طرز تهیه چیز کیک ماستی به 2 روش یخچالی و خوشمزه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، طرز تهیه چیز کیک با ماست بسیار ساده است. حتما می دانید یکی از مزیت های تهیه چیز کیک این است که لزوما نیازی به استفاده از فر نیست و به صورت یخچالی هم درست می گردد. می توانید دسر چیز کیک ماستی را به عنوان برای مهمان ها هم سرو کنید. در ادامه طرز تهیه 2 مدل دسر چیز کیک ماستی و چیز کیک ماست و خیار را در به شما آموزش می دهیم. با همراه باشید.

طرز تهیه چیز کیک ماستی به 2 روش یخچالی و خوشمزه

طرز تهیه چیز کیک ماستی

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای آماده شدن دسر چیز کیک ماستی: 3 ساعت

مواد لازم برای چیزکیک ماست

ماست ساده یا چکیده: 100 گرم

پنیر خامه ای : 200 گرم

شکر: 40 گرم

آب لیموترش: 1/2 یک لیموترش کامل

خامه: 100 گرم

ژلاتین: 2 قاشق چای خوری

آب: 2 قاشق غذاخوری

کره: 70 گرم

بیسکویت پتی بور: 100 گرم

مراحل طرز تهیه چیز کیک با ماست

برای تهیه چیز کیک ماست، باید ابتدا لایه بیسکویت را به عنوان پایه چیزکیک، در قالب بریزید و بعد لایه روی چیز کیک را درست کنید و به آن اضافه کنید. جزییات و مراحل تهیه چیز کیک ماستی یخچالی را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد چیز کیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر چیز کیک با ماست، تمام مواد یخچالی مورد استفاده برای تهیه این دسر را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. یک قالب کمربندی یا حلقه ای را کنار بگذارید و کف و دیواره های آن را روغن یا کره چرب کنید و کنار بگذارید. در صورت تمایل برای خرید می توانید از فروشگاه های به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: ژلاتین را آماده کنید

ژلاتین پودری یا ورقه ای را در یک فنجان بریزید و 2 قاشق غذاخوری آب (ترجیح جوش) به آن اضافه کنید. فنجان را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به (حرارت غیرمستقیم) ژلاتین با آب حل گردد و حالت ژله ای بگیرد. حدود 5 تا 7 دقیقه برای این کار کافی است. سپس ژلاتین آماده را کنار بگذارید تا از دما بیفتد. در صورت تمایل را می توانید به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله سوم: بیسکویت را آماده کنید

در این مرحله، بیسکویت ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشت کوب یا وردنه آنها را خرد کنید، طوری که کاملا پودر و یکدست شوند. سپس با کره نرم شده در دمای محیط مخلوط کنید. این ترکیب را ورز دهید تا کمی حالت خمیری بگیرد. در صورت تمایل انواع را می توانید از فروشگاه های به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله چهارم: قالب چیز کیک را در یخچال بگذارید

خمیر بیسکویت و کره را کف قالب بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا کاملا یکدست، سفت و سطح آن صاف گردد. قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در این فاصله لایه روی چیز کیک را درست کنید.

مرحله پنجم: لیمو و پنیر را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک ماستی، آب نصف لیموترش را بگیرید و کنار بگذارید. می توانید پوست لیمو را هم رنده کنید و برای عطر بیشتر در چیز کیک ماست بریزید. سپس پنیر خامه ای را که در دمای محیط گذاشته اید را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی 2 تا 3 دقیقه بزنید تا بافت آن کاملا کرمی گردد. انواع و بعلاوه را به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی ، می توانید از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله ششم: بقیه مواد لایه پنیری چیز کیک را ترکیب کنید

به ظرف پنیر خامه ای آماده شده، خامه، ماست، شکر، آبلیمو و ژلاتین آماده و سرد شده را اضافه کنید. دوباره همه مواد را با همزن به قدری بزنید تا کاملا یکدست و مخلوط شوند. بافت مواد باید طوری باشد که اگر ظرف را وارونه کردید، مواد از ظرف بیرون نریزند. در صورت تمایل انواع ، و مثل را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، بخرید.

مرحله هفتم: مایه چیزکیک را در قالب بریزید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک با ماست، قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه روی چیز کیک را به لایه بیسکویت اضافه کنید. دوباره سطح روی چیز کیک را با پشت قاشق صاف کنید تا یکدست گردد. قالب را به یخچال برگردانید و 2 تا 3 ساعت صبر کنید.

مرحله هشتم: چیز کیک ماست را سرو کنید

در آخرین مرحله، بعد از این که چیز کیک خودش را گرفت، کمربند قالب را باز کنید و دسر را در ظرف سرو قرار دهید. روی دسر چیز کیک ماستی، با برش های میوه های تازه دلخواه یا پودر بیسکویت، تزیین و آن را برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه چیز کیک با ماست و خیار

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای آماده شدن دسر چیز کیک با ماست و خیار: 3 تا 4 ساعت

مواد لازم برای چیزکیک با ماست و خیار

ماست چکیده: 50 گرم

پنیر خامه ای: 300 گرم

کراکر نمکی: 200 گرم

مغز گردو: 3 قاشق غذاخوری (خرد شده)

خیار: 1 عدد درشت

شوید و نعناع خرد شده: 2 قاشق سوپ خوری (تازه)

کره: 50 گرم

پودر ژلاتین: 1 قاشق سوپ خوری

آب: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه چیز کیک ماست و خیار

این روش از تهیه چیز کیک با ماست هم مانند روش اول است، ولی مواد آن متفاوت بوده و به عنوان دسر در کنار غذا بسیار مناسب است. مراحل تهیه این دسر خوشمزه را دنبال کنید.

مرحله اول: پایه چیز کیک را درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک ماست و خیار، کره را در دمای محیط بگذارید تا نرم گردد یا این که روی حرارت غیر مستقیم (بخار آب) قرار دهید تا از حالت سفتی دربیاید. سپس کراکرها را با گوشت کوب بکوبید تا پودر شوند. می توانید از غذاساز هم برای پودر کردن کراکرها بهره ببرید. در صورت تمایل انواع را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش خرید حضوری، اینترنتی یا تلفنی، تهیه کنید.

مرحله دوم: پایه چیز کیک را در قالب بریزید

در این مرحله، کراکر و کره را با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا کمی حالت خمیری به خود بگیرد. سپس مخلوط کراکر و کره را در قالب کمربندی بریزید و با پشت قاشق، آن را فشار دهید تا سفت گردد. سطح روی کراکر و کره را صاف کنید و قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد گردد.

مرحله سوم: لایه روی چیزکیک را آماده کنید

خیار را بشویید و با قسمت درشت، رنده کنید. پودر ژلاتین را هم با آب مخلوط و روی حرارت غیر مستقیم بن ماری کنید. 7 تا 10 دقیقه زمان بدهید تا ژلاتین در آب حل گردد. سپس پنیر، ماست چکیده، نعناع و شوید را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست گردد. اگر نعناع و شوید تازه ندارید می توانید، و را از فروشگاه های زنجیره ای به روش خرید حضوری، اینترنتی یا تلفنی، تهیه کنید.

مرحله چهارم: بقیه مواد چیز کیک را ترکیب کنید

مایه آماده شده را از مخلوط کن بیرون بیاورید و در یک کاسه بریزید. سپس خیار رنده شده، پودر ژلاتین آماده و سرد شده و گردوی خرد شده را به آن اضافه نموده و همه را با هم میکس کنید تا یکدست گردد. برای خرید انواع، مثل می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش خرید حضوری، اینترنتی و تلفنی، اقدام کنید.

مرحله ششم: لایه رویی چیز کیک را روی بیسکویت بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک ماست و خیار، مایه ماست و خیار را داخل قالبی که بیسکویت را در آن ریخته بودید، بریزید و سطح آن را صاف کنید. قالب را به یخچال برگردانید و به مدت 3 تا 4 ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد و چیز کیک آماده سرو گردد.

سوالات متداول

طرز تهیه چیز کیک ماست و عسل چگونه است؟

برای تهیه چیز کیک عسل و ماست، مانند روش اول، مراحل تهیه را دنبال نموده و به جای شکر، از عسل در ترکیبات مواد چیز کیک ماستی بهره ببرید.

ماست مناسب برای درست کردن چیز کیک چیست؟

از ماست های خامه ای یا چکیده و ماست هایی که بافت آنها کمی سفت تر است، بهره ببرید. هر چه ماست غلیظ تر باشد، هم چیزکیک خوش فرم تر می گردد و هم طعم قوی تری خواهد داشت.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه چیز کیک ماستی به 2 روش یخچالی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز کیک ماستی به 2 روش یخچالی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید