اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، دیجیاتو نوشت: وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی گفت این حوزه به آنها مرتبط نیست و آماری هم از اینکه چند درصد گوشی ها این مشکل را دارند، ندارد.

اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی

عیسی زارع پور در جمع وبلاگ آریابلاگ در الکامپ درباره محدودیت های اعمال شده برای برخی گوشی های دارای 5G گفت: ما 600 الی 700 سایت5G فعال در کشور داریم، اما برخی از گوشی ها که دارای قابلیت وصل شدن به این سرویس هستند در این زمینه فعال نمی شوند.

بیشتر بخوانید:

  • پیگیری برطرف محدودیت گوگل پلی در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه

او با بیان اینکه دلیل این ماجرا به بحث تحریم ها باز میگردد؛ گفت این حوزه مرتبط با وزارت ارتباطات نیست و رسیدگی به آن کار وزارت صمت است و به وسیله وزارت امور خارجه این موضوع در حال پیگیری است: البته برخی از گوشی ها از جمله عمده گوشی هایی که فراوری چین هستند در این زمینه مسئله ای ندارند.این مشکل بیشتر در برخی از مدل گوشی هایی که ساخت کره جنوبی یا آمریکا هستند مشاهده می گردد.

وزیر ارتباطات درباره تغییر ساعت تلفن های همراه در سال تازه نیز گفته بود این موضوع مرتبط با آنها نیست و وزارت صمت و امور خارجه در حال رایزنی با سامسونگ برای حل این مشکل هستند.

زارع پور امروز در جمع وبلاگ آریابلاگ بعلاوه خاطرنشان کرد آماری درباره اینکه چند درصد از گوشی های بازار کشور چنین مسئله ای دارند در دست ندارد.

بیژن عباسی آرند، مهر سال 1400 و در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل به موضوع تحریم ها و عدم فعال شدن 5G روی برخی تلفن های همراه داخل ایران اشاره نمود و گفت: در حال حاضر نیز نزدیک به 400 هزار گوشی فعال نسل پنج در شبکه ایرانسل وجود دارد و تا سرانجام سال (1400) به بیش از نیم میلیون خواهد رسید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره فعال نشدن 5G در موبایل کاربران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید