استارتاپ

دو نمونه واقعی از افرادی که به خاطر هوش مصنوعی بیکار شدند!

دیجیاتو نوشت: از زمانی که ابزارهای هوش مصنوعی مولد مثل ChatGPT به معروفیت رسیده اند، خیلی ها نگران آینده شغلی خود هستند. حالا گزارشی تازه نشان داده که این نگرانی ها واهی نبوده و این فناوری ظاهراً همین حالا موجب بیکارشدن بخشی از شاغلان شده است.

17 خرداد 1402

ساخت کتابخانه بر سطح ماه!

طبق آخرین اخبار بدست آمده، یک موسسه غیرانتفاعی قصد دارد میلیون ها مقاله ویکی پدیا را روی ورقه های فلزی کوچک پرینت و به ماه ارسال کند تا یک کتابخانه در آنجا بسازد. این مقاله درباره اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری پیرامون کتابخانه فضایی و ساخت کتابخانه...

17 دی 1401

استارتاپ ها برای کاهش دمای زمین دست به دامن فضا شدند

دیجیاتو نوشت: این استارتاپ می گوید دو بالن را که حامل ذرات سولفور دی اکسید بوده اند به اتمسفر فرستاده تا با بازتاب نور خورشید جلوی گرم شدن زمین را بگیرد.

11 دی 1401

یاری به هابلِ در حال سقوط ، اسپیس ایکس با ناسا همکاری می نماید

پس از اینکه ناسا فاش کرد امکان اجرای یک ماموریت فضانورد خصوصی با استارت آپ فضایی اسپیس ایکس برای افزایش طول عمر تلسکوپ هابل را آنالیز خواهد نمود، حالا به نظر می رسد که ایلان ماسک می تواند به نجات این تلسکوپ یاری کند.

10 مهر 1401

فراخوان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

شانزدهمین دوره فراخوان پذیرش عضویت در مرکز رشد پارک فناوری پردیس شروع شد و تا 16 خردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

12 تیر 1401

چهار دانشمند زن تاثیرگذار عصر حاضر

نینا تاندون (Nina Tandon) یک مهندس زیست پزشکی است که در حال تغییر دنیا علم سلول ها است. او موسس و مدیرعامل شرکت EpiBone است. EpiBone شرکتی است که استخوان ها را به منظور بازسازی اسکلت پرورش می دهد.

6 تیر 1401

برگزاری شصت و ششمین دورهمی محبت آمیز استارت آپ های شتاب دهنده پارک علم و فناوری شریف

شصت و ششمین دورهمی استارت آپ های شتاب دهنده، سه شنبه 3 اسفندماه با موضوع چالش منابع انسانی در برج فناوری طرشت برگزار گشت. در این نشست محبت آمیز جمعی از استارت آپ های شتاب دهنده شریف و همچنین استارت آپ های ناحیه نوآوری شریف حضور داشتند....

15 خرداد 1401

گزارشی از مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری

روز جهانی #راهنمایان-گردشگری با حضور مجازی جمعی از راهنمایان در ایران، به همراه پیغام هایی از وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی و بعضی سفیرهای کشورهای خارجی در ایران، گرامی داشته شد.

12 اردیبهشت 1401

نیازهای زیرساختی استارت آپ ها تأمین می شود

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا بیدخام در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه تلکام با اشاره به برگزاری چهار روزه این نمایشگاه و دستاوردهای آن گفت: امسال نمایشگاه تلکام با شعار مخابرات، تحول دیجیتال و توسعه پایدار پس از گذشت حدود سه سال وقفه، برگزار گشت و گروه...

24 بهمن 1400

بیانات رهبری باعث دلگرمی فعالان هوش مصنوعی شد

به گزارش خبرنگاران، کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، در مورد بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان کشور مبنی بر اینکه ایران جز 10 کشور برتر حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد، بیانیه ای صادر کرد.

18 دی 1400

پَر دونه ؛ دوست خوب پرنده ها

اگر عاشق پرندگان هستید و در خانه از پرنده ای نگهداری می کنید، حتما اسم پَردونه را شنیده اید. این پلتفرم مدت هاست بین افرادی که در حوزه پرندگان خانگی فعالیت می نمایند، جا باز نموده و به یکی از عظیم ترین پایگاه های اینترنتی فارسی در این حوزه تبدیل شده است.

29 فروردین 1400

نمی دانم چرا تلگرام هنوز فیلتر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه نمی دانم چرا تلگرام در کشور هنوز فیلتر است، گفت: من آنچه باید بگویم را گفته ام. گفته ام که این فرآیند از دید من منطقی نیست. وظیفه دارم پیگیری کنم و پیگیری هم خواهم کرد. ولی وقتی سیکل تصمیم گیری جای دیگری است و...

5 بهمن 1399

فاز مهندسی ماهواره ناهید 2 وارد مراحل پایانی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، جلسه ای بین مسئولان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران در جهت ارتباط و تعامل و همفکری بیشتر در اجرا و پیشبرد فعالیت های حوزه فضایی کشور برگزار گردید.

24 بهمن 1398