معرفی 8 مکان تفریحی در 4 گوشه ایران

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اگر از کسی که اهل ایرانگردی است بپرسید که برترین مکان تفریحی ایران کجاست شاید جواب معین و قطعی به شما ندهد چون جوابی برای این سوال وجود ندارد. هر جای ایران زیبایی های خاص خود را دارد. قطعا نمی توان گفت ایران زیباترین طبیعت را در دنیا دارد، اما چیزی که درباره آن مطمئن هستیم این است که در عرض یکی دو ساعت پرواز با هواپیما می توانید خود را از کوه های برفی البرز به کویر سوزان لوت برسانید و کمترین کشوری را می توانید پیدا کنید که چنین ویژگی داشته باشد.

معرفی 8 مکان تفریحی در 4 گوشه ایران

برای مثال کسی که علاقه مند به جنگل نوردی و طبیعت گردی است راهی شمال ایران می گردد، کسی که در پی صعود به کوه ها و قله های برفی است، راهی دماوند و سبلان و دنا و ... می گردد. علاقه مندان به کویر و رانندگی روی شن های روان، شهداد و مرنجاب و ابوزیدآباد را انتخاب می نمایند. هواداران دریا و سواحل زیبا هم که فرقی نمی نماید شمال بروند یا جنوب، در هر صورت می توانند روی شن های ساحل بنشینند و به صدای امواج گوش دهند. همین تنوع اقلیمی باعث شده که تنوع سبک زندگی و حتی سبک خانه سازی در منطقه ها مختلف متفاوت باشد.

اگر در پی پاسخ این سوال هستید که برترین مکان های تفریحی ایران کجاها هستند در این مطلب با ما همراه شوید.

برترین مکانهای تفریحی ایران

اگر بخواهیم جواب درستی به این سوال بدهیم باید ایران را به چهار نقطه مختلف تقسیم کنیم؛ شرق، غرب، شمال و جنوب. سپس هر بخش را به صورت جداگانه در نظر گرفته و سپس برترین مکانهای تفریحی ایران در آن منطقه ها را معرفی کنیم. چون از نظر اقلیمی نزدیک به هم هستند. البته انتخاب هر یک از این چهار منطقه تا حدودی به فصل هم وابسته است. برای مثال اگر در پی برترین مکان تفریحی ایران در تابستان هستید، شاید بتوان گفت جنوب ایران و شهرهای کویری مرکز به علت گرمای زیاد مناسب نیستند.

شمال ایران

شمال ایران نیازی به معرفی ندارد. از شرقی ترین نقطه استان گلستان تا غربی ترین نقطه استان گلستان را جنگل هایی ارزشمند در برگرفته که به جنگل های هیرکانی مشهور هستند. البته بخشی از این جنگل ها که قدمتی چندین میلیون ساله دارند در استان آذربایجان و اردبیل و تا حدی در خراسان شمالی گسترده شده است. همین جنگل ها طراوت و زیبایی خاصی به خطه شمال ایران بخشیده و برترین مقصد برای سفر در هر فصلی است. تک تک شهرهای شمالی جذابیت های مخصوص به خود را دارند. از رودبار و لاهیجان، گرفته تا رشت و تنکابن و تفرش و... . در اینجا دو مورد ا ز شهرهای پرطرفدار شمال را به شما معرفی می کنیم.

  • رامسر

رامسر یکی از محبوب ترین مقاصد سفر به شمال کشور بخصوص در بهار و تابستان است. این شهر نه تنها طبیعت بکر و زیبایی دارد بلکه جاهای تماشای مختلفی از جمله کاخ مرمر، تله کابین، هتل قدیم رامسر و بلوار معلم را هم در فهرست بازدیدهای خود قرار داده است. روستای جواهرده، جنگل دالخانی، روستای جنت رودبار، آبشار سیاسرت، دریاچه قو، سد مجیران، آب گرم سادات محله، آبشار صفارود و ... چشم اندازهای بی نظیری را در مقابل چشمان شما قرار می دهند. با اجاره ویلا رامسر می توانید از اقامت در دل طبیعت لذت ببرید.

  • فومن

شاید شما هم فومن را با روستای ماسوله و قلعه رودخانه آن بشناسید ولی نام فومن با شالیزارها و مزارع چای، باغ ها و درختان چنار آن گره خورده است. این شهر پر از ییلاق ها و روستاهای بکر و زیبایی است که دل کندن از آن را سخت می نماید. کافی است سری به ییلاق کوربار و اندره یا آبشار دودوزن یا حتی روستای فوشه بزنید تا بفهمید که معنی واقعی زندگی چیست.

جنوب ایران

جنوب ایران دست کمی از شمال آن ندارد. حتی بعضی از مسافران ترجیح می دهند مسافرت های خود را به فصل پاییز و زمستان موکول نمایند تا بتوانند راهی کیش و قشم شوند. سواحل زیبای جنوب ایران را نمی توان با هیچ جای دیگری مقایسه کرد. از ساحل نقره ای هنگام گرفته تا سواحل رنگی هرمز و سواحل مرجانی کیش. این نقطه از ایران را نمی توان در قالب کلمات توصیف کرد.

  • کیش

جزیر کیش آنقدر زیباست که به مروارید خلیج فارس معروفیت پیدا نموده است. تفریحاتی آبی و غیرآبی که در این جزیره می توانید تجربه کنید را شاید در هیچ جای دیگری از ایران نتوانید پیدا کنید. البته بسیاری از خانواده ها برای گشت وگذار و تماشای سواحل زیبای کیش راهی این جزیره می شوند و خیلی سمت تفریحات گرانقیمت آن نمی روند. اگر فکر می کنید که هزینه هواپیما و هتل برای سفر به این جزیره زیاد است سعی کنید حتی اگر شده با اجاره سوئیت در کیش با یک هزینه معقول خود را به این جزیره برسانید و از زیبایی های طبیعی، طعم خوشمزه غذاهای جنوبی و همینطور مهمان نوازی مردم خونگرم جنوب نهایت لذت را ببرید.

  • قشم

قشم از نظر زیبایی های طبیعی نه تنها چیزی از کیش کم ندارد بلکه سواحل و جاهای تماشای آن بسیار زیباتر و بکرتر از کیش است. دره ستارگان، جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، روستای لافت، جزایر ناز، ژئوپارک قشم، دره تندیس ها و سواحل نقره ای آن می توانند برترین تجربه سفر را برای تان ایجاد نمایند. برای سال نو پیشنهاد می کنیم حتما سفر به قشم را در فهرست برنامه های خود قرار دهید.

شرق ایران

شرق ایران نسبت به سایر منطقه ها، مسافران کمتری دارد. البته به جز مشهد که تقریبا تمام طول سال گردشگرانی از ایران و کشورهای همسایه در آن اقامت پیدا می نمایند. شمال شرق ایران طبیعت متفات و زیبایی دارد. منطقه ای که شمال آن کوهستانی و سرد است و جنوب آن کویر گرم و سوزان. درست مانند یه ایران کوچک است.

  • مشهد

مشهد خیلی قبل تر از اینکه سیستم های حمل و نقلی مانند قطار و هواپیما راه اندازی گردد، یک شهر توریستی و گردشگری بوده. این شهر بخصوص برای قشر مذهبی جامعه اصلی ترین مقصد سفر محسوب می گردد. حجم بالای مسافران ورودی به مشهد باعث شده که انواع هتل، هتل آپارتمان، آپارتمان مبله، ویلا، سوئیت و ... به زائران و مسافران خدمات اقامتی ارائه دهند. مقرون به صرفه ترین حالت اقامت در این شهر را می توان اجاره سوئیت در مشهد دانست. سوئیت ها امکانات نسبتا خوبی دارند و می توانند رضایت شما را تا حدی جلب نمایند.

  • شیروان

یکی از شهرهای که در مسیر مسافران مشهد واقع شده است، شیروان است. این شهر در یک دشت بزرگ قرار گرفته که شمال و جنوب آن را کوه هایی نسبتا بلندی دربر گرفته اند. آب و هوای نسبتا سردی دارد. شیروان یک شهر مرزی است که با عشق آباد مرکز ترکمنستان تنها 22 کیلومتر فاصله دارد. اگر در بهار گذرتان به شهر شیروان خورد حتما سری به منطقه حفاظت شده گلیل بزنید. گلیل یک منطقی مرزی است و آب وهوا و طبیعت فوق العاده ای دارد.

غرب ایران

غرب ایران به علت نزدیکی به رشته کوه زاگرس طبیعت بی نظیری دارد. از آذربایجان و کرمانشاه و کردستان گرفته تا بخش هایی از استان اصفهان و فارس. اگر تصمیم گرفتید مسافر استان های مرکزی تر فارس یا اصفهان شوید شیراز و اصفهان را نباید فراموش کنید. البته کاشان و آران و بیدگل و... هم برای سفر عالی هستند.

  • شیراز

آدم ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ یا کسانی که شیراز را دیده اند یا کسانی که آرزو دارند شیراز را ببینند. این شهر تقریبا برای هر سلیقه ای جاذبه ای منحصر به فرد دارد. از باغ های ارم، دلگشا و عفیف آباد گرفته تا عمارت های نارنجستان قوام و ارگ کریمخانی و... . اگر تا به امروز پیروز به تماشا شیراز نشده اید، حتما این کار را انجام دهید.

منبع: فرارو

به "معرفی 8 مکان تفریحی در 4 گوشه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 8 مکان تفریحی در 4 گوشه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید