پَر دونه ؛ دوست خوب پرنده ها

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اگر عاشق پرندگان هستید و در خانه از پرنده ای نگهداری می کنید، حتما اسم پَردونه را شنیده اید. این پلتفرم مدت هاست بین افرادی که در حوزه پرندگان خانگی فعالیت می نمایند، جا باز نموده و به یکی از عظیم ترین پایگاه های اینترنتی فارسی در این حوزه تبدیل شده است.

پَر دونه ؛ دوست خوب پرنده ها

از دسترسی به اطلاعات گسترده ای در زمینه نگهداری از پرندگان گرفته تا برقراری ارتباط با فروشندگان و دامپزشکان، همه به وسیله استارت آپ پردونه امکان پذیر است.

موسس و مدیرعامل شرکت کاوش تکنولوژی سودمند، درباره ماجرای شکل گیری پلتفرم پردونه، به جام جم می گوید: در سال 92 به دلیل علاقه ای که به حیوانات و به ویژه پرندگان داشتم، وبلاگ ساده ای را به نام پردونه راه اندازی کردم که در آن اطلاعات مفید و تصاویری را که طی مطالعاتم در رابطه با پرندگان، به ویژه نگهداری از پرندگان خانگی به دست می آوردم با سایر افراد علاقه مند به اشتراک می گذاشتم. با توجه به فعالیتی که در زمینه برنامه نویسی و طراحی وبگاه در آن موقع داشتم، طراحی این وبلاگ را نیز خودم انجام داده بودم. البته در آن موقع هدفم از راه اندازی و مدیریت وبلاگ پردونه تجارت نبود؛ اما با افزایش بازدید از وبلاگ، بازخوردها و ایمیل هایی از مخاطبان به دستم می رسید که بر اساس آنها تصمیم گرفتم در سال 98 این ایده را در قالب یک طرح کسب وکار پیاده سازی کنم.

سید محمدمهدی موسوی می افزاید: برای نوشتن طرح کسب وکار سعی کردم از تجربیاتی که در طول فعالیت وبلاگ پردونه به دست آورده و همچنین از نوع بازخوردهایی که در مورد محتواهای مختلف از مخاطبان وبلاگ دریافت نموده بودم استفاده کنم. این اطلاعات در کنار آشنایی کاملی که به دلیل فعالیت حرفه ای در زمینه برنامه نویسی و طراحی وبگاه با این حوزه داشتم منجر به انسجام ایده و شکل گیری طرح کسب وکار برای راه اندازی استارت آپی در حوزه پرندگان خانگی شد.سرانجام زمانی که مقدمات اولیه راه اندازی استارت آپ پردونه مهیا شد، طرح را به پارک علم وفناوری استان خوزستان ارائه کردم که خوشبختانه مورد اقبال و پذیرش نهاده شد و پردونه وارد مرحله رشد مقدماتی در پارک علم وفناوری خوزستان شد.

با پردونه آشنا شوید

استارت آپ پردونه بستری برای ارائه خدمات در حوزه پرندگان خانگی است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است:

پردونه راهنما

از لحظه ای که کسی یک پرنده خانگی می خرد با چالش ها و سوالات مختلفی در زمینه نگهداری و سلامت این حیوانات روبه رو می گردد. در بخش خدمات مشاوره ای پردونه، کاربران می توانند در قالب پرسش و پاسخ، نگرانی ها و سوالات خود را با کارشناسان باتجربه، دامپزشکان و متخصصان این مجموعه درمیان بگذارند و از آنها هدایت بگیرند. همچنین در صورت احتیاج به دریافت یاری اضطراری در هر ساعت از شبانه روز، می توانند از خدمات امداد اورژانسی پردونه بهره مند شوند.

پردونه نوشت

با راه اندازی بخش پردونه نوشت، به نوعی همان وبلاگ قدیمی پردونه در این سامانه جدید همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و اطلاعات مفید و مقالات مرتبط با نگهداری پرندگان خانگی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع در پردونه نوشت فراوری محتوای آموزشی در قالب نوشته ها و مقالات متنوع صورت می گیرد.

پردونه دانش

در این سرویس دانش و اطلاعات تخصصی به وسیله افراد ماهر و مجرب در اختیار کاربران قرار می گیرد. پردونه دانش به فراوری دانش کاملا اختصاصی و بومی از سوی متخصصان تجربی و آکادمیک ایرانی یاری می نماید. بومی سازی اطلاعات می تواند به افزایش سطح کیفیت سلامت و پرورش پرندگان خانگی در کشور منجر گردد.

پردونه مشاغل

در این بخش مشاغل مرتبط با حوزه طیور و پرندگان خانگی مانند فروشگاه های حیوانات خانگی، کلینیک های دامپزشکی، باغ پرندگان، پرنده فروشی ها و سالن های تکثیر، می توانند برای خودشان حساب کاربری ایجاد نمایند تا کاربران پردونه با خدمات و محصولات این مشاغل آشنا شوند. همچنین در پردونه مشاغل قصد داریم با استفاده از روش داده کاوی رفتار کاربران در بخش های مختلف، معرفی نامه این مشاغل مستقیما به مخاطبان هدفشان نشان داده گردد تا به این ترتیب بازخورد بهتری دریافت نمایند.

پردونه کالا

این سرویس به زودی در سامانه پردونه راه اندازی خواهد شد. پردونه کالا نوعی فروشگاه آنلاین خواهد بود که پرندگان خانگی، غذاها، مکمل ها و لوازم جانبی مرتبط با آنها را در اختیار خریداران قرار می دهد.

راستای که پیش روی پردونه است

موسوی درباره برنامه ریزی برای آینده پردونه می گوید: در حال حاضر یکی از موضوعاتی که در حوزه حیوانات خانگی مطرح می گردد، بحث شناسنامه دارشدن و قابل شناسایی بودن این حیوانات است. در مورد پرندگان هم پلاک هایی وجود دارد که اطلاعات پرنده در آن ذخیره می گردد. موضوعی که ما در پردونه علاقه مند به وارد شدن در آن هستیم، راه اندازی یک بانک اطلاعاتی جامع است که اطلاعات شناسایی تمام پرندگان خانگی در کشور را در این بانک متمرکز کنیم.

او می افزاید: وبسایت پردونه در حال حاضر به طور تخصصی روی پرندگان متمرکز شده اما چشم انداز ما برای این استارت آپ، تحت پوشش قراردادن دیگر حیوانات خانگی در آینده است و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم گام های بزرگی در این راستا برداریم. وی در سرانجام صحبت هایش به دستاوردهای پردونه اشاره می نماید و می گوید: در جشنواره الکام استارز 2019 استان خوزستان، پردونه پیروز شد به عنوان دومین استارت آپ برتر در استان معرفی گردد.

در حال حاضر این مجموعه تحت عنوان هسته فناور در پارک علم وفناوری خوزستان مستقر است و گواهی خلاقیت را نیز از سوی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری دریافت نموده است.

ویژگی های منحصربه فرد پلتفرم پردونه

بنیانگذار پلتفرم پردونه ضمن اشاره به آمار بالای بازدید از سایت پردونه خاطرنشان می نماید: مهم ترین ویژگی پردونه جامع بودن آن است. ما این پلتفرم را براساس احتیاجسنجی کاربران ایجاد نموده ایم و در بخش هایی مانند پردونه راهنما، سرویس داخلی با امکانات مشابه در کشور تا به امروز ندیده ایم. یکپارچگی و جامع بودن سایت پردونه باعث شده است بتوانیم به آمار بازدید قابل توجهی در حدود یک میلیون بازدید در سال برسیم و خوشبختانه این تعداد روزبه روز در حال افزایش است.

موسوی در مورد نحوه آنالیز عملکرد کارشناسان عضو پردونه شرح می دهد: ما الگوریتم خاصی برای امتیازدهی به کارشناسان مجموعه طراحی نموده ایم؛ به این شکل که در سرانجام هر روز بر اساس مشاوره هایی که هر کارشناس به کاربران ارائه نموده و همچنین میزان رضایتمندی کاربران از نحوه پاسخ دهی او، به ازای هر شاخص امتیازات مثبت و منفی دریافت می نماید. بر این اساس کاربران در هنگام مشاوره می توانند متوجه شوند چقدر پاسخ هایی که از سوی کارشناس دریافت می نمایند برایشان کارا خواهد بود و تا چه حد شخص مشاوره دهنده قابل اعتماد است.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ آریابلاگ

منبع: جام جم آنلاین

به "پَر دونه ؛ دوست خوب پرنده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پَر دونه ؛ دوست خوب پرنده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید