10 نکته کاربردی خرید لباس بچه از سایز تا مدل

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خرید لباس بچه کار لذت بخشی است. اکثر افراد برای بچه ها لباس هدیه می برند. ولی معمولاً اندازه های مناسبی را انتخاب نمی نمایند یا ممکن است برای بچه لباس زود تنگ گردد. پدر و مادرها هم برای خریدن لباس بچه ها با چنین مشکلاتی رو به رو هستند. اما با انتخاب مدل و سایز مناسب، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، بچه ها هم راحت و زیبا هستند. اگر فرزندی در راه است یا تازه متولد شده، لازم نیست برای خرید لباس عجله نکنید تا هزینه زیادی برای لباس بپردازید. مطلب را دنبال کنید تا نکات مهمی را درباره خرید لباس بچه ها بدانید. حتماً جدول سایز را در آخر مقاله ببینید.

10 نکته کاربردی خرید لباس بچه از سایز تا مدل

همواره یک سایز بزرگ تر از سایز دقیق کودک انتخاب کنید

بچه ها خیلی سریع رشد می نمایند. در نتیجه سایزشان به سرعت تغییر می نماید. به طور مثال بچه ها 6 تا 12 ماهه می توانند لباس سایز بچه یکساله را بپوشند یا بچه یکساله، لباس بچه دوساله را به تن کند. اما حواستان به فصل ها هم باشد. لباس های سبک تابستانی برای فصل سرما مناسب نیست و برعکس. بچه ها معمولاً موقع پاییز و زمستان دو یا سه لایه لباس می پوشند. پس موقع خرید کاپشن یا پلور، بزرگتر از سایزش بگیرید، بهتر است.

هنگام حراج ها یا تخفیف ها برای فصل یا ماه های آینده خرید کنید

اگر فرزندتان مثلاً در ماه دی 9 ماهه است، برای 18 یا 24 ماهگی و زمستان و بهار آینده خرید کنید. برای خرید لباس بچه همواره در یا حضوری به قسمت تخفیف خورده ها مراجعه کنید. با توجه به سن فرزندتان می توانید برای ماه های آینده لباس هایی با قیمت مناسب پیدا کنید.

گزینشی انتخاب کنید. برای لباس هایی روزمره کودکتان بیش اندازه هزینه نکنید

از اینکه لباس های قبلی بچه را با لباس های نو ست کنید، نگران نباشید. حتی اگر یکی از برند گران باشد و یک تکه دیگر از برند ارزان. ممکن است برخی از لباس ها زودتر به بچه ها تنگ شوند. آن ها را از بین برندهای گرانقیمت انتخاب نکنید. یادتان باشد برای لباس های مهمانی یا موقعیت های خاص، لباس گران نخرید.

بچه هایی که تازه راه افتاده اند، به لباس های بادوام تری احتیاج دارند

جنب و جوش آن ها بیشتر است. ممکن است زمین بخورند و سر زانوهایشان ساییده گردد. لباس هایی که دکمه و زیپ دارند انتخاب نکنید. لباس هایی با کمرکشدار و پارچه های کشی مناسب تر هستند.

بعد از چهار سالگی برای خرید لباس بچه، از او نظرش را بپرسید

بین 4 تا 6 سالگی بچه ها آنقدر بزرگ شده اند که درباره رنگ و استایل مورد علاقه شان نظر بدهند. ترکیب شلوار جین و تی شرت برای این سنین مناسب است. سایز دخترها و پسرها در این دوره سنی با هم تفاوتی ندارند.

برای خرید لباس نوزادی، الیاف نخی و نرم را انتخاب کنید

چون نوزادها پوشک می شوند، شلوارهای کشی را که پای نوزاد در آن راحت است، انتخاب کنید. موقع خرید لباس بچه به این توجه کنید که به راحتی بتوان پوشک بچه را عوض کرد. طوری که لازم نباشد همه لباس هایش را دربیاورید.

موقع خرید لباس بچه همواره به لیبل یا راهنمای سایز هر برند توجه کنید

کشورهای مختلف شماره و اندازه سایزهایشان با یکدیگر متفاوت است. همواره باید اندازه های فرزندتان را بدانید و با با اندازه هایی که در لیبل هر برندی ذکر شده، مقایسه کنید.

اگر از سایز فرزندتان مطمئن نیستید، یک سایز بالاتر بخرید

موقع خرید لباس بچه، اگر بین دو سایز شک داشتید همواره سایز بالاتر را انتخاب کنید. لباس کمی گشادتر بهتر از لباسی است که بچه در آن راحت نباشد.

همواره راحتی فرزندتان را در نظر بگیرید

پدر و مادرها گاهی انتخاب برایشان سخت می گردد. گاهی لباسی آن قدر زیبا و جذاب نیست اما بچه ها بیشتر در آن احساس راحتی می نمایند. همواره اینکه چقدر لباس بچه ها کاربردی است، باید در اولویت باشد.

بعد از خرید لباس بچه و قبل از پوشاندن به او، حتماً یکبار آن ها را بشویید

برای حفظ سلامتی نوزادها و بچه ها باید لباس های نو پیش از پوشیدن، شسته شوند. بچه ها بدن حساسی دارند. برخی از مواد شیمیایی باقی مانده در الیاف یا برخی آلودگی ها ممکن است در لباس ها باقی مانده باشند که مضر هستند.

برای انتخاب سایز دقیق، جدول راهنمای سایز به شما یاری خواهد نمود:

Europe UK US
80cm 12m 12-18m
80-86cm 18m 18-24m
86-92cm 24m 23-24m
92-98cm 2-3 2T
98-104cm 3-4 4T
104-110cm 4-5 5
110-116cm 5-6 6
116-122cm 6-7 6x-7
122-128cm 7-8 7to8
128-134cm 8-9 9to 10
134-140cm 9-10 10
140-146cm 10-11 11
146-152cm 11-12 14

نکته: اعدادی که کنارشان حرف m نوشته شده به معنی ماه است. اعدادی که به تنهایی آمده اند سال را نشان می دهند. در سیستم سایز اروپایی بر اساس قد است.

برای انتخاب لباس کودک خود به وبلاگ آریابلاگ سر بزنید:

منبع: دیجی استایل

به "10 نکته کاربردی خرید لباس بچه از سایز تا مدل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته کاربردی خرید لباس بچه از سایز تا مدل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید