در کشور شکلات ها بلژیک، برترین شکلات را از کجا بخریم؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بلژیک کشوری آرام و رویاییست که آوازه شکلات های خوش طعم و بینظیر آن در سراسر دنیا طنین انداز شده، به گونه ای که بسیاری از افراد هنگامی که به بلژیک فکر میکنند اولین چیزی که به خاطر می آورند شکلات بلژیکی و عطر و طعم بیمانند آن میباشد.

در کشور شکلات ها بلژیک، برترین شکلات را از کجا بخریم؟

میتوان گفت برای عاشقان شکلات، بلژیک و بخصوص شهر بروکسل یک مکان رویایی محسوب میگردد جایی که هر فردی که عاشق شکلات و شیرینی باشد با تماشا

  • فواره های شکلاتی کوچک و بزرگ
  • جعبه های شکلاتی با متنوع ترین اشکال
  • آبنبات های رنگارنگ شکلاتی
  • کارخانه های شکلات سازی سراسر شهر
  • موزه شکلات بروکسل

به وجد آمده وبه یاد قصه رویایی هانس و گریتل و خانه شکلاتیشان می افتد.

شاید برای افرادی که برای اولین بار قصد سفر به این شهر رویایی را دارند انتخاب این امر که شکلات بلژیکی را از کدام فروشگاه ها تهیه کنند مقداری سخت به نظر برسد از این رو در این مقاله با وبلاگ آریابلاگ همراه باشید چرا که قصد داریم شما را با تعدادی از برترین شکلات فروشی های سراسر بلژیک آشنا نماییم.

به چه شکلاتی، شکلات بلژیکی گفته می گردد

اگر بخواهیم در یک جمله شکلات بلژیکی را توصیف کنیم باید گفت شکلات بلژیکی تنها به شکلاتی گفته میگردد که فرآیند مخلوط کردن، تصفیه و پخشآن تماما در بلژیک انجام شده باشد.

راهنمای خرید شکلات در بلژیک

با توجه به کیفیت بسیار بالای شکلات در کشور های اروپایی به خصوص بلژیک شما گزینه های بسیار زیادی برای خرید شکلات در سفر به این قاره و یا کشور بلژیک دارید. به همین علت در ادامه هدایت برای خرید شکلات در کشور بلژیک که بخشی از تور اروپا است اماده نموده ایم تا برترین فروشگاه های شکلات فروشی بلژیک را به شما معرفی کنیم.

شکلات فروشی پشن چاکلت Passion Chocolat

تنها چیزی که در ساخت شکلات اهمیت دارد عطر و طعم آن است.از نکات مهمی که در ساخت شکلات باید بدان اهمیت داده گردد.

  • بافت صاف
  • داشتن عطر فوق العاده
  • مزه خوب

و بسیاری موارد دیگر است که همه این موارد را میتوانید به راحتی در شکلات های مغازه پشن بیابید.

این شکلات فروشی که اولین بار از طریق ماسیمو اوری تاسیس شده، دارای شکلات های فوق العاده ای است که تماما از مواد ارگانیک ساخته شده و هیچگونه مواد افزودنی و غیر طبیعی در ساخت این شکلات ها به کار نرفته است.

بعلاوه شکلات های تلخ 85 درصدی این فروشگاه بدون این که طعم غیرطبیعی تلخی در دهان ایجاد کند به علت داشتن بافت خاص و نرم آن در دهان آب میگردد و طعم بینظیری دارد.

شکلات فروشی لوران ژرباد Laurent Gerbaud

یکی دیگر از برترین فروشگاه ها در سطح بروکسل، فروشگاه Laurent Gerbaud میباشد، معروفیت این فروشگاه بعلت ساخت شکلات هایی با خاص ترین و عجیب ترین طعم ها میباشد.

از عجیب ترین خوراکی هایی که در این فروشگاه تهیه میگردد میتوان به شکلات هایی با طعم

  • کاری
  • روغن زیتون
  • زنجبیل

و...

اشاره نمود. شما میتوانید ساعت ها در این فروشگاه طعم های مختلف و متفاوت شکلات را امتحان نمایید و یا برای عزیزانتان شکلات هدیه ببرید.

شکلات فروشی گالر Galler Chocolatier

یکی از برترین شکلات فروشی هایی که در شهر بروکسل وجود دارد متعلق به ژان گالر میباشد. پیشه خانوادگی گالرها در ابتدا نانوایی بود اما ژان گالر در نهاییت تصمیم گرفت تا حرفه خانوادگی خود را رها نموده و در پی علاقه خود یعنی شکلات سازی برود و از این رو اولین فروشگاه شکلات فروشی خود را در نوجوانی افتتاح نمود که بسیار مورد توجه قرارگرفت.

از سوی دیگر تولید شکلات های خاصی مانند:

  • شکلات سفید با مارزیپان و پسته
  • ترافل تمشک
  • پرالین های تهیه شده از خمیر بادام و پرتقال

این شکلات فروشی را به یکی از برترین ها در سطح شهر تبدیل نمود بعلاوه ماکارون های خوشمزه این فروشگاه از برترین ماکارون های سراسر بروکسل میباشد.

اگر بلیط هواپیما بروکسل را تهیه کردید از قلم نیاندازید که حتما شکلات های این فروشگاه را تست کنید و برای عزیزانتان نیز خرید نمایید، این فروشگاه جعبه هایی بسیار خاص و زیبا برای شکلات های خود طراحی نموده است تا اگر قصد دارید به عزیزانتان شکلات هدیه دهید بتوانید از بسته بندی ویژه ای استفاده کنید.

شکلات فروشی پلنت planete chocolat

در این مغازه شکلات فروشی میتوانید تجربه مشاهده ساخت شکلات را همچون وارد شدن به یک کارخانه شکلات سازی ببینید و با نحوه ساخت آن آشنا شوید.

شکلات سازان این برند، تاریخچه ای از فرآیند شکلات سازی و بعلاوه راه هایی در خصوص نحوه درست کردن پرالین های سنتی خود را در اختیار شما قرار می دهند.

در این مکان بعلاوه شما می توانید خالص ترین شکلات تلخ بلژیکی را تست کنید و در خصوص غذاهای سنتی و خامه ای تهیه شده از شکلات بلژیکی اطلاعات خوبی بدست آورید.

شکلات فروشی فردریک بلوندل Frederic Blondeel

فروشگاه شکلات سازی فردریک بلوندل یکی از برترین مکان هاییست که میتوانید یک بعدالظهر عالی را در کنار دوستانتان با صرف یک قهوه دلچسب به همراه برترین شکلات های سطح شهر سپری کنید.فضای داخلی این شکلات فروشی مدرن و در عین حال بسیار محبت آمیز و دلپذیر است به طوریکه لذت نوشیدن قهوه را برایتان دوچندان خواهد نمود.

از برترین شکلات های این فروشگاه میتوان

  • پرالین های با طعم پشن فروت
  • ترافل های شکلاتی پر شده با چاشنی های غیرمتداول( انگور سیاه)

را نام برد.

بعلاوه این شکلات فروشی بستنی های مخصوص و ویژه خود را دارد که به بستنی مخصوص فردریک بلوندل معروفند و طعم فوق العاده ای دارند و در سراسر بروکسل بسیار معروفند.

فروشگاه نوی هاوس neuhaus chocolate

حرفه اصلی دارندگان این شکلات فروشی بینظیر که امروزه یکی از بزرگترین فروشگاه ها با خوش طعم ترین شکلات ها در بروکسل را ارائه میدهد، داروسازی بوده است.

داروساز سوئیسی (Neuhaus)، در ابتدا برای آنکه قرص هایی ساخته شده اش، طعم مطلوبی برای بیماران داشته باشد قرص ها را با روکشی از شکلات میپوشاند و ایده ساخت شکلات های دستساز نیز از همانجا به وجود آمد.

15 سال بعد نوه Neuhaus تصمیم گرفت تا درون این شکلات ها را با طعم های مختلف پر نماید و شکلات فروشی خود را با همین نام در سال 1857 افتتاح نمود.

اگر بلیط هواپیما خود را به مقصد بلژیک رزرو نموده اید از قلم نیاندازید که از این فروشگاه زیبا تماشا نمایید چرا که فضای مجلل و زیبا داخلی این فروشگاه چیزی کم از طعم فوق العاده شکلات های پرالین سنتی این فروشگاه ندارد.

Maison Pierre Marcoliniشکلات فروشی خانه پیر مارکولینی

یکی از بزرگ ترین و برترین شکلات سازهای سراسر بلژیک پیر مارکولینی میباشد. این شکلات ساز افسانه ای که در سراسر بلژیک معروفیت بساری دارد تنها فردیست که برای ساخت شکلات های برند خود شخصا دانه های کاکائو تولید نشده را انتخاب نموده برشته میکند و در نهایت شکلات های ساخته شده را در قالب های زیبا میریزد و بسته بندی میکند.

شکلات ها و شیرینی های این مغازه شکلات فروشی در بروکسل به قدری خوش طعم میباشد که بسیاری از مردم بلژیک برای خرید شکلات و شیرینی در هنگام سال نو به این مغازه میروند و ساعت ها در صف طولانی خرید این شکلات های بینظیر به انتظار می ایستند.

Wittamer شکلات فروشی ویتامر

یکی از خاص ترین شکلات فروشی های شهر بروکسل ویتامر میباشد، اگر چه که این مغازه اصیل ترین و خاص ترین شکلات ها را در سراسر بلژیک ارائه میکند اما با این حال این فروشگاه به مقدار دیگر فروشگاه ها پر بازدید و شناخته شده نمیباشد.

اما با این حال شکلات های Wittamer آنقدر استثنایی هستند که دارای ضمانت نامه سلطنتی بلژیک میباشند و اعضای خانواده سلطنتی بلژیک برای مهمانی های خاص در قصر شکلات های این فروشگاه را انتخاب میکنند.

شکلات فروشی آرتیسان مری Artisan Chocolatier Mary

شکلات فروشی Artisan Chocolatier Mary که نشان سلطنتی را از خانواده سلطنتی بلژیک دریافت نموده است یک مغازه زیبا و بزرگ در قلب بلژیک است.

این فروشگاه که در سال 1919 افتتاح شده و از آنجا که قبلا یک سالن چای خوری قدیمی بوده است طراحی خاص آرت دکو مربوط به تاریخ بلژیک را دارد و طراحی خاص خود را از آن موقع تا به حال حفظ نموده است.

شکلات های این فروشگاه معروفیت خاصی دارد و سال هاست که از زمان تاسیس تا به امروز مشتریان خود را حفظ نموده و همچنان پر رونق به جای مانده است.

موزه شکلات بلژیک chocolate museum

بیشتر افراد بلژیک را با نام شکلات میشناسند، شکلات هایی که بافت و عطر کاملا متفاوتی از سایر شکلات های سراسر جهان دارند، از این رو دولت بلژیک موزه ای را تحت عنوان موزه شکلات در سال 1998 تاسیس نمود تا تمامی افراد را از سراسر جهان با نحوه ساخت و تولید شکلات بلژیکی آشنا سازد.

داستان های زیادی در رابطه با ساخت شکلات بلژیکی، انواع آن، مواد مورد استفاده در آن و بسیاری موارد دیگر درون این موزه از طریق تعداد زیادی عکس و اسلاید به نمایش درآمده است.

در این موزه در هنگام ورود بازدیدکنندگان از آنها با انواع شکلات های مختلف بلژیکی پذیرایی میگردد تا بازدیدکنندگان با انواع طعم های مختلف شکلات های بلژیکی آشنا شوند و تمامی طعم ها را تست کنند.

فروشگاه Elisabeth Chocolatier

این فروشگاه های زنجیره ای کوچک، آبنبات و ترافل های برند فردریک بلوندیل را به همراه جعبه های کوچک درون ویترین خود به فروش میرساند.

از دیگر محصولات این فروشگاه میتوان به

  • دانه های اسپرسو با پوشش شکلاتی
  • مارشملو های با طعم شکلات
  • آبنبات های شکلاتی

اشاره نمود.

در بدو ورود به این فروشگاه از شما با انواع آبنات های شکلاتی پذیرایی میگردد و در داخل فروشگاه نیز میتوانید پیش از خرید از هرنوع از محصولات که قصد خرید آن را داشتید تست نمایید تا در خرید برترین انتخاب را داشته باشید.

BS40 (شکلات دارسیس) (BS40 (Darcis Chocolatier

بسیاری از گردشگران برای تست کردن شکلات های این مغازه از سراسر جهان به این فروشگاه می آیند.

این فروشگاه 16 نوع آبنبات را با طعم های مختلف را عرضه میکنند و بیشتر افرادی که به این فروشگاه برای خرید رفته اند معتقدند ماکارون های این فروشگاه برترین طعم ماکارون را در سراسر بروکسل دارند .

شکلات فروشی ولف Wolf Chocolaterie

این مغازه یکی از معروف ترین کافه تریا های شهر بروکسل و در عین حال یکی از محبوب ترین شکلات فروشی های سطح شهر است.

آبنبات های خوش طعم و متنوع این فروشگاه، پرالین های شکلاتی، موس های شکلاتی برترین محصولات این فروشگاه هستند.

بعلاوه تعداد زیادی رستوران عالی در نزدیک این مغازه وجود دارد که برترین و ارزان ترین غذاها را در سطح شهر طبخ و سرو مینماید.

شیرینی پزی گینکو Ginkgo Patisserie

این مغازه در اصل یک شیرینی پزی است که شیرینی های خود را به سبک فرانسوی پخت مینماید.

این شیرینی پزی نیز مانند بسیاری از شکلات فروشی های بلژیکی

  • طعم های کلاسیک پرالین
  • کیک های شکلاتی
  • کلوچه های شکلاتی
  • خمیر پرالین (خمیر فندق، بادام شیرین وشکلات)

را درون فروشگاه کوچک خود به فروش میرساند.

بنوا نیهانت Benoit Nihant Chocolatier

این مغازه کوچک در برکسل فروشگاهی با انوع شکلات های فرانسوی خوش طعم در رنگ ها و طعم های متنوع است.

آبنبات های این فروشگاه اگرچه طعم های متنوعی دارند اما همگی این طعم ها با طعم شکلات ترکیب شده اند و طعمی بینظیری را ارائه میدهد.

شکلات مایک و بکی Mike & Becky Chocolate

این شکلات فروشی یکی از اولین فروشگاه ها در سراسر بروکسل است که شکلات های خود را بدون استفاده از شیر و مواد لبنی و با استفاده از شیر سویا برای گیاه خواران تهیه میکند.

بعلاوه هات چاکلت های این فروشگاه با شیر سویا تهیه میگردد تا گیاه خواران نیز به راحتی بتوانند از محصولات این فروشگاه استفاده کنند و لذت ببرند.

این شکلات فروشی تمام شکلات های ارائه شده در مغازه خود را تماما به تنهایی تهیه میکند که این یک حسن بزرگ در انتخاب این شکلات هاست.

گفتنی است که این کشور یکی از برترین گزینه های برای سفر زمستانه به اروپا است. علت این موضوع تخفیف های بسیار مناسب برای کریسمس فروشگاه های بلژیک و بعلاوه مزه بی نظیر شکلات های آن برای ولنتاین است.

منبع: طاهاگشت

به "در کشور شکلات ها بلژیک، برترین شکلات را از کجا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کشور شکلات ها بلژیک، برترین شکلات را از کجا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید