iOS 16 در تاریخ 21 شهریور برای آیفون ها عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، با اعلام رسمی اپل، سیستم عامل نو گوشی های این شرکت یعنی iOS 16 در تاریخ 21 شهریور برای گوشی های آیفون عرضه خواهد شد.

iOS 16 در تاریخ 21 شهریور برای آیفون ها عرضه می گردد

اپل دقایقی پیش و در رویداد Far Out خود، از گوشی های سری آیفون 14 رونمایی کرد. این گوشی ها در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس در دسترس قرار خواهند گرفت و همگی از سیستم عامل نو اپل یعنی iOS 16 هم به عنوان سیستم عامل پیش فرض بهره خواهند برد.

اپل در ماه ژوئن سال جاری بود که از این سیستم عامل رونمایی کرد. از آن جایی که این شرکت آمریکایی قابلیت های بسیار جذابی را برای این سیستم عامل در نظر گرفته، کاربران گوشی های واجد شرایط آیفون برای دریافت آن، بسیار مشتاق بوده اند بدانند چه زمانی می توانند به صورت رسمی از iOS 16 استفاده نمایند که اپل خوشبختانه در رویداد امروز، این تاریخ را رسما اعلام نموده است.

iOS 16 بیشتر با تمرکز بر شخصی سازی صفحه قفل عرضه خواهد شد که از جمله این موارد می توان به امکان اضافه کردن ویجت به صفحه قفل و روش نوی برای نمایش اعلانات در این صفحه اشاره نمود. بعلاوه امکان ویرایش و Unsend کردن پیغام ها (البته با یک سری محدودیت) هم در این نسخه از سیستم عامل گوشی های آیفون وجود خواهد داشت. گفتنی است گوشی های آیفون 8 به بالا می توانند iOS 16 را دریافت نمایند.

علاوه بر iOS 16، دو سیستم عامل iPadOS 16 و macOS Ventura هم باید به ترتیب برای آیپدها و کامپیوترهای مک عرضه شوند. البته در رابطه با سیستم عامل آیپدها باید بگوییم پیش تر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا تاریخ عرضه آن با تأخیر همراه خواهد شد. متأسفانه تاریخ دقیق عرضه این سیستم عامل را نمی دانیم اما قطعا این اتفاق در روز دو شنبه، یعنی همزمان با عرضه رسمی iOS 16 رخ نخواهد داد. macOS Ventura و iPadOS به احتمال زیاد باید بعد از رویداد ماه اکتبر اپل که با تمرکز بر آیپد و مک برگزار خواهد شد، عرضه شوند. حال باید منتظر ماند و دید آیا قبل از این رویداد، خبری در رابطه با تاریخ عرضه آن ها منتشر می گردد یا خیر.

منبع: MacRumors ,The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "iOS 16 در تاریخ 21 شهریور برای آیفون ها عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "iOS 16 در تاریخ 21 شهریور برای آیفون ها عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید