آیا دودی کردن شیشه خودرو مجازات دارد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، یکی از سوالاتی که پرسیده می گردد آن است که آیا دودی کردن شیشه خودرو در قانون جرم انگاری شده است؟ اگر جرم است چه مجازاتی دارد؟

آیا دودی کردن شیشه خودرو مجازات دارد؟

در این مطلب از مجله اینترنتی وبلاگ آریابلاگ به سراغ جرم دودی کردن شیشه خودرو می رویم. از نظر قانون و قانون گذار فضای داخلی ماشین حریم شخصی است بعلاوه قوانین وضع شده دراین رابطه به دلیل امنیت خود افراد است.

در قانون مجازات، معیار و میزانی معین برای درصد دودی کردن شیشه خودرو بیان نشده است. اگر دودی کردن شیشه خودرو در حدی باشد که مامورهای هدایت ورانندگی داخل خودروی شما را نبینند، می توانند برای رفتار شما جرم انگاری نموده و اعمال قانون کند.

مجازات دودی کردن شیشه خودرو شخصی چیست؟

مجازات جرم دودی کردن شیشه خودرو شخصی در شهرهای بزرگ پنجاه و دو هزار و پانصد هزار تومان و در شهرهای دیگر سی و یک هزار و پانصد هزار تومان است.

نکته مهم آن است که مأموران نیروی انتظامی می توانند تا برطرف کردن شیشه های دودی خودرو به دفعات متوالی حتی در یک روز آن خودرو را جریمه نمایند؛ بنابراین هیچ محدودیتی تا برطرف اثر از برچسب های دودی وجود ندارد. افراد بعد از مجازات شیشه دودی، ملزم به اصلاح شیشه خودروی خود هستند.

به چه دلیل دودی کردن شیشه خودرو شخصی جرم است؟

هر عاملی که باعث درست دیده نشدن داخل خودرو به وسیله پلیس هدایت ورانندگی از فاصله 3 متری گردد، مجازات شیشه دودی و جریمه در پی دارد. برای مثال پلیس باید از فاصله 3 متری قادر به تماشا راننده مشغول خوردن یا صحبت با تلفن همراه باشد. از دید قانون از دلایلی که دودی کردن شیشه خودرو اهمیت به سلامت شهروندان است. بعلاوه پررنگ بودن شیشه های خودرو باعث اختلال دید راننده است.

با قوانین سخت گیرانه پلیس هدایت ورانندگی می توان از سلامت سرنشینان خودرو اطمینان حاصل نمود. از وقوع جرم و جنایت پیشگیری کرد و از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب سهم دختر از حقوق پدر فوت شده طبق قانون نو را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "آیا دودی کردن شیشه خودرو مجازات دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دودی کردن شیشه خودرو مجازات دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید