گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، میراث آریا/ این خبر درباره گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز برای شما نگارش شده است.

گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز

مهندس سید عزت الله ضرغامی در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز که با حضور تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و عضو پرونده جهانی نوروز و نمایندگانی از یونسکو در محل مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار گردید، اظهار کرد: حضور من در این مراسم ادای دین به شرکت کنندگان در این مراسم است. از معاونت میراث فرهنگی که این مراسم را تدارک دیده اند، تشکر می کنم و حضور سفرا و نمایندگی های سیاسی و فرهنگی کشورهای عضو پرونده نوروز را گرامی می داریم.

او اضافه کرد: نوروز کهن ترین جشن بشری است و چون با طبیعت گره خورده است، به سابقه انسان بر می شود. بنابراین صاحبان نوروز همه مردم جهان هستند.

مهندس ضرغامی ادامه داد: اندیشه نوروزی و فطرت پاک نوروز متعلق به همه مردم جهانست و یکسان سازی نوروز که مبتنی بر فطرت است، گرامی است. بعلاوه، پیامبر اکرم فرموده اند هر وقت بهار را دیدید، یاد رستاخیز باشید. این یکی از ویژگی های بیشمار نوروز است. بسیاری از ویژگی های نوروز نشان دهنده آن است که همه فضائل و همه خوبی ها با نوروز گره خورده است.

منبع: همگردی

به "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در آیین گرامیداشت جشن جهانی نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید