6 طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه و مجلسی شب یلدا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، نوشیدنی برای شب یلدا چی درست کنیم؟ مراسم شب یلدا از زیباترین جشن های ایرانیان است، در این شب به یاد ماندنی می توانید با یک نوشیدنی متفاوت و خوشمزه یلدایی از مهمانان خود پذیرایی کنید. طرز تهیه انواع نوشیدنی برای شب یلدا را بلد هستید؟ برترین نوشیدنی مناسب شب یلدا چیست و چطور آماده می گردد؟ در این مقاله از مجله خبرنگاران می توانید با 4 طرز تهیه نوشیدنی برای شب یلدا آشنا شوید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

6 طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه و مجلسی شب یلدا

طرز تهیه نوشیدنی انار و هندوانه برای شب یلدا

مواد لازم برای نوشیدنی انار و هندوانه برای 4 لیوان نوشیدنی

مدت زمان آماده سازی نوشیدنی: 5 دقیقه

  • هندوانه خرد شده: 8 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب انار: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • قطعات یخ: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه نوشیدنی انار و هندوانه

با مراحل طرز تهیه نوشیدنی انار و هندوانه شب یلدا همراه ما باشید.

مرحله اول؛ خرد کردن هندوانه

در طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا با هندوانه و آب انار باید ابتدا هندوانه را به ابعاد 2/5 سانتی متر خرد کنید و هسته آن را جدا نمایید.

مرحله دوم؛ ریختن هندوانه و آب انار در مخلوط کن به همراه یخ

سپس هندوانه، آب انار و قطعات یخ را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا نرم و یکنواخت گردد. نوشیدنی را در لیوان های مناسب ریخته و سرو کنید.

برای تزیین این نوشیدنی یلدایی می توانید از برگ نعناع تازه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

ارزش غذایی هر لیوان نوشیدنی انار و هندوانه شب یلدا

جالب است با ارزش غذایی نوشیدنی هندوانه و انار آشنا شوید.

  • کالری: 170
  • پروتئین: 2 گرم
  • کربوهیدرات: 40 گرم
  • چربی: یک گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • سدیم: 10 میلی گرم

طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه اسموتی وانیلی شب یلدا

با طرز تهیه نوشیدنی اسموتی وانیلی برای شب یلدا در این مقاله همراه ما باشید.

زمان آماده سازی اسموتی وانیلی: 5 دقیقه

مواد لازم برای اسموتی وانیلی یلدا برای 2 نفر

  • وانیل: 1/4 قاشق چای خوری
  • یخ خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته دار
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب انار: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه نوشیدنی اسموتی وانیلی

برای درست کردن این نوشیدنی شب یلدا باید آب انار، وانیل، عسل و ماست را داخل مخلوط کن بریزید و مواد با به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس یخ را به مخلوط کن اضافه نمایید و مواد را یک بار دیگر ترکیب کنید. بعد از این مرحله باید به سرعت اسموتی را داخل لیوان ها بریزید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

برای تزیین این نوشیدنی خوشمزه شب یلدا می توانید آن را با دانه های انار و یا برگ تازه نعناع تزئین کنید.

طرز تهیه میلک شیک انار

زمان آماده سازی میلک شیک انار: 10 دقیقه

مواد لازم برای میلک شیک انار

شیر: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

انار: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

بستنی: 100 گرم

عسل: 4 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار

برای درست کردن خوشمزه ترین نوشیدنی مناسب شب یلدا برای پذیرایی از مهمان ها بهتر است کمی خلاق باشید و با یاری گرفتن از یک معجون خاص و لذیذ آماده کنید. میلک شیک انار یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های شب یلدا است که تا به حال امتحان نموده اید. برای درست کردن میلک شیک انار به عنوان نوشیدنی سرد شب یلدا باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: انار و شیر را میکس کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه نوشیدنی برای شب یلدا باید انار و شیر را داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. می توانید برای رقیق تر شدن نوشیدنی و خرد نشدن دانه های انار ابتدا آب انار را بگیرید. سپس آن را با شیر ترکیب کنید.

مرحله دوم: میکس شیر و آب انار را با بستنی و عسل مخلوط کنید

سپس ترکیب آب انار و شیر را با عسل و داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. بهتر است این نوشیدنی یلدایی را بلافاصله سرو کنید. از آنجایی که میلک شیک انار باید به صورت سرد سرو گردد تا خوشمزه تر گردد، بهتر است بلافاصله بعد از سرو کردن میل کنید.

طرز تهیه موهیتو زنجبیلی برای شب یلدا

زمان آماده سازی مواد موهیتو زنجبیلی: 15 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت: 30 دقیقه

مواد لازم برای 14 لیوان موهیتو زنجبیلی

شکر: 3 لیوان فرانسوی دسته دار

آب: 16 لیوان فرانسوی دسته دار

زنجبیل: 14 برش کوچک

لیموترش: 2 عدد

آب لیموترش تازه: 4 لیوان فرانسوی دسته دار

نعناع تازه خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه موهیتو زنجبیلی

اگر در پی یک نوشیدنی خوشمزه برای شب یلدا هستید، می توانید موهیتوی زنجبیلی را امتحان کنید. این نوشیدنی یلدایی در کنار طعم خوشمزه ای که دارد، موجب می گردد تا بدن شما برای آغاز زمستان گرم گردد و حس بهتری را در روزهای سرد تجربه کنید. برای درست کردن موهیتوی زنجبیلی در شب یلدا باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن شهد نوشیدنی یلدایی

برای درست کردن این نوشیدنی یلدایی مجلسی و خوشمزه ابتدا باید شهد زنجبیلی را آماده کنید. برای این کار شکر و آب را ترکیب کنید. سپس زنجبیل و برگ های نعناع خرد شده اضافه نمایید و روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. مواد را هم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل گردد. زمانی که شهد به جوش آمد، شعله گاز را خاموش کنید و کمی صبر کنید تا خنک گردد.

مرحله دوم؛ آماده کردن موهیتو زنجبیلی

بعد از این که شهد زنجبیلی کاملاً خنک شد، در این مرحله از طرز تهیه نوشیدنی یلدایی باید شهد را از صافی عبور دهید. سپس آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و شهد را برای 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً خنک گردد.

در زمان سرو کردن موهیتوی زنجبیلی می توانید چند برش لیمو ترش تازه و برگ نعناع روی نوشیدنی بریزید و از مهمان هایتان با این نوشیدنی خاص و خوشمزه یلدایی پذیرایی کنید.

طرز تهیه شربت آلبالو برای شب یلدا

برای درست کردن شربت آلبالو با آب آلبالو، یک لیتر آب آلبالو را با 2 کیلوگرم شکر برای چند ساعت در یک قابلمه بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند و شکر در آب آلبالو حل گردد. بعد از چند ساعت قابلمه را روی گاز بگذارید تا محلول به حالت جوش برسد. وقتی محلول آغاز به جوشیدن کرد شعله گاز را کم کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا شربت آلبالو روی حرارت ملایم گاز غلیظ گردد.

در 2 دقیقه پایانی وانیل را اضافه کنید و بعد از اینکه شربت چند قل خورد، شعله گاز را خاموش کنید. صبر کنید شربت آلبالو خنک گردد سپس آن را از صافی رد کنید. شربت آلبالو باید کاملا ته نشین گردد. سپس به میزان لازم شربت آلبالو در یک لیوان آب سرد بریزید و با یخ شربت را خنک میل کنید. برای مشاهده دیگر روش های تهیه شربت آلبالو برای شب یلدا، روی لینک بزنید.

دمنوش زنجبیل و لیمو؛ نوشیدنی گرم برای شب یلدا

زمان آماده سازی دمنوش زنجبیل و لیمو: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو

  • زنجبیل تازه: 1 قاشق غذاخوری (رنده شده)
  • دارچین: 1 رول

مراحل طرز تهیه نوشیدنی با لیمو و زنجبیل

در سردترین شب سال می توانید از نوشیدن یک دمنوش داغ لذت ببرید. از بین تمام دمنوش ها، زنجبیل آبلیمو یکی از برترین گزینه ها است. چون این دمنوش حاوی مواد مغذی زیادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند. دمنوش زنجبیل لیمو به طرز شگفت انگیزی از بدن شما محافظت می نماید.

طرز تهیه دمنوش یلدایی زنجبیل و لیمو

و را در قوری بریزید و به آن آب اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب حدود 20 دقیقه روی شعله باشد و به جوش آید. سپس این نوشیدنی را در لیوان بریزید و به آن آب لیمو ترش و عسل اضافه کنید.

اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و سپس آن را گرم میل کنید. در صورت دلخواه می توانید میزان لیموی آن را بیشتر کنید یا اینکه آن را با یخ و به عنوان نوشیدنی سرد بنوشید.

سخن پایانی

شب یلدا یا شب چله یکی از کهن ترین جشن های ایرانیان است، با بلندترین شب سال به استقبال اولین روز زمستان می رویم. خانواده های ایرانی در این شب دور هم جمع می شوند و آئین شب یلدا را با شام شب یلدا، دسر شب یلدا و بازی و تفریح های یلدایی گرامی می دارند. با آموزش این نوشیدنی های یلدایی امیدواریم کام شما مهمانان عزیز هر چه بیشتر در این شب شیرین گردد.

منبع: افق کوروش

به "6 طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه و مجلسی شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه و مجلسی شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید