشورت کند.

بیشتر بخوانید: خواص و کاربرد زرد چوبه

تحقیقات نو

بر اساس آخرین تحقیقات اجرا شده در خصوص اثر بخشی کورکومین در درمان سرطان، معین شده است که سلولهای سرطانی تخمدان به درمانهایی مانند پرتو درمانی و شیمی درمانی آسیب پذیرتر خواهند بود در صورتی که پیش از آن تحت درمان با کورکومین قرار گرفته باشند. دکتر سوباش چوهان و دکتر مینا جاگی با یاری تیم تحقیقاتی از دانشگاه داکوتای جنوبی و دانشگاه استنفورد ایالات متحده مطالعه درون آزمایشگاهی را انجام دادند.

داروهای تهیه شده از زردچوبه به شکل قرص، کپسول و هم پودر در دسترس می باشند. محصولات موجود در بازار به عنوان داروهای کورکومین یا مبتنی بر زردچوبه فروخته می شوند. دوز مصرفی کورکومین بایستی با مشاوره پزشکان معین گردد. به این علت که درصد محتوای کورکومین موجود در زردچوبه مورد استفاده به عنوان ادویه جهت اثربخشی در کاهش سلولهای سرطانی به قدر کافی نیست. مصرف کورکومین تنها در صورتی بی خطر است که اندازه مصرف از طریق پزشک معین شده باشد. بیمارانی که دچار انسداد مجاری صفراوی هستند یا افرادی که دارای سنگهای صفراوی و زخم معده می باشند نباید داروی کورکومین را مصرف نمایند. بعلاوه این داروها نبایستی در طول دوران بارداری مصرف شوند.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

منبع: راسخون

به "اهمیت زردچوبه در درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت زردچوبه در درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید