آجیل خاص برای مزه مهمانی های نوروز؛ معرفی 12 آجیل

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، قرن هاست که فرهنگ های سراسر دنیا از درست کردن و خوردن آجیل لذت می برند و امروزه هم این میان وعده های خوشمزه همچنان محبوب هستند. چه دنبال اضافه کردن یک طعم و مزه خاص به نوروز خودتان هستید و چه دنبال فواید و مزایای یک میان وعده خوشمزه هستید، آجیل و مشتقاتش باید بخشی ضروری از رژیم غذایی شما باشند.

آجیل خاص برای مزه مهمانی های نوروز؛ معرفی 12 آجیل

از طرفی شما ممکن است آجیل های متنوعی بخواهید یا اینکه قبل از خرید آجیل تمام انواع آن را ببینید و بعد تصمیم به خرید بگیرید، ما برای شما پیشنهادهای ویژه ای داریم. ضمن این که توصیه می کنیم اگر که آدم خاص پسندی هستید، حتما از سایت های خرید آنلاین بازدید کنید که بیشترین مقدار تنوع را داشته باشند.

در ادامه 12 آجیل خاص برای مزه مهمانی های نوروز را به شما معرفی نموده ایم و بعد از آن از آجیل میوه خشک هم برای شما حرف زده ایم و یک معرفی کامل را ارائه داده ایم.

خاص ترین انواع آجیل برای مزه مهمانی های نوروز چیست؟

شما می توانید آجیل های مخلوط و کاربردی بسیار زیادی را برای مزه مهمانی های نوروز داشته باشید، از بین این آجیل ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. آجیل مخلوط شش مغز

آجیل شش مغز حاوی پسته، مغز بادام و بادام منقا با پوست، مغز فندق، بادام هندی، تخمه ژاپنی، تخمه کدو و تخمه محبوبی برشته است. این آجیل سرشار از آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ، پیری زودرس و افزایش سلامت قلب لازم است.

2. مخلوط آجیل شیرین

آجیل مغز شیرین حاوی مغز گردو، پسته، بادام، فندق و بادام هندی در کنار مویز و کشمش سبز است. آجیل مغز شیرین حاوی انواع خشکبار و مغزهای خام است. این آجیل فاقد نمک بوده و مغزهای آن بدون پوست هستند.

3. آجیل مخلوط چهار مغز تبریزی

آجیل چهار مغز تبریزی حاوی پسته اکبری، مغز بادام و بادام منقا با پوست، و بادام هندی است.

4. مخلوط میوه خشک حبه ای

مخلوط میوه خشک حبه ای که به آجیل میوه چیپسی هم معروف است از مجذوب نماینده ترین آجیل هاست. این آجیل شامل پاپایا، نارگیل، آناناس، پاپایا قرمز، آناناس رنگی و پاملو چیپسی است. آجل میوه چیپسی بارجیل از برترین انواع این میان وعده خاص است.

5. مخلوط مغزهای برشته و شیرین

آجیل مغز برشته و شیرین حاوی مغز گردو، مغز پسته، بادام، فندق و بادام هندی در کنار مویز، توت خشک و کشمش سبز است.

6. مخلوط آجیل دیابتی

آجیل دیابتی حاوی آلبالو خشک، مغز بادام انجیر خشک، بلوبری، پسته احمد آقایی، کشمش سبز و کشمش شاهانی (مویز) است. ترکیب این آجیل برای دیابت ضرری ندارد.

7. مخلوط بادام ها

آجیل بادام مخلوط حاوی بادام برشته زعفرانی، بادام منقا با پوست و بادام زمینی آستانه است. این مخلوط بادام را می توانید آنلاین از بارجیل سفارش دهید.

8. مخلوط آجیل برشته پودری

آجیل برشته پودری حاوی پسته اکبری، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی همگی برشته و پودری است.

9. مخلوط آجیل انرژی زا

آجیل انرژی زا حاوی مغز پسته، مغز بادام، آناناس چیپسی، سویا، مغز تخمه کدو مرمری، نارگیل چیپسی، ماکادمیا، کشمش شاهانی و گوجی بری است.

10. مخلوط آجیل مشکل گشا

آجیل مشکل گشا حاوی مغز بادام، مغز فندق و مغز پسته، نخودچی، کشمش سبز، نقل و توت خشک است.

11. مخلوط سالادی

آجیل سالادی حاوی کرنبری، کشمش سبز، مغز آفتابگردان خام، مغز تخمه کدو گوشتی، مغز تخمه مرمری، کشمش شاهانی و مغز تخمه محبوبی است.

12. مخلوط تخمه

آجیل تخمه حاوی تخمه کدوی مرمری، مشهدی و گوشتی، تخم هندوانه جابانی و محبوبی و تخمه آفتابگردان دور سفید است.

آجیل های خاص نوروز را می توانیم از کجا تهیه کنیم؟

دنیای آجیل به میزان ذائقه آدم ها تنوع دارد. برای مثال در کنار آجیل هایی که گفتیم مخلوط آجیل هندی، مخلوط آجیل مادرانه و مخلوط مغزهای رویال را هم می توان نام برد. البته باز هم می گردد به این فهرست اضافه نمود.

سوال اما این است که انواع آجیل های خاص نوروز را می توانیم از کجا تهیه کنیم؟ ساده ترین راه تهیه این همه آجیل متنوع آن هم در بسته های متنوع و در میزان های 250، 500 و 1000 گرمی، سفارش آن ها از فروشگاه های آنلاینی مثل بارجیل است که سعی دارند برترین تنوع و کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند.

ارزش غذایی انواع آجیل نوروزی

آجیل ها منبع بسیار خوبی برای تغذیه هستند و فواید زیادی برای سلامتی دارند. آن ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری هستند که می توانند به بهبود سلامت کلی یاری نمایند. آجیل ها طیف وسیعی از فواید مثل بهبود سلامت قلب، هضم بهتر، کاهش وزن، پوست و موی سالم، بهبود ایمنی و غیره را ارائه می دهند.

آجیل ها منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A و C، پتاسیم و آهن هستند. آجیل یک منبع عالی فیبر است. فیبر می تواند به تقویت سیستم گوارشی سالم یاری کند. در نهایت میوه خشک حاوی آنتی اکسیدان است. این مواد می توانند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب یاری نمایند و حتی ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت نمایند.

آجیل مخلوط میوه خشک؛ یکی از اصیل ترین و خاص ترین مزه های مهمانی نوروز

در نوروز باستانی ایران نه تنها میوه ها بلکه میوه خشک و لواشک هم از قدیمی ترین و اصیل ترین مزه های هر مهمانی نوروزی محسوب می شدند. البته در خارج از ایران هم از مخلوط میوه خشک به عنوان یک آجیل خاص استفاده می نمایند.

محصولات طبیعی خشک شده، محصولات ارگانیکی هستند که یا در معرض آفتاب (به وسیله هوا) و یا با دستگاه های مخصوص خشک شده اند. آن ها یک میان وعده سالم و راحت هستند، چون نگهداری و حمل و نقل آنها آسان است. میوه های خشک بعلاوه یک افزودنی عالی به دستور العمل های مختلف آشپزی، مثل کیک و کلوچه هستند.

انواع مختلفی از میوه های خشک در بازار موجود است، از جمله کشمش، زردآلو، خرما، انجیر، آلو خشک،کیوی، موز و غیره. هنگام انتخاب میوه های خشک، در پی میوه هایی باشید که شیرین نشده و سولفیت اضافه ندارند.

میوه های خشک یک میان وعده مغذی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. آن ها برترین منبع فیبر، ویتامین A و ویتامین C هستند. میوه های خشک هم می توانند به شما در رسیدن به مقدار مصرف توصیه شده روزانه میوه، یاری نمایند.

در ادامه می گوییم چرا آجیل مخلوط میوه خشک یکی از خاص ترین مزه هاست و مزایایش چیست؟

انواع میوه های خشک برای مزه مهمانی های نوروز

انواع مختلفی از میوه های خشک وجود دارد. هر نوع میوه خشک طعم و بافت منحصربه فرد خود را دارد که آن را به یک افزودنی عالی برای هر غذا تبدیل می نماید.

کشمش، شاید محبوب ترین نوع میوه خشک باشد. آن ها از خشک کردن انگور تهیه می شوند و طعمی بافتی شیرین و بافتی نرم دارند. کشمش اغلب در پخت و پز استفاده می گردد یا در ترکیب با سایر میوه خشک ها و آجیل ها، یک میان وعده سالم را می سازد. از برترین کشمش ها می توان به کشمش کاشمر اشاره نمود.

زردآلو، نوع دیگری از میوه های خشک است که برای میان وعده مناسب است. طعمی شیرین و تند آن ، این میوه خشک را به یک گزینه عالی برای ترکیب با سایر خشکبارها تبدیل می نماید. زردآلو بعلاوه منبع خوبی از فیبر و ویتامین های A و C است.

خرما، نوعی میوه خشک است که طعمی شیرین دارد. خرما اغلب در پخت و پز یا به عنوان یک ماده در میله های انرژی زا یا گرانولا استفاده می گردد. خرما بعلاوه منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است.

انجیر، یکی دیگر از انواع میوه های خشک است. این میوه خشک علاوه براینکه یک میان وعده محبوب است، می توان آن را برای دادن طعم بیشتر به ماست یا غلات، اضافه نمود. انجیر سرشار از فیبر و حاوی ویتامین های A و C است.

آلو خشک، یکی دیگر از انواع میوه های خشک است که برای میان وعده یا افزودن به غذا مناسب است. آلوها طعمی شیرین و در عین حال کمی ترش دارند، به همین علت به راحتی نمی توان در مقابل وسوسه خوردنشان مقاومت کرد. امروزه انواع مختلفی از میوه های خشک موجود است. با جز موارد بالا بسیاری از میوه های دیگر مثل سیب، گلابی، گیلاس، انبه و موز را هم می توان خشک کرد.

ضمناً شما می توانید میوه خشک را به صورت مخلوط، ورقه ای، حبه ای و درسته سفارش دهید.

فواید خوردن میوه های خشک

همان طور که گفتیم میوه های خشک یک میان وعده سالم و خوشمزه هستند. در ادامه با برخی از فواید خوردن میوه های خشک آشنا خواهید شد.

·میوه های خشک منبع خوبی از فیبر هستند. این می تواند برای رسیدن به تناسب اندام مفید باشد و بعلاوه می تواند به کاهش سطح کلسترول یاری کند.

·میوه های خشک منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آن ها می توانند انرژی شما را افزایش دهند و به حفظ سلامت سیستم ایمنی شما یاری نمایند.

·میوه های خشک کالری کمی دارند. این باعث می گردد آنها به یک میان وعده عالی برای افرادی که در کوشش برای کاهش وزن یا حفظ وزن خود هستند، تبدیل گردد.

بعلاوه نگهداری و حمل و نقل میوه های خشک آسان است. این ویژگی آن ها را به یک میان وعده عالی برای موقعیت های در حال حرکت مثل سفرهای جاده ای یا پیاده روی، تبدیل می نماید.

حرف آخر؛ از نوروز 1402، مزه های آجیلی را به رژیم خود اضافه کنید

آیا می دانستید که آجیل ها قرن هاست که وجود داشته اند؟ آن ها نه تنها یک میان وعده خوشمزه هستند، بلکه خوردن آن ها به طور منظم می تواند به شما یاری کند سبک زندگی سالمی داشته باشید و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهید. آن ها بعلاوه فوق العاده مغذی هستند و به علت محتوای فیبر بالایی که دارند، یک میان وعده عالی هستند. بنابراین اگر می خواهید سالم باشید و تناسب اندام داشته باشید، اضافه نمودن انواع آجیل را به رژیم غذایی خود را نباید فراموش کنید.

منبع: فوت و فن

به "آجیل خاص برای مزه مهمانی های نوروز؛ معرفی 12 آجیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجیل خاص برای مزه مهمانی های نوروز؛ معرفی 12 آجیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید